• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

kite OZONE FRENZY 2012 - test -

Produkty OZONE patří mezi nejprodávanější na světě. Také zaslouženě patří mezi světovou špičku ve vybavení právě pro powerkitové sporty. Pro sezonu 2012 nabízí Ozone komorové draky FRENZY a ACCESS. Měl jsem možnost otestovat tyto dva draky jako první v ČR a zde jsou moje dojmy… zatím z kite OZONE FRENZY 2012.

 kite OZONE FRENZY 2012

Bar
Bar je ergonomicky tvarovaný a perfektně tak padne do ruky. Velkou změnou je absolutně jiný a ještě bezpečnější safety systém. Odpalovací klobouček je na baru pouze jeden a to na Megatron oku, tedy hned po ruce. Jsou dva způsoby, jak se zbavit tahu draka. Při zacvaknutí sichršňůry na čtvrtou lajnu: při odpalu draka a díky čtvrté lajně se drak zcela deformuje a tím dosáhne absolutní a 100% ztráty tahu. Naprosto bezpečný a spolehlivý safety systém. Toto ocení každý rider hlavně v extrémních podmínkách. Druhá možnost je přichytit leash za brzdu: tím pádem se při odpalu zkrátí řídíci lines, zbortí se odtokovka a drak tak ztrácí tah a odporoučí se k zemi. Tento odpal se hodí při tréningu triků. Opětovné navázání a restart draka je rychlý a snadný, bez odepínání se z vázání na lyžích, či snowboardu. Odpal draka ale samozřejmě není tak účinný jak při uchycení leashe za čtvrtou lajnu. Stejně jako loni se dá i letos redukovat tah na baru pomocí uzlíků na řídících lajnách, je to jednoduché a plně funkční řešení. Trimování draka je letos také nové. Velice snadno si draka zatrimujete podle potřeby. Trim je po ruce a snadno se s ním pracuje. Koncovka je opatřena magnetem, takže při zatažení trimu konec provazu nijak nevadí a nepřekáží. Celý trim je obalený neoprénem, takže se nebude stávat, že se lines při tricích budou o trim zachytávat. Při zatažení trimu, draka velice slušně přibrzdíte. Díky tomu má Frenzy velký větrný rozsah. Samozřejmě také závisí na zkušenostech ridera.

 Frenzy ještě bezpečnější než kdykoliv před tím.

Lines
Lines jsou letos čtyři – střední lines s tzv. ypsilon vývazem má výhodu v jednodušším rozmotáváním lines draka. Přibyla čtvrtá lajna, na které zůstane drak viset při odpálení a která zajistí deformaci draka pro absolutní a 100% ztrátu tahu draka.
Na vývazu draka letos konstruktéři Ozone také zapracovali. Drak je vyvázaný tak, aby se nepromotával vnitřkem, což se mi opravu ani jednou nepovedlo, ani když jsem se o to sebevíc snažil. Odpadá tak problém s narovnáváním promotaného draka nebo převazovaní právě při promotání draka vnitřkem. Také je drak opět o něco rychlejší v otáčkách než loni. Další výhoda je vývaz pro zachování tvaru draka v otáčkách. Drak se v otáčce nijak nekroutí a nedeformuje. Pěkně dynamicky vykrojí oblouk.

 ...a také rychlejší...

Kite
Vrchlík oplývá z části uzavřenou komorou, což má za následek lepší stabilitu draka v poryvech. (pozor není vhodný pro jízdu na vodě!) Drak lépe drží tvar a i když se objeví tzv. díra ve větru, drak hned nekolabuje. Start draka je jednoduchý, kite se nemusí nijak načechrávat nebo nahánět do něj vzduch všemožnými způsoby. Prostě startuje skoro tak v pohodě a rychle jako otevřená komora. O malinko pozvolněji se vzduch do draka přece jen dostává, což má za následek bezpečnější start draka přímo v power zoně, kdy Frenzy přece jenom nemá hned tak velký tah, jako třeba otevřená komora. Také při startu ve slabším větru pěkně drží drak tvar a pěkně v klidu a v pohodě se nafoukne do plného tvaru. Přistávání je také velice snadné a bezpečné. Žádné přetahování se s drakem ani v silném větru. Po zatažení brzdy se drak hned deformuje a poslušně se poroučí k zemi a to i v silnějším větru. Drak po přistání a zaparkování pěkně zůstane ležet na zemi a nemá snahu zpět startovat. Průchody do komor jsou opatřeny síťkou. Síťka znemožňuje, aby se do draka dostal sníh. Síťka také zpevňuje celou náběžnou hranu. Na spodní části draka jsou všité přetlakové ventily. Po nechtěném říznutí drakem o zem, nedojde tak snadno k poškození vnitřního přepažení komor.

 Bar Frenzy.

 Z loňska mám z Frenzy velice dobré zkušenosti. Jednoduchost ovládání, rychlost a dynamika v obrátkách, velká stabilita a výkon znám už právě z loňska. Letos shledávám Frenzy ještě vychytanější o safety systém a rychlost draka. Dostane se vám do ruky všestranná mašina, kterou zvládne jak začátečník, tak si jí užije i rider, který už má nemalou zkušenost. Frenzy je také vhodná jak pro freeride, tak pro freestyle a to v pohodě i ježdění unhooked. Vlastnosti draka oceníte jak při vysokohorském snowkitingu, tak i při landkitingu na zatravněné ploše. Pro mých 90 kg volím velikost 13 m do větru 4-12 m/s a velikost 9 m pro silnější vítr.

 Polouzavřená komora.

Frenzy a vůbec všechny nové produkty OZONE si po dohodě můžete otestovat v Boneshaker landkiting centru na letišti v Havlíčkově Brodě.

Frenzy a ostatní produkty OZONE můžete pořídit v Boneshaker E-SHOPU.

Případné dotazy zodpovíme v "komentářích" pod článkem nebo na tel. 777 255 375 – Zelda.


ZDE najdete ostatní fotky z testovaček FRENZY a ACCESS 2012.

 Frenzy je powerkite vybavení vhodné jak pro začátečníka, tak i pokročilého ridera.


 



Komentáře

 
Text vaší reakce vaše jméno:

Opište text z obrázku


 
Vložil: Zelda - Boneshaker, 30.09.2011

Lubos
09.01.2012, 20:58:43

Ahoj prosim chci se zeptat na trimovani  tech ridicich lajn,potreboval bych aby pri slabem vetru nemusel mit tolik pritazen depower,ale nevim jestli zkratit nebo povotit ty ridici lajny. diky.

Odpovědět
zelda - boneshaker (www | profil)
19.10.2011, 07:45:09

Testovat Access budeme na plno tento víkend. Test určitě zveřejníme zde na webu. Kdo má zájem o testování nových komor 2012 od OZONE, může tento víkend v havl. Brodě.

 

Tak se nám na víkend rýsuje kvalitní landkiting session na letišti v Boneshaker centru Havl. Brod. Přijedou kluci z Frýdku, Brna a Jihlavy. K testu budou nachystaný kites OZONE FRENZY a ACCESS 2012 a novinka kites IKON !!!!! Samozřejmě také nějaké ty trénigáče k dispozici pro každého, také longboardy a mountainboardy k zapůjčení. Na letišti budeme celý víkend. Větru bude dostatek. Ubytování možné v chatkách přímo v areálu.

Landkiting a kitelongboarding jede!!!!!

bližší info: 777 255 375 - Zelda

Odpovědět
Joe
16.10.2011, 21:57:20

Ahoj,moc pěkně popsaný test na Frenzy 2012.Rád bych ale věděl jak dopadl test na Access 2012.Předem dík.

S pozdravem Joe.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
03.10.2011, 08:39:30

nezbejva nez verit ze to maj u Ozonu vymysleny, maj na to super jezdce verim tomu ze by si netroufli udelat krok zpet.

V loni jsem taky byl zezacatku z tech zmen na Frenzyne takovej rozpacitej a nakonec kdyz jsme to rozjezdili tak bych na nej nedal dopustit. 

Odpovědět
Rauder
02.10.2011, 00:36:12

Teda jsem z těch novejch Ozonů poněkud rozpačitej. Kompletní změna baru a bezpečnostního systému je velká sázka do loterie. Hlavně se bojím, že to odpalování nebude zdaleka tak snadný a rychlý jako dřív. Klobouček nahoře člověk nahmátnul rychle v jakýkoliv situaci a kdyby ne, vždy tu byla možnost to uplně odstřelit na chicken loopu. Nyní se to odstřeluje pouze tam a ten klobouček je velmi malej, ke všemu pouze na jedný straně takže druhou rukou se to ovládá dost krkolomně. Když už to takhle překopali tak měli udělat i novej chicken loop. A to ani nemluvim o nutnosti nyní používat leash což je pro většinu lidí co nejezdí unhooked věc akorát k vzteku.

Síťka v napolo uzavřenejch komorách je taky trošku problematická. Dostat se sněhu dovnitř to příliš nezabrání, ale o to hůř se to bude vyklepávat ven. Vliv na start a stabilitu kitu těžko soudit bez vyzkoušení.

A další rána je konec Manty a tedy i velikosti 15. Chci ke svojí Frenzy 9 a 13 něco do lightwindu a zřejmě mi nezbyde než jít do jiný značky.

Skoro to na mě celý působí jako změny za každou cenu a že už nevědí kudy kam aby si lidi kupovali nový modely. Že se na to nevykašlali a neudělali radši nějakýho draka ve velikost 15-20 aby měl konečně Flysurfer v tomhle nějakou konkurenci a neměl takový nehorázný ceny.

Odpovědět
Filip
03.10.2011, 13:36:22

Bezpecnostni system je velky pokrok smerem dopredu. Kdo jezdi v horach a silnejsim vetru me da urcite zapravdu. Neni nic horsiho nez kdyz Ti drak plapola ve vetru a ty se ho snazis dostat na zem a navic ma stale minimalmni tah. Odstreleni funguje naproste skvele a nezapomen, ze se jedna o plnohodnotne odstreleni a draka tak muzes pristat v i nejvetsim vetru. Odstreleni na oku je stejne jako na vodni draky a nemusis umistovat leash na brzdu. Zkus se na to podivat z hlediska bezpecnosti a neni co resit. Tyhle zmeny vznikly na popud Chasty a jezdcu co se pohybuji neustale v horach. Vse vzniklo na zaklade potreby a vse bylo otestovano. Kazdy rok jezdi vice a vice lidi do FR a NOR hor, kde je nutnost mit moznost draka pristat a to kdekoliv. Pro zacinajici ani nemluve. Zatim mam jen super ohlasy na bezpecnost a funkce odstrelni funguje jak ma. Pokud se jedna o Lightwind komoru, tak to jsi uderil presne na hrebicek. No jasne, ze Ozone uz finisuje a takova komora bude. Nevim jeste presny datum kdy s tim Ozone prijde, ale cas uz se naplnuje. Bude se jednat o SHARK NOSE PG technologii jez vyvinul Ozone.    

Odpovědět
Rauder
03.10.2011, 18:40:47

Já tu změnu beru, je to něco uplně jinýho a má to určitě svý výhody i nevýhody. Příjde mi ale nedotaženej ten chicken loop jelikož ze sekundárního bezpečnostního systému udělali primární bez podstatných změn. Měli tam udělat něco jako je na North nafukovačkách, tam se to bezvadně ovládá oběma rukama. Vsadim boty že to bude další změna v příštích letech. Filipe a ten novej lightwind bude ještě letos? Že bych u tebe udělal vbrzku další nákup? :-)

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
04.10.2011, 23:41:46

verim tomu ze to bude mit Ozone vychytany. Zatim za posledni roky vzdycky kazda novinka se jim povedla. Kdyz to tak sleduju tak Chasta a i unhooked.ch tak jezdej freeride ve vysokejch horach a tam asi bude problem kdyz prifoukne, nebo je strmej svah, nebo hlubokej prasan tak pristat draka na brzdu a pak pro nej dojit a nebo ho pritahnout. S tim odpalenim to spadne na jednu lajnu a pujde to krasne k zemi.
Pro nas na cesky spoty se spokojime s brzdou jako vzdycky. Ja teda osobne za ten klobouckej tahal jen abych to vozkousel, jinak jsem ho nepotreboval. Ale pro dobrej pocit jsem byl rad ze tam byl ;-)

Odpovědět
Rauder
05.10.2011, 15:41:28

Když už má člověk trochu naježdíno tak odpaluje vyjímečně, já tak dvakrát za sezonu. Obvykle když příde výpadek větru, drak spadne do powerzony a pak přijde brutální poryv, nebo když se člověk zamotá s někym jinym tak fofrem odpálit aby se nepřefikly lajny. To úplný vyvlátí je určitě velký plus jelikož v silnym větru to po odpalu kloboučkem chtělo dost umu draka bezpečně zpacifikovat. Jen doufám že to nebude vykoupený jinejma problémama. Každopádně je to hodně radikální změna, uvidíme jak se osvědčí.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
01.10.2011, 22:57:10

Ten letosni bar me pripada hodne podobnej tomu co je na vode.

... kdyz dam leash za ocko tak je to TA 4 snura a kdyz to odpalim tak drak spadne jako pytel.

Kdyz ale prychutis leash za brzdu tak se to bude do draka pri rotacich  nebo kiteloopech zamotavat.

Ten klasickej OZONE kloboucek co bejval nad depower trimem me pripadal strasne sikovnej. 

Kdyz jsem spadnul na bricho tak tedka ten odpalovaci system bude schovanej na brise a ani ho nenahmatnu.

Je teda fakt kdyz nad tim premejslym ze snowkite se zas tak casto neodpaluje a kdyz uz se odpaluje tak je dobry ze spadne. Pro vetsinu emergency situaci stacilo vzdycky zatahnout za brzdu. Takze ve finale to bude asi dobrej krok..

Odpovědět
Yenyk
02.11.2011, 19:50:42

Cau Kuciii! (fs, stejn...) , jsem na druhy strane Ze-Me-Koule a ctu si tu ty testy vo komorvkach, pac asi budu zase neco na zimu potrebovat.... Tady to vcera bylo na kratkej rukav a na vodu a dneska je tu 20 cm snehu !  Tak asi pro takovy pripady se to OZONE snazi sjednotit pro KOMOROVKY i NAFUKOVACKY. Odpal je spis reflexivni vec jako posledni krajni reseni, tak asi lepci naucit lidi jedno reseni pro leto i zimu... vono vic systemu znamena i vic starosti a komplikaci atd...si mylsim ze OZONE vic co dela...

Ale je pravda ze kloubocek tak nechat mohli, aspon teda nasitej na pevno (abych si neodporoval sam sobe), hlavne proto, ze byl CERVENEJ a sel k MOJI CERVENY MANTE. Vetsi problem spis je v tom ze uz neni CERVENA barva a taky uz neni ani MANTA... :-) . No, snad ta letosni novinka ZLUTA pojede alespon jako novinka letosniho leta LIGHT BLUE barva.... na pristi rok chysta OZONE dalsi novinku LIGHT-BROWN-(SHIT) barvu. Budou to specialni modely DO ABOSLUTNICH SRACEK BEZ MOZNOSTI JAKYHOKOLI ODSTERLU (ani chicken loop ani kloboucek).... to pro pripad ze se z toho pak rider POS--E...

20cm snehu ? kurva si tu lajnu rozdelim aspon na 2x 10 cm...... uuuuuuuuuuuuuu

Odpovědět
Filip
03.11.2011, 08:14:04

Cau Yenyk, zdravim, nejspis nekam na NZ :). Sjednoceni bezpecnostniho systemu leto/zima povazuji rovnoz za krok spravnym smerem. Odstreleni funguje spise intuitivne a navic kloubocek skytal jedno nebezpeci a to ze se Ti mohla brzdici spojka (ta silna snura co spojuje B) zachytit za kloboucek a samovolne je strhnout, tudiz plne odstrelit. Takova situace uz ted nestane a Ozone se vydal tou spravnou cestou. Ridri posouvaji hranice do dalsich levelu a predstava, ze si ztrhnes kloboucek diky pohybu baru nahhoru a dolu se jiz v minulosti stala.

Ukonceni produkce Manty myslim mrzi hodne rideru, ale Ozone vsadil na Frenzy a tak to je. Dobra zprava je, ze prijde kite z nejvysim moznym AR (Aspect Ratio). Takze pojdme! Posledni faze testovani probehne v USA behem ledna a unora.  

Odpovědět
Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz