• header
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Bernina 2014/01/25 (Stejnaci) + Lukash + Ivo

BigDays ve swiss pokračují každý víkend, o co je méně sněhu u nás o to mají lepší podmínky.

V týdnu hlavní meteo guru Ivo posílá info o blížícím se ultra big day na víkend a proto plánujeme výjezd. Prvnotní myšlenka je Lunghin pass u Bivio.. Jenže je tam lavinovka 3, hodně moc prašanu a spot je dost mimo civilizaci 4km šlapání na cestě zpět. Navíc nemám ještě koupenou komplet lavinovou výbavu takže jako brzdy rušíme tento paradise cíl a měníme směr na spot Bernina.

Spot je sice dost profláknutý, už jsme tam byli hodněkrát, jenže tentokrát je v plánu vyloopovat na jeden z nejvyšších možných sedel kam to jde. Kitetracker ma na tuto destinaci vypsaný GPS závod, ale ten je fakt jen pro tu nejlepší z nejlepších jak později zjišťuji.

Ráno na spotu nás vítá parní mašinka která zakouří a zamoří celé údolí na 20min a docela velký mráz -20C.. Naštěstí je sluníčko takže pocitově je to vpohodě.. Vítr fouká zpočátku okolo 7m.s

Jako první vyráží Lukash s Ivem, mě někdo přejede bar takže chvilku rozmotávám a než nastartuju tak už první polovina teamu míří na úpatí kopce..

Bez rozehřátí na jezírku (gej plac čti: od slova tepký = rozehřát) jedu rovnou pod kopec, kde jen stihnu natočit Iva jak dáva bez zaváhání první výjezd hned nahoru. Letos je zde hodně sněhu a tak prudká pasáž kde bývala 5m skála nad kterou bylo obtížné loopovat je skoro zavátá a je to trochu snažší. Nicméně v této pasáři je turbulentí vítr a je hodně hodně prudká = pořád je to challenge pro nezkušeného (mě). Po pár minuách Ivo hlasí zdolání vrcholu a jen co přestanu kroutit hlavou na KiteTracker Ronnym, který dává šílené polety přes celé údolí na Summit 12 Ultralite tak vyrážime také nahoru..

První pokus jsem vyměkl v polovině kopce a jen si dám oblouky, problém je předozadní rovnováha a gravitace. Brácha to skoro vyjíždí balí kite a freeride dolu se sbaleným kitem je opravdový zážitek.

Mě se výjezd daří až po odložení 15kg báglu. Nahoře je parádní plošina kde jde krásně přitáhnout zabržděný kite jako rybu na prut a pak freeride v prašanu dolu...

Takto vyjíždíme střídavě nahoru dolu celé odpoledne a až vybalení Lukashova S4 12m přerušuje naší rutinu. Pak už jen s otevřenou čelistí a rozklepanou rukou natáčím pár záberu jak Lukash prolétává ve výšce, která nedovoluje žádnou chybu. (pocit sebezáchovy = 0 nebo skill 100 z 10)

Později odpoledne vítr začíná být dost turbulentní a tak se vracíme k autu.. Chybně zvolená cesta přes Lago di Bianko zajistila 3/4 posádky ještě menší procházku v prašanu..

Tímto jeste po sté poděkuji Ivovi za zorganizování akce a všem doporučuju jestli pojedou na Berninu zkusit si vyjet tento kopeček.. Stojí to za to!!

Vložil: stejnaci.cz, 29.01.2014

02.02.2014, 19:24:53

Kluci o vikendu jsem se dozvedel ze FS PEAK je nejhorsi kite na trhu - nema co byt v prodeji...

Nebyt ho nevyjeli by ste nahoru do toho mega prudkeho kopce - je vazne tak hroznej jakozto dlouhodoby Ozone rideri? Co jste ho dostali do ruky, tak jste oba kopec vyjel bez strachu a v pohode, ne?

02.02.2014, 20:11:18

To neni mozny. Ja jsem se zase o vikendu dozvedel ze CHRONO neni a nikdy nebude konkurence SPEEDA.  Uz mam strach chodit do hospody.

02.02.2014, 20:13:17

Jo a souhlasim s nazorem toho co ti to rekl. Filip

02.02.2014, 20:47:58

Filipe ano rekl jsi mi to ty. Tak se ptam kluku na jejich nazor. Protoze jsem jineho nazoru a kluci mi rekli na Bernine neco jineho nez ty...

Chrono bude skvela race specialka a klidne mohu rict ze da Speedovi na prdel v racu a to jen jak jsem to videl na vlastni oci, nemel jsem ho v ruce.

Nicmenne nepatri do freeride kitu pro kazdeho jak si mi rikal - na Speedech ucim i uplne zacatecniky a jsou s nimi spokojeni - takze Speed je pro vsechny uzivatele. Chrono budes muset hlidat... Je to hodne ostry kite. Uvidime casem - proto jsem rekl ze nebude konkurence pro Speeda. Je to drak uplne do jineho odvetvi

02.02.2014, 21:13:07

Mas pravdu. Chron neni a nebude pro zacatecniky. Stejne i Edge byl drak jehoz se "vsichni" ze zacatku strasne bali a dnes je tomu spise naopak. Edge si bezne porizuji i mene pokrocil jezdci prave na freeride a ligtwind. Jinak CHRONO je uplne novej koncept a jizda s nim je pro me tezka pohoda!!! Chapu, ze by jsi ho chtel videt ciste v kategorii race :).  Hlavni cilova skupinou jsou rideri co chteji jezdit na twintipu jeste ve slabsim vetru a uzivat si freeride.

02.02.2014, 23:15:20

Filipe musim kite vyzkouset, rikal jsem co jsem videl a slysel od lidi co testovali. Je to ziletka a ziletky z nam z buggykiting a ty jsou vostry! Kdyz das ty dva kity o kterych se bavime vedle sebe, tak jsou absolutne rozdilny. Nejde je tedy srovnavat - mozna jen jako uzavrene komory. Kazdopadne urcite to zaujme nejake lidi, ale je to stejne jako srovnavat jabka z hruskama. Proto rikam ze to neni az takova konkurence Speedu - je to dalsi lowindovy drak s novym konceptem. Uvidime casem

kekert
30.01.2014, 08:55:07

fantazie panove!!!

soda
30.01.2014, 00:08:54

krasa chlapci, pekne zabery a putavy clanok

pekk
29.01.2014, 23:28:33

Tohle je hodně povedený výlet, lux výběr hudby a podmínky...sakra ať už tu něco konečně nakydá!!