• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Self rescue u matraček

Vzhledem k tomu,že firem na komorové kity na vodu přibylo(4?),race závody se bez komor neobejdou(povinost) a dokonce loni poláci iniciovali zákaz komor pro závody(http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=159&t=2386845),by mne zajímaly fígle jak na to.

Video je snad jen jedno aktuální,po roztažení zrychlených pasáží mi to vyšlo 3min ve vodě,ale je to sestříhané.Nejdůležitější kritická pasáž je úplně pryč(1.37).Mokrá hadra je děsně těsná a přes výfuky(chrono na tipech,můj psycho přes otevřený zip,po složení uší k sobě),moc se vzduchu ven z kitu nechce.Na videu v závěru je vidět i nějaká voda v uchu.Je to pěkná drbačka a tak snadné to není.Jezdím komory na vodě už dlouho,ale sbalit tak dokonale se mi to nikdy nepodařilo.Asi nejdůležitější je čas.Jestli budu bojovat s restartem pro nedostatek větru,tak jistě vždy nabere vodu(nejhorší je poloha kitu galérií dolu,pak jsou vstupní otvory blízko hladiny a každá vlnka se částečně dostává dovnitř).Každopádně jak zaváhám s balením,mám v kitu 30-50litrů vody a pak to sbalit nejde.

Popřípadě dejte link,kde toho je víc.A hlavně opatrnost:komory+Race/HF svádí k dlouhým šlakům a většinou solo a na moři se potom kiter s připláclou na vodě komorou nebo i sbalenou špatně hledá i ze člunu(KiteRace Mielno mistrovství Evropy).

https://www.youtube.com/watch?v=sVVBohGNUM0

Vložil: hadrák, 27.05.2015

hadrák (profil)
30.05.2015, 14:52:05

Která metoda je efektivnější?

1)Chrono:balení v rozloženém stavu na hladině,kdy se otevírá jen sucháč na tipu=otvor tak 5-7cm.Všiml jsem si,že tam je mini rukávek,který zabraňuje znovuslepení.Mají však ošetřeno aby ten rukávek nebránil výtoku vody při restartu?

2)Speed:přeložení na vodě na půlku,otevření výfuku-suchý zip-rukáv ven(psycho podobný zip jako chrono) a balení od obou uší složených na sobě.

P.s.,asi si tam přidám kousek skytexu v těch topech u Psycha,aby se mi sucháč naslepoval a vyzkouším metodu "chrono".Jinak se to vždy slepí a zůstane tam jen tak 3cm kanálek co je pro odtok vody.

P.s.s.:rady typu neznáš selfrescue,tak nelez na vodu s tímto vercajgem jsem si už užil,ale aby se to dostalo do povědomí,tak k dohledání toho moc není.Připadá mi to jako by si školy chránily svoje know-how,ale my samouci se k tomu nemůžem dostat,jedině metodou pokus/omyl.Pořád mám na mysly komory,o foukajdách toho na netu je dost!

Ještě jeden názor jsem četl:"Každopádně všichni vědí, že kite nepatří do vody :-)".V Mielně jsem odjel nějaké pohárové rozjížďky a včas vycouval,kdy potom popadané foukajdy sváželi ke břehu.Na ME taky v Mielně deset komor ve vodě a dva borce ve vodě měli problém najít!

Odpovědět
polda
22.06.2015, 13:16:01

Tak přispěju dvěma poznatky z víkendu - 2x balení Chrona na vodě.

1. metoda - od uší
- namotat šňůry na bar až k vývazu, tím skončí obě uši blízko. 
- obě uši přes sebe,  vývaz dovnitř (jako při balení na břehu),
- bar napříč přes uši, motat kokolo baru jak karimatku, pravou a levou stranu (tj. nábežky a odtokovky) průběžně přehýbat dovnitř jakoby "před bar" a motat dál.
- kajt se stále nafukuje a stále dělá "balón", takže nenabírá vodu, teprve až cca dva metry od konce si přitáhnout střed, rozepnout zip a domotat zbytek.

Výhody:
- v sedě na výtlačným prkně v bezvětří je to sranda, výsledkemje  drak sbalený tak, že by se vešel do batohu.
Nevýhody: bez výtlačného boardu nebo ve větru 2ms a víc si to moc neumím představit, kajt by se asi hnusně nafukoval jako kapsa.

2. metoda - od jednoho konce:
- moc to nevyšlo, než jsem se dostal ke středu tak bylo v druhý půlce tak 1O litrů vody, navíc je problém ten, že není  rovnou "schovaný" vývaz druhé půlky draka, takže všude plno šňůr.

- výsledek - hovadsky zbalený a zpoloviny zatopený  kajt, na břeh jsem s tím doplaval ale jen díky tomu že to bylo jen cca 150metrů.
 

Odpovědět
hadrák (profil)
22.06.2015, 14:30:56

Máš u mne pivko,supr.

Metoda 1.)jen když je dost místa na vodě,případně pláž je čistá/písečná-na brzdách určitě velký drift.

Metoda 2.)nouzovka na vylezení z vody po šutrách(např. kilometr vlevo od Jachtu na MKB)a táhlo by to na kameny.

Bomba to překládání přesahů přes kraje báru,ten mokrý matroš je strašně vzduchotěsný a štvou mne ty bubliny,co se nedaří dál motat na bár.

Odpovědět
Filip
22.06.2015, 15:11:12

Hosi resenim je taky vesta a tudiz pohoda pri baleni. Ve slabem vetru je klid a pohoda a dostatek casu na vse. 

O vikendu jsem delal 2 restarty Chrona a v pohode. Chce to jen vedet jak reagovat. Chrono krasne startuje odtokovkou nahoru a neni problem ho pak otocit pod 3ms. Strasne dulezite je aby vitr nepadl pod ~1.5ms. S foukackou koncis pod 3-4ms ale s Chronem se da jeste v pohode dojed treba jen s prknem vedle sebe. Nejhorsi je kdyz to uplne vypne.  

Odpovědět
polda
22.06.2015, 15:30:48

Vesta: jo - 100%, ale chce to vestu která ponese, aby šly nad vodu aspoň ramena.

Ad restart: to sice rozhodně, ale bavíme se o situaci kdy to padne do nuly a kdy to na vodě MUSÍŠ sbalit -  a tedy jak to v takovém případě sbalit, ne o restart-ability (p.s. to že jsem pako který na vodě skončí ve dvou případech ze dvou kdy to padne do nuly je věc jiná, a v tomto případě pouze faktor zvyšující počet příležitostí k nácviku balení draka na vodě :-) )

P.S: jinak si stále myslím, že kdybych musel odpálit uzavřebnou komoru ve větru kdy mám moc, tak nejlepší řešení je (mít tu vestu) a odpáliit draka úplně a plavat (a doufat že mi kajt pak někdo případně vytáhne člunem).

 

 

Odpovědět
hadrák (profil)
02.07.2015, 20:32:26

Tak dneska pokus s HF a prknem s větším výtlakem.Přes velké teplo,tak přece jenom jsem navlíkl krátký neoprén,vesta protinárazová,bílá lajkra přes vrch.Svádělo to jít opravdu nalehko.Po rozjezdu a pokusném brodivém tribu,jsem to napálil a vše bylo jinak než na původním prkně(airush).Šel jsem přeloženě přes prkno,noha zaseknutá v předním strapu a ještě jsem se otočil(trupem).Hodně špatně se šlape vodu jen jednou nohou,druhá nepoužitelná(vazy?)!Smotány lajny v zabržděném stavu,až k uším,relativně slušně sbaleno,na desku balík mokré hadry a 300m strkačky a plavání ke břehu.

Silně uvažuji o polském nápadu:BoVest

http://www.kiteforum.pl/forum/viewtopic.php?f=4&t=62841

Zase  zpět montuji malého airushe a nebudu to už raději pokoušet:

https://www.youtube.com/watch?v=iX_sigGCMZo

 

 

Odpovědět
hadrák (profil)
22.08.2015, 14:50:26

Tak první zkušenost s Chronem a self-rescue.Sám na vodě při nastupujícím JV-Mlýny,bohužel vznikl pokles(pauza větru,před slušným nástupem).Zvolil jsem způsob na brzdách,uši k sobě a rozepnout zip uprostřed na hřbetu kita,šup do vnitřního bagu pro paraglidery,připásat na HF-ko hodinový štýlo 10temp prsa a postčit HF+kite.Až po hodině si mne všimli WS s gumákem(velké dík).Bohužel jsem zapoměl bag na pláži po sušení(objednán nový-gradient:170kč).

Jinak návod na balení komory na suchu se strunama(potom to cpe právě do takového bagu):

https://www.youtube.com/watch?v=y0lW7XpxMgM

Odpovědět
hadrák (profil)
29.05.2015, 07:45:59

Dvě zásady:

1)obecná=nekopat(neplavat/šlapat vodu),když jsou volné lajny kolem-a ty jsou v závěru,když si jdeš otevřít výfuky.

2)specifická u mne=jezdím race trapéz(minimalistický)nebo trapík integrovný v šortách,a tak nemám do čeho sepnout sbalený kite na vodě-vozím sebou šusťákový pytel,do kterého to potom nasoukám.

Není špatné mit na boardu(race/HF)poutko,kam si při motání cvaknout leash,desky strašně rychle driftujou a není čas je hlidat při motání lajn.

 

Odpovědět
Filip
28.05.2015, 09:34:44

Hadraku diky za material k tomuto tematu. Oblast bezpecnosti a self-rescue je u uzavrenych komor zcela zasadni tema a je potreba se s tematem stale obeznamovat. FYI: Ozone R1 uz ma nove technicke prvky napr. reseni rychleho odvodneni (kanalky), nove reseni konstrukce komor s cilem minimalizovat vstup vody a zlepsit rozvod vzduchu pro snadnejsi a rychlejsi start/restart z vody.   

Odpovědět
Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz