• header
  • header
  • header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

CHRONO V2 – aneb takovej „normální“ víkend na MKB

Letos jsem kvůli pracovním povinnostem v zahraničí prošvihnul premiéru dlouho očekávané novinky OZONE CHRONO V2, která proběhla o víkendu 5-6.9.2015 na Lipně. Ale hned v pondělí 7.9.2015  večer to mydlím za Filipem a vyzvedávám si u něj již dávno objednané CHRONO V2 – 2015 ve velikosti 18m2, jak jinak než v červené barvě.

Po loňskem uvedení chrona na trh si OZONE ošahal koncepci uzavřených komor a vydal se dvěma cestami. Z loňského Chrona vyvinul super zavodní speciál R1, určený téměř výhradně pro závody v kombinaci s race-boardem a/nebo hydro-foilem.  R1 má vyšší štíhlost a vice komor /R1 - 61 x CHRONO V1 - 47/. Zároveň se vydal i druhou cestou a loňské CHRONO umírnil a vzniklo tak velmi zábavné nikoli výhradně raceové, ale i free-ridové CHRONO V2 - menší štíhlost a méně komor (46 x 47).

Pořadí: Chrono V2 18, R1 19, ruské křídlo SAJUZ 23 

Loňský CHRONO (V1) mi jako paraglidistovi hodně sedlo. Naopak z letošní R1čky jsem úplně nadšený nebyl, respektive takto – R1 je technická lahůdka, ale pro normálního uživatele (za kterého se považuju) téměř zbytečný luxus a riziko, proto jsem se nedočkavě těšil na letošní CHRONO V2.

Na víkend 12-13.9.2015 je na MKB předpovídán luxus teplý JV vítr. Na sobotu velmi slabý, na neděli dopoledne typicky LW (ideál na test 18tky V2), odpoledne nářez přes 10m/s, na pondělí masakr kolem 15 m/s ovšem s tendencí změny směru z JV na J, což už na MKB nie je Boh vie čo…

Takticky tedy vypouštím sobotu, ale večer to pálím poloprázdnou dálnicí na MKB. Dorážím někdy po 9té hodině večer. U Filipa na terase je už celá banda v družném vyprávění. Neuvěřitelnost příběhů se zvyšuje nepřímo úměrně k výšce hladiny zbývajícího burčáku v dvoulitrových petkách. Do postele uleháme až pozdě po půlnoci.

Protože chci ale vyzkoušet CHRONO V2 – v jeho největší velikosti - a sice 18 m2, jsem už v 8.00 na nohou, rozbaluju červené Chrono V2, fotím pár obrázků,  a před 9tou hodinou ranní otvírám MKB se speciálním LW boardem – CHRONO DESIGN od Rendy (RL Boards) a CHRONEM V2 v prakticky neměřitelném JV větru.  Při odjezdu z pláže se potvrzuje výborný LW spodek nového Chrona. Dále od břehu na jezeře už fouká o něco víc, a proto se asi po půl hodině vracím na pláž pro menší rychlejší board, také z produkce firmy RL Boards. Po několika minutách za mnou naskakuje na vodu Čikas se zeleným CHRONEM V2 – 13 m2 ovšem v kombinaci s polo-výtlačnou vlnovkou. Mezi 9tou a 10tou hodinou naskakuje na vodu celá MKB parta, plus plno dalších kajterů, kteří mezi tím dorazili, a také surfaři, kteří mají dnes závody (ale zatím spíše ladí plachty a vyčkávají na silnější odpolední předpověď).

Při stoupačce proti větru vidím ve vodě těsně pod hladinou nějakou kaprovitou rybu s hřbetní ploutví nad vodu, s nasvícenou tlamou našpulenou do „O“. Jako by si pro sebe pod fousy bublala: JOOOOOO, CHRONOOOO, TOOOO, JOOOO… J během dne jsem ji potkal ještě asi 5x, a pořád špulila tu hubu…

Na vodě se postupně objevuje plno známých tváří (Kraťas, Čikas, Milo, Ywosh, Polišák, Fíla.. a plno dalších), zdravíme se, dáváme si Hi-5 a plácáme si za jízdy dlaněma o sebe. V jeden moment (když začali WS závody) jsem napočítal na vodě cca 50 windsurferu a cca 30 kajtů, do toho záchranáři, několik jachtiček, vyletní parník s turistama plující tam a zpět blízko u břehu a navíc pořád ten pří-hladinovej kapr s našpulenou tlamou: CHRONOOOO, TOOOOO, JOOOO…. Proste mazec. Po třech hodinách na vodě měním CHRONO V2 – 18 m2 za Sonica 11, potom za EDGE13 a ve finále za CHRONO V2 – 13 m2.

Pauzu na břehu prokládáme teplou polívkou ze snad 20 litrovýho kotlíku, a koupelí v teplý kádi. Když došlo dřevo, zbylo na podpal jen Čikasovo prkno… (Viz obrázky).  Končíme až pozdě odpoledne, ale plno borců zůstává až do večera a ti, kdo nemuseli do práce zůstávají i na pondělní předpověď

Rozdíly OZONE CHRONO V2 -18 (2015) proti OZONE CHRONO V1-18 (2014)

Vynechám akademicko-technický popis Chrona V2 (viz prosím designer talk video zde:  http://www.snowkiting.cz/Clanky/v/Ozone-Chrono-V2-DESIGNER-TALK). Hodně už bylo také napsáno, pokud jde o techniku konstrukce v našich článcích o loňské verzi Chrona http://www.snowkiting.cz/Clanky/v/99-nedostatku-CHRO, a také v článku o letošní novince R1 http://www.snowkiting.cz/Clanky/recenze-vybaveni/v/R1-poprve-v-CR-aneb-zavodni-super-sport-nastupuje vycházející koncepčně z Chrona V1. Zaměřím se jen na technické odlišnosti od loňského Chrona  a na praktické hodnocení.

-          Začnu od spoda: nový bar 2015, tedy protáčecí chicken-loop, gumové koncovky, plováky spojené s barem

-          Všechny Chrona i R1 používají SNK set šňůr, tedy se spojkou řidiček, u V2 navíc přibyly na řidičkách v místě propojovací spojky malé kuličky, pro snadnější uchopení samotné řidičky při razantní otočce, nebo při záměrném back-stallu, případně back-launchi

-          Na V2 je možno použít i běžný bar z novější foukačky (např. model EDGE V8), kde již kuličky také jsou a dá se tudíž připojit brzda (její připojení však není nezbytně nutné). Naopak bar V2 se SNK lajnama se dá použít i na foukajdu.

-          Šňůry standard 25 m, díky galerii vývazu vrchlíku je však čistá vzdálenost draka od jezdce téměř 30 metrů.

-          Galerie vývazu již NENÍ po novu u verze V2 ze slaboučkých race-lajnicek, ale ze standardních opletových šňůr, U CHRONA V2 je vidět v porovnání s verzí V1 odklon od čistě závodních a výkonových ambicí (které na sebe vzala primárně R1čka), posun spíše k zábavě, užitným vlastnostem a trvanlivosti – galerie (která určuje stálost tvaru vrchlíku) toho je  dobrým důkazem.

-          Nové kladky (jedno z citlivých míst verze V1)

-          CHRONO V2 má vyvázanou každou druhou komoru (R1čka, díky většímu AR ratiu, diagonálním žebrům a díky nižšímu profilu – tedy celkově menším tužším komorám, má vyvázánu každou třetí komoru.)

-          Loňské Chrono mělo jednu centrální komoru mezi levou a pravou půlkou a mělo 47 komor, letošní verze má dvě centrální komory i v prostředku (cely vrchlík je vyvázán po dvou komorách plus dvě nevyvázané uprostřed) a tak je to možná první komora se sudým počtem komor (pokud jsem se díval, tak všechny OZONE paraglidy a všechny dosavadní komory měly opravdu lichý počet komor), jízdně to je samozřejmě úplně fuk, jen taková perlička. Při porovnání V1 a V2 je to zřejmé i z fotek. Je to zároveň rychlý a neomylný způsob, jak od sebe na první pohled rozeznat V1 a V2 verzi.

-          Jiný půdorys, zejména v uších (lepší plnění uší při startu a lepší tlakováni při jízdě)

-          Menší AR ratio (robustní vrchlík), jiný profil (odolnější proti kolapsu, výkonný v LW), jiné vstupní otvory pro plnění vzduchem (lepší plnění při kritických úhlech náběhu, méně nabírá vodu na hladině)

-          Na rozdíl od R1 nemá Chrono V2 diagonální výztuhy, naopak vrchlík je zpevněn podélně třemi popruhy (úspora váhy).

-          Nový kanálek v odtokové časti žeber a nové vylévací otvory na sucháč v uších (viz prosím dále) – mnohem  lepší odtok vody z draka

-          Nový batoh (bag) s asymetrickým zipem přes čelní stranu - dobrý přístup do bagu – obecně se ale komory balí velmi dobře, tak se do bagu snadno vejdou, šikmý zip tomu ještě více pomůže,  pokud je drak zabalen dobře. Pokud je však nedůsledně sbalený drak „vetší“ než bag, tak je samozřejmě šikmý zip trochu k nasr-ní…, pač to tam nejde narvat a zip se rozepíná, ale to opravdu reálně nehrozí, páč Chrono je navíc velmi skladné a velmi LEHKÉ. Myslím, že někde bylo dokonce uvedeno že vrchlík Chrona je o 20% lehčí něž konstrukčně komplikovaný vrchlík R1čky, hmotnost Chrono V2-18 kite only – 3,25 kg.

CHRONO V2 nahoře (větší sací otvory):

Jízdní a užitné vlastnosti OZONE CHRONO-V2  v bodech:

CHRONO V2 potvrdilo a předčilo očekávání.  Po první sezóně se u verze  V1 jako u prvního OZONE  draka v koncepci uzavřená komora objevilo několik slabších míst (v našich loňských testech jsme o těchto slabinách ještě nepsali, páč se projevily opravdu až v průběhu sezony)

-          Kladky a řidičky. V místě kde procházejí řidičky nahoře u galerie malou kladečkou, docházelo k neúměrnému namáhání řídičky a ojediněle i k jejímu prasknutí. Pro verzi V1 se nyní dodávají  koncovky řidiček z robustnějšího materiálu a verze V2 má řešeno celé slabé místo po novu.

-          Plavání, vylévaní vody. U Verze V1, když se neodstartovala včas z hladiny a nabrala vodu, byl problém vodu vylejt. Většinou se to muselo udělat v několika lidech a vodu vylejt až na břehu a náběžkou dolu (tedy přesně opačným procesem, než jak se voda do draka dostala). Verze V2  díky jiným nasávacím otvorům (dvoukanálové) v náběžce,  se plní vodou mnohem méně než verze V1. Navíc V2 má v odtokové části žeber přepouštěcí kanálky a vodu lze vylejt i v jednom člověku a to přes odtokovku a přes samo-vypouštěcí sucháče na krajích uši. Zbytek vody vyteče z draka sám po jeho odstartovaní a naplnění vzduchem.

Ke dvěma bodům výše má V-Dvojka navíc:

-          Vynikající stabilitu. Opravdu neuvěřitelnou, kajt je i v turbulentních podmínkách naprosto klidný, reaguje pomalu ale zároveň přesvědčivě, nikoli zbrkle. Je mnohem kultivovanější než R1 a dokonce bych řekl i než EDGE (což je velké překvapení). CHRONO V2 je opravdu velmi klidné, pohodové, pro někoho možná až trošku líné, ale přesto je zároveň velmi zábavné. O jednom nejmenovaném draku jsem slyšel hlášku: na závody je to pomalé a na zábavu nudné… tak tohle o CHRONU-V2 ROZHODNĚ NEPLATÍ. V-Dvojka má opravdu výjimečnou kombinaci výkonu a zábavy ale zároveň i  relativního bezpečí a nenáročnosti (samozřejmě tato slova je nutno chápat v kontextu specifik uzavřené komory a její velikosti)

-          Hang-time - s příchodem Chrona V2  bude potřeba definici tohoto slova zřejmě poopravit… nejenže CHRONO V2 výborně táhne do skoku ale má i užasnou „glide“ fázi po větru před přistáním. Samozřejmě časovaní do odrazu a následně do „glide“  fáze je jiné než u klasických draků, ale je to jen o zvyk.

-          Low-wind spodek. Po 5ti letech na OZONECH, kdy jsem vystřídal prakticky všechny modely a řadu velikosti si dovolím tvrdit, že OZONE CHRONO-18-V2  – 2015 má zatím nejlepší LW spodek a nejlepší hang-time ze všech draků doposud uvedených na trh firmou OZONE.

-          Drak se navíc výborně plní (jiny půdorys, jiné umístění sacích otvorů a jejich velikost) Pozn: pokud se drak po startu nechce naplnit vzduchem, zkontrolujte:

1.       zataženi zipu na horní straně draka (jeden černý centrální na horním potahu uprostřed)

2.       naplno od-trimujte

3.       několikrát razantně zatáhněte za SNK spojku řidiček

4.       projeďte draka v osmičkách několikrát po obloze

o   Pokud kombinace těchto 4 věci nepomůže, pak je zřejmě špatně prohozená galerie, nebo twist na uchu.

-          V2 pokorně přistává v mírném větru back-stallem jak na hladinu, tak na pláž a podobně ochotně startuje a re-startuje jak po předu tak za back-lajny (při back-launchi je vhodné naplno za-trimovat . Zvýší se tak úhel náběhu a tím i vztlak při pohybu nahoru-tedy při pohybu vzad)

-          Chrono V2 - výborně stoupe tak, jak je pro OZONE typické

-          Síla na baru je střední střed nebo spíše lehce vyšší střed (Mechanickou sílu na baru lze tradičně nastavit úvazem řidiček na uchu).  Drak je určen na Freeride a pro zábavu, záměrně je feedback do baru posazen maličko výše, nikoli však nepříjemně vysoko (myšleno jako nikoli  nepřiměřeně tuhý bar). Jezdil jsem CHRONO18 v poměrně silných podmínkách 3 hodiny bez jediné přestávky a neměl jsem pocit únavy ani v dlaních ani v pažích.

Správná recenze by mela odhalit i nějaká negativa nebo slabiny. Opravdu jsem na CHRONU V2 žádné podstatné nenašel.  Jen snad toto: R1čka díky své akceleraci při přifouknutí větru okamžitě putuje dopředu na kraj okna, čímž se zároveň sice zvyšuje rychlost ale zároveň se i mírně sníží tah (menší uhel náběhu na kraji okna).  Navíc tyto rejsove draky mají tendenci se v této konfiguracui přiklánět k hladině.  CHRONO V2 je o něco pomalejší než R1 pokud jde o rychlost jízdy, pokud jde o reakce na řízení, je Chrono V2 znatelně rychlejší než R1.  Když jsem jel CHRONO V2 v silnějším větru  (tzn. 18tku přes 8 m/s a 13tku hodně přes 10 m/s) a měl jsem draka relativně vysoko v okně, několikrát se mi stalo, že drak se při uvolnění baru nezačal posouvat dopředu na kraj okna, ale začal  (a to dosti rychle) jakoby sestupovat ve svislici (jako ve výtahu) dolu do okna, což má za následek samozřejmě razantní zvýšení tahu, páč drak se tak dostane přímo do power-zony…. V takovém případě je záhodno použít race-bar, zatrimovat  a zároveň malinko přitáhnout horní řidičku a draka vrátit více nahoru a zároveň na kraj okna (myšleno na kraj okna cca na 10té hodině, protože Chrono V2 neletí tak ve předu před riderem jako R1čka).  Tento pocit jsem měl za 5 hodin asi 5x ale vždy v podobné situaci. Nevím přesně, zda je to obecná vlastnost draka, nebo je to částečně i mejma rukama. Možná to je ale částečně i tím, že jsem ještě zvyklý na R1čku a musím si na CRONO V2 vice zvyknout. Také to může souviset s tím, že loňské Chrono jsem jezdil převážně v kombinaci s LW vratama od Rendy L., kdežto letošní na malém rychlém karbonovém twin-typu ze stejné produkce.

Ozone Chrono V2 - Designer Talk from Ozone Kites on Vimeo.

 

Suma sumárum: CHRONO V2 je fakt pecka! Klidný, relativně nenáročný, pohodový, přesvědčivý, kultivovaný, zábavný drak. Komerčně přesně posazený do požadavků 80% normální populace. Pro 10% Tupoňů to není a nikdy nebude, Profi-jezdci, s ambicemi vyhrávat, šáhnou po R1čce, ale pro normálního středně pokročilého jezdce je CHRONO V2 fakt trefa do černého. Drak je továrně nastaven "READY to FLY" a není nutné draka jakoliv dále nastavovat! Od ostatních riderů zatím přichází také samá chvála a opravdové nadšení. Tolik první dojmy z OZONE CHRONO V2.

Pokud jste dočetli až sem, tak moc děkuju a přeju každému ten jeho Wind!.

Yenyk – CHRONOOOOO, TOOOO, JOOOO…

Warning: Aby nedošlo k mýlce a zbytečným zraněním: I když Chrono V2 je relativně nenáročný kajt, důraz je na slovo RELATIVNĚ. Chrono V2 rozhodně není určeno začátečníkům a není ani určeno do extrémních podmínek (například vysokohorských). Ve větších velikostech (v extrému 18 m2) a v silnějších podmínkách,  je opravdu potřeba vědět, jak s drakem zacházet  - a to jak na břehu, tak na vodě a v maximální možné míře předvídat. Všechny bezpečnostní doporučení a varování z našich předchozích článků o Chronu V1 a Ozonu R1 platí i pro verzi V2.

Vložil: admin1, 18.09.2015

Jirka
29.10.2015, 23:51:36

Ahoj, by mě zajímalo kdy bude chrono V2 v prodeji.

Odpovědět
Filip
02.11.2015, 07:51:45

Cau Jirko, klidne volej 777858475 nebo napis email fsevcik@autrange.cz. Prodej V2 uz bezi ale vyroba se rozbiha postupne. Informace ke Chronu V2 budou na strankach tento tyden. Filip Ozone 

Odpovědět
Jirka
01.03.2016, 23:04:59

Tak Chrono V2 mám, ale zatím po prvních jízdách žádnej odvaz z tohoto kitu. Co mě znervozňuje je jak velice pomalý kite je (ovlivňuje to i velikost vím), třeba kiteloop udělám jen když tahám za šňůru dost masivně. Dále když ho držím nad hlavou tak má tendenci mi přelítnout za hlavu. Tlak na baru - je v porovnání se starými generacemi Ozonů plandavej a volnej jak šaltpáka ve vylítanym Wartburgu (na to fakt nejsem zvyklej). Přijde mi že drak jde více dopředu přede mě, že se mi moc nedrží v okně kde ho chci mít a předbíhá. Z těch pár jízd zatím nic moc teda.... A ten batoh to je teda totální fail - šikmej zip co se rozevírá + dle mě malej obsah, kdo tohle vymyslel... - chci si draka šetřit tak ho moc nechci mačkat (abych si nemašíroval ty výztuhy) a nevejde se mi. No tak jsem si na něj nechal ušít novej velkej pytel.  Na druhou stranu je pravda že to byly samý podmínky nic moc (žádnej sníh). Čekám že si na sebe budeme muset teprve zvyknout.

Plusy jsou že je tedy opravdu stabilní a téměř se nebortí, relaunch taktéž na výbornou a síla veliká. Skoky a lety brilantně.

Napadlo mě ještě jestli nemám špatně navázaný řídicí šňůry - jsou tam 3 uzlíky - dal jsem zatím prostřední standart.

Odpovědět
Filip
03.03.2016, 14:23:00

Ahoj Jirko,dekuji za zpetnou vazbu. Az ten zaver je trosku peknej:). Nejlepsi kdyz me zavolas a poradim ti jak toho draka pouzivat a nastavit na uzlikach. Proverime tedy zdali mas vse nastavene ok. Obecne na kiteloop neportrebujes ani u 18ky tahat za bocni snury a kdyz se budes snazit das tam i dva, takze problem bude nekde jinde. Zaletavani za hlavu je veci tlaku na baru a prave tim nastavenim na uzlikach u ridich snur. Dalsim faktorem jsou podminky ve kterych si bez predeslich zkusenosti jezdl a to ze jsi doposud drzel neco uplne jineho tj. s vyrazne mensim rozpetim atd. Jinak zebra muzes balit bez listovani. Takze volej. F  

Odpovědět
Jirka
06.03.2016, 23:57:45

Tak dnes napadlo přes noc něco sněhu na blízkém spotu  a  měl jsem příležitost znovu prolítnout chrono a musím uznat že mě tentokrát velmi potěšilo. Z cca 20 kitů jsem tam byl asi nejrychlejší jezdec, předjížděl jsem i 19m Flysurfera (asi to měl stažený, jinak se mi nechce věřit ), no zkrátka nebyl tam nikdo kdo by mě předjel :-). Takže jsem se uklidnil že to nebyly vyhozený prachy a těším se na další příležitost.

Je fakt že foukalo mezi 5-7m a já to zatím předtím měl jen v takových 2-3m srajdách (jako i tak drak lítal což je tedy gut) ale obecně nic moc pro mě takovej vítr. Jako dá se to nějak ale je to důchodcovský trápení. Tipuji že tak od 4m a více začíná nějaká trochu slušná jízda na sněhu.

Navázání řidících šňůr jsem posunul ze standart na ten vrchní uzlík. Bar už není tak volný a trošku tam něco cítím. Drak mi už tolik nepřelítává za hlavu. Přitom jsem ještě objevil že se mi tam překřížila jednal šňůra tak to jsem taky odstranil.

Tedy po dnešním dni, spokojenost a radost.

 

 

Odpovědět
Jirka
09.03.2016, 23:48:45

Tak po dalších výjezdech musím uznat že je to vskutku výkonný a povedený kite. Nemám už výtky a jediné co mě nepotěšilo je šikmý zip na baťohu a jeho velikost. Ale ke kitu - po krátkém sžití je skutečně tak dobrý jak jsem si přál při výběru a nelituji.

Odpovědět
hadrák (profil)
19.09.2015, 13:18:44

Kajty by se měli používat s ohledem na jejich určení,potom i testéři budou mít větší váhu slova.R1 jednoznačně není k vlnovce,Chrono-původní taky zrovna nic moc k hangtime a TT prknům.Toby taky OldSkúl neskáče už na FS.A žeby uzavřenky byly spešl do LW?Párkrát si zaplavete a hodně si rozmyslíte jít v hraničním větru do toho vánku,co sice umožní jet více,než  dvojnásobnou rychlostí než je rychlost větru(vítr 14,4km/h,speed 30,6km/h=HF),ale možná vypne.Tak,prosím,hodnoďte V2 odděleně a nemotejte to se spešl kity pro závody.

Ad vylévání vody:prohlídl sis Chrono(V1)podrobně?Kanálek u odtokovky tam je!A přes ten mini uzoučký sucháč se taky voda dostane ven(sice za dýl než u psycha,kde to není slepené celé)

http://kitejunkie.com/wp/wp-content/uploads/2014/06/ozone-chrono-Drainage.jpg

Ještě jedno bych potřeboval osvětlit:když má V2 větší sací otvory,jak to,že se do něj dostává míň vody?Potažmo na fotce ta dolní verze je nějaká jiná(otvory V2/V1),než mi visí doma na kleštinách podkroví.

PS:ad klapání uší(co se probírá jinde)klape mi(V1) a možná víc než FS RychlostIII,ale je to v rukách,jak s laborováním v nastavení,tak v tréninku na vodě(nikdy jsem neviděl,že by klapali uši race závodníkům,za to jsem je viděl svážet motorákem ze zrušených rozjížděk po popadání na hladinu-ELF/Chrono/formulekiterace prkna!).

PSS: a ten návod na vylévání vody přes náběžku mi taky hlava nebere(co rukávky za síťkou?).To spíš vyhnat vodu ke středu(min 3lidi) a přes otevřený středový zip a rukáv ven-nevyzkoušeno.Zato mám vyzkoušeno:na vodě nasoukat kite do pytle(prgl. vnitřní bag)rozložit na svahu na trávě a počkat,až sama vyteče(s náběžkou na nejvyšším bodě a rozepnutými a zajištěnými proti samoslepení zipy v uších).

 

Odpovědět
Yk
20.09.2015, 20:48:01

V bodech: v2 porovnavam s r1 protoze vychazej ze stejnyho draka. V2 neni jen race ale i freeride coz R1 neni. Zaroven i v2 doporocujou ozoni i na rejs hlave do slabejch podminek. Kombinaci komory rejsu a hf jezdi v cr tak do 10ti mozna do 5ti lidi. 

Prunik vody do draka nezalezi tolik na poctu a velikosti otvoru ale spis na delce vnitrnich rukavku a schopnosti draka udrzet vzduch a nenabrat vodu pres rukavek , kratkej rukavek voda protlaci.

Jj diky za poznamku ke kanalkum, spatne formulovano v clanku . Sorry. vim ze V1 uz je mela ale nedostatecny. 

S tim vylejvanim jsem to myslel tak, ze to polozis na plaz a nechas vyfouknout a zaroven vytyct vodu vsim cim jde, pripadne tomu musi par lidi pomoct poku jsou tam desitky litru vody, coz je extrem ( napr to tahl nekdo ke brehu vodou...)

pokud jde o low wind tak jezdime komory v cr nekolik let a nikdy jsme neplavali. Rozhodne ucinnou lw komorou se clovek naplave min nez s 10tkou foukajdou, pac s tou foukajdou se plave hned jak to padne pod 6 ms. Navic komoru zvednes z vody lip nez pricuclou nafukovacku . S foukackou uz jsem plaval  pac uz jsem ji nezved, s komorou  to jde v lw lip. Ale zalezi samozrejme na case. Pokud se komoru nepodari nastartovat rychle tak je to finale, s nafukovackou  se da vyckavat na poryv hodinu ve vode. 

ozony jsou tovarne nastaveny usi ani na v1 ani na v2 ani na R1 neklapou. Klapani je vetsinou zpusobeny tim, ze si to rider sam rozsteluje ( na draku kterej stelovani ma...)

Odpovědět
Čikas
21.09.2015, 08:00:51

Pár hodin :) jsem na CH2 a R1 odjezdil a uši mne nikdy neklapaly ! ! jDalší vychytávka, včera jsem brzo ráno s Milanem vyrazil na vodu abych sii to užil v " prostoru" ,kdy se tam nikdo nemotá ,   při startu byl původní sz řízlý jz když jsem neměl 100% jistou že mne to na břehu zvedne při startu nechal jsem si uši nenatlakované a drak má odhadem 60% výkonu vpohodě se to dá řídit!  teprve až jsem na vodě   zatáhnu 1x brzdu drak se krásně natáhne a okamžitě mohu vyrazit:) Ja  osobně R1 19 mám stejně rád jako Chrono 2 ,  mě se nejvíc líbí ta sportovní jízda prostě při jakékoliv změně síly větru cca o 2m nahoru to vyrazí jako raketa :) a začíná adrenalin :)

Odpovědět
Čikas
18.09.2015, 11:35:08

Parádně popsáno a pocitově stejné jako u mne, ješte bych dodal další docela parádní vlastnost  při zdepowerování na max se drak nikde necpe a pořád je na stejném místě "v okně" Tato vlasnost je pro dost lidi co nemají jízdu s komorovým kitem na 100% zažitou důležitá.V obratech hlavně po větru drak zdepowerovaný nepřelítává jako je to u R1tam jsem musel v extremních podmínkách na vrchní hranici jezditelnosti draka před halzou přibrzdit brzdou aby mi trochu "couvl "do zadu .Z Chrona 2 jsem tak nadšený,  že si dovedu tohoto draka představit jezdit místo Edge 13 který má o něco menší hangtime a o něco větší tah do baru .Prostě za mne naprosto povedený kite,  nejraději bych tohoto draka pořídil na zimu ve velikosti 15 a pak ho používal na vodě když  nikdo  ještě nejezdí :)  snad bude ke mne Ozone značka přívětivá :) a něco vymyslí :):) zima je za dveřmi.

Odpovědět
Ywosh
18.09.2015, 10:53:06

Chaa vee dvojku jsem jezdil taky a clanek podepisuju. K tématu " vyklesávání v okně" : jedná se o obecnou vlastnost Uzavrených Komor S VĚTŠÍ  TLOUSTKOU profilu ( = nestavá se to u raceovych ziletek )  a princip je ten, ze specialne na rychlym prkne ( race, hf ) drak s vyssim profilem nestaci rychlosti jezdce a místo do rychlosti jde do síly (=  rve do nohou ). Tím pádem dojde ke změně uhlu nabehu draka ( jezdec je moc pred drakem, drak moc v okně ) vůči nabíhajícímu vzduchu = apparend wind.  Rider draka odbrzdi ( prirozene), ale protoze se jedna o velice LEHKY VRCHLIK ( 3 kg ), nema kite HYBNOST a tim nema ani  SETRVACNOST, aby okamzitě vystrelil na kraj okna a ani povolení baru nestací na okamzitou zmenu rychlosti, protoze uz je blizko svojí maximalni rychlosti a profil ma velky odpor. Dojde tim padem k PARADOXNI situaci, ze i zmensením uhlu nabehu dojde ke STALLU ( protoze to zmenseni je v dany konfiguraci nedostatecny a navic kite nema hybnost ). Nic dramatickýho  jen je potřeba vědět proč a co se stalo. Stavá se to hlavně na vysokejch rychlostech nebo v silnym větru.

Odpovědět
Yenyk
18.09.2015, 11:21:32

Dobry! Twg, Přesne ! Diky, Bra.

Odpovědět
Filip (profil)
18.09.2015, 08:31:07

Honzo, vsiml jsi si ze ta ryba spuli tu hubu presne do tvaru loga OZONE :). 

Odpovědět
Yenyk
18.09.2015, 11:24:42

Kdoví jestli ten kapr byl jen jeden... Je tam pestujes co ?  Muselo ho/je videt plno lidí ten den. Podprahová skrytá reklama :-)

Odpovědět
Polda
21.09.2015, 10:32:09

Filip na to platí místní homelesáky - je to taková manufaktura pod hrází, cpou rybám  do břicha balónky a nafukujou je. Ryba pak jezdí po hladině, protože se nemůže potopit, a marně se snaží si krknout. Marketingovej efekt je úžasnej, ale rostou náklady - jeden ozone-kapr vydrží jen tak 3-4 hodiny. Příští rok holt asi stoupnou ceny.

Odpovědět
Filip
21.09.2015, 15:36:35

Ted je navic ucime mavat. Kdyz budes mit Ozona budou na tebe mavat ploutvou a  spulit hubu na CHRONOOOOO, TOOOO, JOOOO. Jinak uslysis FOOOCK JOOOO.  

Odpovědět

Nový komentář:

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | FAQ | Návod na vložení článku

Mystic CzechOzone Kites

design & code puradesign.cz