• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Jak tocit foil-jibe podle Romana

 
Windy hlasi super predpoved na celodenni pojezd se ctvercem a malym drakem. Navzdory silnemu vetru HF bereme sebou. Roman rika ze v silny s mensim jsou super na tocky.  Dopoledne 12ms tak ja 10ka a roman 9ka a ctverec. Ale neskace to moc vysoko a to je cas, kdy je lepsi prasit na HF. Na brehu pochystany prkno jen prohazujeme a zadarmiko stoupacka na hraz. Po cca dvouhodince me zacina bolet rameno (stara rana z valky), takze ja breh Roman voda a smutne sleduju s uzasem jak to Roman ladne dava freeridek jako v prasanu.. Proto jsem strihnul tuhle neco jako studii abych to okoukal na priste taky jednou takhle pekne tocil.. Doplnenej voice koment namluvenej na WC pres whatsapp kdyby se zdal nekomu ten hlas divnej. 
 
Budu moc rad za rady komenty jak to tocite vy?
Nebo jak lepsi natocit a popsat tutorial, hudba, cokoli dik
 
Vložil: stejnaci.cz, 17.07.2017

hadrák (profil)
29.08.2017, 07:35:18

Tak mi polská Rewa pomohla k doladění obratů po větru:

přehození nohou před,pravá zatáčka 8 z deseti komplet v levitaci

https://www.youtube.com/watch?v=XQY4it2Nxe8

přehození po levé zatáčce,hůř,v levitaci zatím jen dva na 10,jinak držka už jen pří chybce při přehození nohou.

https://www.youtube.com/watch?v=UOjwXYKkL30

 

Odpovědět
swoop
18.07.2017, 02:49:20

Karvingova tocka:
Silnejsi vietor s mensim kajtom (fukacka) je lepsi (komora moze byt ale nie je idealna). Pre mna aspon 6m/s a viac, kajt Edge 6m . Freeridovy HF, nieco ako Nobile, alebo Zeeko Carver, nizsia stihlost kridla s dostatocnou velkostou. Tieto sa chovaju lepsie v malej rychlosti co je pri uceni potrebne. Pri otocke treba davat pozor aby sa nemenilo tazisko tela. Cela otocka je riadena prednou nohou a na tu sa treba sustredit predovsetkym pri zmene naklonu z jednej strany na druhu, pocas otocky. Zaklon byva casty problem pre zaciatocnika. Lepsie je mat vela tlaku na prednu nohu ako prilis malo. Ja kajt downloopujem ale nie je to nutne. Dobry trening je jazda mierne dolu vetrom a robit esicka, najprv male a casom ich zvacsovat. Potom si este zvyknut na jazdu na switch. Bud sa otocit na vode do switchu, alebo si na vode prehodit nohy na switch a potom levitovat.
S praxou sa daju karvovat tocky tak ze sa meni smer tlakom zadnej nohy, ale to je na zaciatok dost komplikovane.
Karvovane tocenie je aj pre mna teraz hlavna zabava. Aj preto som vymenil stary HF za Zeeko Spitfire. Ten vsak odporucam len pre pokrocilych i ked akurat dnes zacal Zeeko predavat aj vacsie kridla, co mozno urobi tento HF stabilny aj pre zaciatocnikov.

Jibe (halza), prehodenie nohy pred otockou:
Dve dolezite veci: nemenit tazisko (telo zostava bez pohybu voci kridlu), kajt v pravy moment na 12 aby nadlahcil.
Pred otockou mierne vyostrit proti vetru, zadnu nohu z putka von pred zadne putko, (dalsie kroky by maly ist pomerne rychlo a plynulo zasebou) kajt na 11-12, rahno k sebe na odlahcenie, zadna noha do prazdneho putka, predna dozadu pred zadne putko, kajt do downloopu a zaroven zacat s otockou. Castou chybou byva zmena taziska/zaklon ked kajt leti hore na 12 a zatiahne sa za rahno. Ked je vietor velmi slaby, je dobre po prehodeni noh na moment zostat na switch, mierne mavnut kajtom a ziskat extra rychlost a az potom zacat tocit a downloopovat s malym opozdenim aby kajt nekolaboval, specialne ked je to komora.
Pokial je dost vetra a nie je moc poryvovy, tento jibe mozem v levitaci od rana do vecera bez padu.

Jibe, prehodenie hony po otocke:
Tento typ este moc neovladam, ale v podstate je to to iste, len nohy idu naopak. Karvova otocka na switch, nabrat rychlost, kajt na 12, odlahcit, prehodit nohy.

Roll tack:
Neovladam a ani zatial neskusam.
Chyby co casto vidim: kajt zastane na 12 a az po chvili sa nim mavne, strati zdvih, doska spadne z levitacie a cely manever sa zastavi. Kajt ma letiet cez 12 bez zastavenia plynule na druhu stranu.
Kajter sa prilis skoro zavesi do kajtu a do zaklonu, straca kontrolu nad doskou ktoru sa potom snazi rychlo pretocit. Cele sa to zmeni na nepodarenu piruetu a kajter bud padne na chrbat (ak sa kajt zastavi na 12) alebo ho kajt strhne dole vetrom (ak kajt pokracuje az do downloopu)

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
18.07.2017, 08:08:56

WOW - tvuj koment by mohl bejt samostatnej clanek (si to vytisknu a podle toho budu ladit dalsi jizdu) DIIIK supr popis 

zeeko spitfire - jsem netusil ze tu nekdo ma - vim vo tom prej hodne tocivy. Jsem moc zvedavej na vlastnosti? Hodnotis pozitivne je to prijemna jizda ? Maka to i i v lowind? Co mas za prkno k tomu foilu? Ja jezdim Slingshot simulator board a zkousim to strapless (zzatim jen predni poutko hodne na volno abych ho nepouzival)

dik jsem si srovnal terminologii JIBE/karving  

Jestli nam foukne a dostaneme se na vodu tak pouzivam tvuj navod ;

DIIIK

Odpovědět
swoop (profil)
19.07.2017, 02:41:32

Spitfire je zivy a teda aj toci dobre. Pocas jazdy v priamej ciare nieje nijak zvlast rozdielny od klasickych HF i ked je citlivejsi na tlak v porovnani s HF ktore som jazdil predtym (Alpina a Spotz2). Jazdi aj v pomerne slabom vetre ale az ked si na nan zvyknes. Potrebuje trocha vyzsiu rychlost na odlepenie z vody, ale da sa spomalit pocas manevru. Problem je skor ist ostro proti vetru ked je v kajte slaby tah(v porovnani napr. s Alpinou). Ked kajt taha, tak ide ako ine. Prekvapilo ma ze sa s nim neskace tak lahko ako so Spotz2. Skace OK ale spotz2 krasne vystreli bez namahy, Spitfire mi pride citlivy na presnost odrazu. Hlavny rozdiel je v tom ze v reakcii na tlak zadnou nohou sa viac podoba na surfboard nez klasicky HF. Mne sa to velmi paci a v tento moment nemam zaujem ine HF ani skusat. Jazdim s doskou Levitaz Exo na 3 putka. Tato kombinacia bude pre novacika narocna, Exo je pomerne mala doska. Odporucil by som nieco vacsie, ale nie moc lebo velka a hlavne tazka doska by potom prilis tlmila hravost tohoto HF. Na zaciatku som skusal Sligshot Dwarfcraft 54, co bola tiez dobra kombinacia. SD54 sa pri jazde sprava ako mensia doska, aspon pocitovo, pritom je velmi stabilna

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
19.07.2017, 15:25:23

Ja mam Zeeko WHITE & GREEN EDITION ALLOY a vzal jsem k tomu Slingshot Simulator -coz je nejvetsi deska ktera se vubec dela. Mas pravdu ze to co se tyka carvingu tak ztraci hravost. To prkno tam vnasi takovou dynamiku jako velka klada. 

ja se ale strasne tezkej rider a v low windu to opravdu prinasi hodne. 
vidim to ze ve finale bych poridil jeste jednu mensi desku nejakej skim shor/pocket board a kdyz bude 7ms a vic tak to namotnovat na to a kdyz 3-5ms tak velkej board. ten velkej board je alfa-omega v low windu ja bych se bez toho bez sance nerozjel.. 

Jeste mam zkusenost ze docela maka foil-kite zkousel jsem R1v2 11m ale jde o ten typ. Foil narozdil od foukacky umi vygenerovat v total low wind neskutecnej vykon v kiteloopy. To foukacka nema sanci. Takze v mikro vanku se na jeden loop dostanu okamzite do levitace a zadruhe ty kity vydrzi mnohem dele ve vzduchu.. Foukacka zase lepsi relaunchuje z vody kdyz by to 30minut plavalo na vode. tak rozhodne mam bezpecnejsi pocit..

ten spitfire to mas asi vyladeny - dovedu si velice dobre predstavit jak to maka v tom carvingu. Podle me nejlepsi - vlasnte pocitove jako freeridek v prasanu nebo wave riding jen neni nutno mit prasan ani wave - takze to musi bejt bomba..

 

Odpovědět
swoop (profil)
19.07.2017, 18:58:05

Tak ako vravis, low wind = big board. U mna na najslabsi vietor doziva FS Sonic 11 a tak pokukavam po Hyperlinku 12m

Odpovědět
hadrák (profil)
19.07.2017, 20:32:41

Je škoda,že tato diskuze je jen o nás třech,potažmo Romanovi.Tak si dovolím vám dvěma oponovat.Low wind není o velké objemné desce a komoře či foukajdě.Jestli se vám zobrazí fotka(http://img23.rajce.idnes.cz/d2302/14/14217/14217154_d11c6f041f9c921c9b7233cbb4ca43af/images/msh01.jpg?ver=0

Tak na ní je týpek přes sto kilo,má foukajdu 13,4m a Jackson prkno 145(dřevo bez výtlaku/objemu).Na vodu šel,když jsem to já zabalil s 12-tkou Chronem V1.Všimněte si mega macaté přední křídlo.V pohodě si užíval sám na vodě a trénoval 360 obraty.Je to náš lokální rider(ze Slezska),ale umí jen anglicky.Jezdil svěťák,když jsem to studoval teprve na YOZU v satTV.Ono je to taky trochu o zkušenostech.

Odpovědět
swoop (profil)
20.07.2017, 01:22:11

Tento argument sa da natahovat donekonecna. Ja som to myslel na pripad ked mas bezny HF. Ten na fotke je podobny dnesnym SUP foilom ako Takuma Concept alebo Go Foil od Agueru. Tie budu levitovat velmi skoro vdaka obrovskemu vztlaku. Su super na ucenie prave vdaka pomalej rychlost and oblym hranam. Maju vsak aj svoje nevyhody.

Ak mas bezny HF, je malo vetra a kajt treba loopnut viac krat, velka doska s vytlakoma ta podrzi na hladine kym kajt preleti dokola a tah dalsieho loopu sa nespotrebuje na vzdvih ale na zrychlenie a levitaciu. Na moju malu dosku sa sice tiez postavim ale ak mi kajt taha malo, tak sa nerozbehne a hned sa ponori. Takze mozem loopovat do vianoc po pas vo vode s doskou pod vodou na nohach, ale nikam sa nedostanem.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
20.07.2017, 07:09:55

jj kdyz je nekdo extreme sikovnej tak dokaze zazrak i s preklizkou a starym drakem. Taky jsem zazil par takovejch pripadu. Kdysi jsme s brachou meli FS21 na Rujane a lowwind slabej nejelo to nechtelo se to ani norit ke vzteku. a  vedle me skalak typek na stary nafukovacce jezdil a stoupal. 

Ta komora ale fakt funguje dobre.. (na low wind) jak jsme si tu psali v silnejsim vetru klasicka foukacka mala = parada. Souhlasim se swoopem to jsem zazil hodnekrat borim se po pas ve vode tocim drakem co to da leva prava loop a hrnu vodu.. Komora loop a vystreli jak raketa. A velky prkno zase da cas se rozjet..Taky dalsi vyhoda vetsiho prkna kdyz to lehne - sednu si na nej a odpocivam a cekam na poryv...

 

Odpovědět
hadrák (profil)
17.07.2017, 10:44:26

Ahoj,Petře,to rameno máš bíčvoleje?Mám ho taky.

A teď k věci:citace od jinud:"Tak jak jste daleko s obraty,aniž by jste museli do vody?Po větru(gybe/jibe/rufa)s přehozením nohou ze 30 dva nedám(tak tři mi vycházejí téměř celé v levitaci).Proti větru(roll tack/sztaga)jak je na obrázku,se dostanu na 40% z obratu(t.j. přehodím nohy do předních poutek),ale dál to nedotočím.Jak se podívám dolů,zastaví se mi obrat(princip kam hlava,tam točení ze SNB).Jak jste na tom daleko?Zajímalo by mne,kolik lidí to u nás dává.Dva?Tři?" a vidko k tomu:https://www.youtube.com/watch?v=uzsJnAFxH_k

Foil-jibe ještě není úplný:chybí přehození nohou(před nebo těsně po).

Na vídeu točí brzo drakem,je potřeba točit dříve obrat a pak nasadit obrat kite.Je důležité,aby tě kite nepředběhl a mít stále napnuté lajny.Nejlépe to zajistí při obratu jít kitem spodem(downloop).

Jinak jen více takových videí,dík Petře.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
17.07.2017, 14:12:47

Ahoj, dik moc za koment .

Davas dobre 30votocenejch na 2 pady = jses talent.

Jo prehozeni nohou to je tezky, dobre ze to rikas. Tahle votocka bez preslapnuti se me libi mozna vic nez klasickej jibe. Mas pravdu ze to neni bez preslapu jibe..

Tedy otocka-jizda na switch a nasleduje jibe na heelside / patu takze to vypada jako takova jizda v prasanu na SNB. To se me hrozne libi..  

Ani nevim jestli se da preslapnout v levitaci? (asi jo videl jsem na videjich ;-) ) ale to je trosku RACE pruprava..Me se hrozne libi tenhle styl nastoupes si a pak jedes downfreeride a votocky jakoprasan.

Rameno nevim snad bude OK - spis to bude sval tak snad rychle relax rekon a zpet do vody, volejbal jsme hrali s brachou mnoho let  - tam to bolelo porad ale tohle jiny.

Hadrakvideo - SUPER - zajimavej pohled z tycky na helme. 

Downloop - ANO lepsi = souhlas. (dik)

Rolltack - to bude dalsi level az se naucim votocku normal = ale tesim se na nej. Libi se me ten bez preslapu jak se vyjede na switch (vtipny)

 

Odpovědět
hadrák (profil)
18.07.2017, 08:00:33

Petr píše:Davas dobre 30votocenejch na 2 pady = jses talent

Talent ani ne,až po čtvrtém roku jsem se do toho pustil.Doteď jsem byl spokojený s k(u)arvováním a speedem.Ten speed mne brzdí už ne vercajgem(nově alpinka+garážovka race křídlo)ale rybama v našich kačokach(nechám to až na Rewu,tam jsem nikdy nic netrefil).

Swoop:dobře ty.Těžiště správně,jen bych doporučil,před přehozením nohou si o dva cm povytáhnout nohy ze strapů.

Mi nejvíc pomáhá,když je nás víc na HF a vyštenkrujem se k dalším věcem.A nebo po dlouhé době jsem vzal kameru.Hlavně se nerozptyluji pokusy na TT,jezdím jen HF(do 30 uzlíků).

Rooltack:vynechám přechod přes příď(tack)a musím trefit dávkování/timing přeletu kite přes dvanáctou(duck tack).Musí tam být činnost naslepo,bo kite mám za hlavou.Pomáhá mi příprava na sucho na břehu(řízení přeletu jednou rukou  a druhou si ukázat a vyvažovat).

https://www.youtube.com/watch?v=mjG2KmSqr6o

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
18.07.2017, 08:22:00

ja trefil rybku na mlejnech az me odloupl lak na ocasnim kridle.

4roky HF rider = jses jeden z prvnich to ti nikdo nevodpara. ted je veljek progress v technologii podle me pristi rok bude dalsi boom , ceny pujdou dolu a bude vic rideru. 

Hodne lidi (ja taky) maj problem s cenou ale kdyz to pak poridis tak jsem zjistil ze vlastne se ta investice vyplati. Uz nepotrebuju 19ku ktera je drazssi nez celej foil  a hlavne se z desetinasobil pocet motohodin na vode (k neradosti manzelky)

a trapeni na ctverci jizdou tam a zpet kdyz to neskace tak nafoil je to jak jizda ve vlnach akorat neni potreba vln ale ten princip tam je.. 

si myslim ten spitfire jak pise SWOOP by mohl bejt zajimavej prave na to uzivani si karvingu... nevim jak dlouho to muze cloveka bavit tocit to tam a zpet.. ale myslim ze asi hodne dlouho ;-) aspon kdyz jedu wave tak se nemuzu nabazit. 

co je to REWU?

Odpovědět
hadrák (profil)
18.07.2017, 09:47:41

Rewa:trošičku od tématu,ale nej spot na učení HF,Polsko,7,5hodiny jízdy k moři a jediné místo v Pucké zátoce,kde je bezpečná hloubka pro foil.

https://www.youtube.com/watch?v=olciT9OT-24

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
18.07.2017, 14:32:35

REWA - neznal jsem - pekny

tech 7,5 neni uplne blizko ale zase moc peknej spot - dik za TIP vypada ze tam nikdo nejezdi a taky zajimavy ze hluboka voda a pritom flat..

 

Odpovědět
hadrák (profil)
18.07.2017, 15:16:12

To tam teď vane jen 6,5m/s a byvá tam i třikrát tolik lidí,hlavně na flatu.

http://www.windfreaks.pl/spot/rewa2

Odpovědět
hadrák (profil)
29.07.2017, 10:46:38

Citace:Hadrakvideo - SUPER - zajimavej pohled z tycky na helme....Dík

Teď,kdy jsem se dostal od té doby na vodu podruhé(minimum trenálu) jiný pohled-nově z trubky na kitu(středové žebro,kamerka 67g,FullHD,nepotřebuje obal).Nejhorší je se odvážit vytáhnout nohu za strapu,obvzlášť,když mám výtlak desky cca 20l,musí to být v tempu.To ocení jedině hydrofoiler,bo kuma,kam neposeda HF všude utíká.Navíc,když kite nepodrží:Catalyst 6m.

https://www.youtube.com/watch?v=p_o5IRTcTIY

Odpovědět

Odpověď na komentář:

hadrák (profil)
18.07.2017, 09:47:41

Rewa:trošičku od tématu,ale nej spot na učení HF,Polsko,7,5hodiny jízdy k moři a jediné místo v Pucké zátoce,kde je bezpečná hloubka pro foil.

https://www.youtube.com/watch?v=olciT9OT-24

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz