• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

FERRARI MEZI KAJTY NA LIPNĚ - Ozone CHRONO

Pojezdili jsme novinku 2014 firmy OZONE – CHRONO 18. (Uzavřená komora OZONE poprvé v ČR) aneb FERRARI MEZI KAJTY NA LIPNĚ.

Text: Yenyk12.

V týdnu mi píše brácha (Ywosh11), že o víkend je Kite akce na Lipně, že zatopí na chalupě…. Síila ledu přes 10 cm, předpověď JV 4-7 m/s, azuro, teplota nad 10C …navíc Filip informuje, že k vyzkoušení by měla bejt úplně poprvé v Čechách novinka OZONU, na kterou se už dychtivě čekalo, a sice OZONE CHRONO 18– koncepce uzavřená komora.

Kombinaci těchto nabídek se nedá odolat a tak v pátek 31.1.2014 kolem 20-te hodiny  vyrážíme na Lipno. Vzhledem k předpovědi a vzhledem k faktu, ze všude jinde ve zbytku ČR je hlášená větrná kalamita, beru „jen“ EDGE-13.  Po asi 10 kilometrech jízdy PŘECI JEN otáčíme auto a vracíme se do garáže pro EDGE-19 (co kdyby byla skutečnost slabší než předpověď, jako už tolikrát…) Cestou přes Prahu musíme nabrat ještě pár kite-hraček (o kterých na těchto stránkách raději nebudu psát.. J), takže do postele se dostáváme až někdy po jedné hodině v noci...

Ráno nás budí sluníčko a NAPROSTÁ FLAUTA. Vítr NULA. Přesouváme se na pláž pod hotel Racek, kde už stojí několik nafukovacích stánků a plno  reklamních praporů,  jenže prapory nevědí kam mají vlát (vítr vzniká tak, že se stromy ohýbají a že prapory vlaji, ostatně proto je na kite-akcích vždy tolik praporů), takže nefouká  buď  vůbec nic a nebo, pokud něco zavane, tak ve směru , kam mává reklamní prapor, což je něco jako slaboučkej JV, což je přesně přes kopec, čili jsme kompletně v úplavu za lesem a za kopcem. Litujeme, že se nám do auta už nevešly motorový para-krosny…počasí na powered-paraglide teď dopoledne - ideál.

Využíváme čas k nafouknutí EDGE19 (pro kterého jsem se prozíravě vrátil) a jeho nastrojení na 32 metrový race-lajny. (Nakonec byl EDGE 19 v provozu cely den… viz dále).  „Bezvětří“ se pomalu stáčí k jihu, což je matematickej nesmysl, ale fakticky to tak bylo J, a občas přijde termický závan z různýho směru V-JV-J.  Filip přináší 3 malinkatý balíčky, na který tak  netrpělivě čekáme a vybaluje z nich 3 úplně nový netknutý žihadla:  OZONE CHRONO 2014 – UZAVŘENÁ KOMORA velikosti 18, 15, 12

Vítr se nakonec umoudřil (tzn. zesílil) na JV 2-5 m/s, což na ledovej podklad s EDGEM19 a CHRONEM18 bohatě stačilo, a byl z toho supr den s cca 5ti hodinama (po)ledního pojezdu. Sníh na zamrzlým Lipně pomalu roztával a odpoledne se už jezdilo prakticky po vodě. Vítr někdy vál v jiných částech jezera dost různě a to jak pokud jde o rychlost tak i o směr, ale byly i chvíle , kdy to dávalo celkem slušně a stabilně.  Zátoku mezi jachťákem a Rackem jsme dokonale procestovali. Na ledu se pak už vytvořila souvislá tenka vrstva vody. Odpor snowboardu (a o to méně lyzí) byl téměř nulový a jízda  byla hodně rychlá a fyzicky jen minimálně náročná, pac povrch byl jako sklo. Poslední hodinu to uz mělo blíž ke kiteboardingu ne snowboardingu. Střídal jsem EDGE19 a CHRONA18v -  oboje bylo fajn. Protože (nebo právě proto), že EDGE19 znám celkem dobře, byla jízda s CHRONEM opravdovým zážitkem. Asi v 5 hodin odpoledne jsme cely den jezdění zakončili 300 gramovým biftekem + tatarákem navrh v hotelu RACEK.  Vybornej den! Tak a teď k tý nový hračce:

Trochu historie na úvod:  OZONE –původně paraglidingová fima, která několik posledních let udává tón ve světě paraglidingu, letos přenesla své mnohaleté zkušenosti z leteckých sportů přes komorové draky (Access, Mata, Frenzy, Summit) a přes nafukovací draky (Catalyst, C4, Reo, Zephyr, Edge) do koncepce, kterou jsme u OZONU zatím neznali – a to do UZAVŘENÉ KOMORY. Připomeňme jen, že OZONE je průkopníkem minimálně ve dvou technických vychytávkách: jako první nasadil úspěšně do závodu PWC tzv. koncept dvou lajny (není to počet lajn tak jak známe z draků, ale počet řad vývazu galerie vrchlíku – čili jen první A-řada, druhá B-řada a řidičky….). OZONE také jako jeden z prvních začal experimentovat z vyztuženou náběžnou hranou (technicky to také úzce souvisí s konceptem dvoulajny).  Prvních 5 padáků, které doletěly do cíle loňského RedBull X-alps bylo značky OZONE, což už něco znamená…Všechny tyto znalosti (a mnohé jiné) se promítli do prvního draka OZONU v koncepci UZAVŘENÁ KOMORA.

VRCHLÍK:

CHRONO je velmi štíhlý (zatím určitě nejštíhlejší drak, kterého jsme měli kdy možnost jezdit), elegantní  a velmi sexy drak. Při prvním pohledu na vrchlík se člověk neubrání pocitu, že se dívá na výkonný paraglider. Ve velikosti 18 má CHRONO 46 komor. Profil je velmi tenký (nízký) a velmi rychlý. Vývaz je z ultra tenkých lajn a pro dokonalé vyztužení pevnosti nízkého profilu není úplně řídký. Materiál vrchlíku je jemný bez tvarové paměti a téměř jistě se jedná o totožný nebo velmi podobný materiál používaný na moderních paragliderech. Vrchlík je naprosto aerodynamicky čistý, v náběžce jsou použity textilní (nikoli karbonové) výztuhy. Celý drak je velmi precizně zpracovaný, tak jak to u OZONU známe,  a je velmi , ale opravdu velmi velmi lehký.

BAR:

CHRONO je (poměrně překvapivě) vyvinuto primárně jako RACE kite ! proto je také již ve standardu dodáváno s RACE Barem. Od roku 2014 samozřejmě s novým OZONE safety systémem, který se na rozdíl od staršího typu neodpaluje tahem k sobě, ale tahem od sebe a je obouručný. Draka lze klasicky odstřelit na jednu šnůru nosnou šňuru. Ke CHRONU je dodáván vodní RACE bar navíc s brzdou (spojení řídiček) známou z komorových (zimních) draků OZONE. Samozřejmě jde CHRONO navázat na klasický OZONE bar například z EDGE19. (tzn. v případě že zákazník koupí CHRONO kite only, může k němu použít jakýkoli OZONE bar a tím může ušetřit řadově 10+ tis. Kč.) 

Pokud jde o RACE bar, jde prakticky o totožný bar jako pro „normální“ kiting, jen trim je proveden tak, že se jím plynuje (za jízdy) mění délka nosných lajn relativně k řidičkám. Ve finále tak rider kontroluje sílu tahu draka trimem, kterým ovládá úhel náběhu draka – a tím jeho aerodynamický vztlak a tedy tah do trapézu- přes nosné lajny a směr řídí , nebo spíše jen lehce koriguje barem. Je to hodně podobné jachtingu… jen tady to funguje obráceně… přitažení trimu snižuje tah…

START:

CHRONO startuje i letí snad už i ve „větru“ 1 m/s. Vrchlík se snadno a rychle plní a následně tlakuje a tvaruje. Drak stoupá přiměřeně rychle nad hlavu, kde je potřeba ho mírně dobrzdit. Ale i pokud drak ridera předletí, tak tím, jak je vrchlík lehoučký, stačí razantněji přibrzdit a vrchlík poslušně zacouvá na správné místo. To platí při slabším větru. Při silnějším větru je potřeba s barem pracovat poměrně citlivě, a to i v pozici, kdy je drak kolmo nad hlavou.

JÍZDA:

Tady je potřeba předeslat  jednu zásadní věc: V jednom ze svých článků o EDGÍCH jsem napsal, že i když  EDGE je RACE kite, tak ho může mít i „příčetnej začátečník“, kterej má přirozenej respekt, a kterej alespoň řádově ví, která bije, nebo středně pokročilý rider…tak tuhle větu bych ke CHRONU nedal. CHRONO se nechová nijak záludně, nebezpečně, nebo překvapivě , nebo nečekaně, ale je to proste vostrá štíhlá rychlá žiletka, která okamžitě nastupuje do rychlosti a ani v poloze s kajtem nad hlavou neodpouští chyby. Zkrátka takhle: pilotní hantýrkou: při jízdě s CHRONEM je „potřeba trochu páčkovat“, prostě CHRONO není Tupoň ale Žihadlo, není to Traktor, ale Formule. Při průjezdu poryvem , když se jede na „tíhu ruky“ , tak se občas stane, ze si bar bouchne o spodní doraz, páč ani nestačíte zareagovat na změnu tahu… je to dáno jednak štíhlostí draka a druhak tím, ze CHRONO jede i v turbulenci opravdu rychle.  V sobotu bylo CHRONO jednoznačně kajtem, který jednak letěl v nejslabším větru (startuje jako první) a druhak jezdil jednoznačně nejrychleji. Bylo to evidentní jak z pohledu jezdce, tak ze břehu při pozorování jiných riderů.  Je to dáno zejména profilem. CHRONO ve velikosti 18 má díky svému štíhlému a aerodynamicky výkonnému profilu výhodu v relativně malém lehkém vrchlíku a nízkém aerodynamickém odporu.

Charakteristiky výše se v praxi projevuji v tom, ze CHRONO jde okamžitě do rychlosti, ale  nee tolik do síly. Nestrhává prkno tolik po větru, není potřeba tolik hranit (brzdit) a s drakem se přetahovat.

Drak ve standardním nastaveni nelze uvést do „stallu“  (přetažení draka nad kriticky úhel náběhu, ztráta vztlaku na části nebo na celém vrchlíku a nekontrolovatelný pád a často i  rotace vrchlíku). Naopak poměrně snadno lze draka stall-ovat při přistání za spojku řidiček. I když je drak velmi štíhlý, poslušně klesá pozadu k zemi. (tento režim jsme nezkoušeli v silnějším větru a sám jsem na něj v silnějších podmínkách zvědav…). Stall techniku lze kontrolovaně využít při obratech. Nejdřív si  je potřeba na dopředenou rychlost CHRONA zvyknout,  což ale netrvá dlouho. Jak si na to člověk zvykne, začne mu trošku vadit „lenost“ draka v otočkách (přece jen chvíli trva to rozpětí otočit).  Síly na baru nejsou nijak velké a je tedy možné při otočce vzít přímo za lajnu řidičky a přivést tím jednu stranu draka téměř ke stallu (přetažení). Drak se poslušně a velmi rychle otočí, někdy i kolem částečně zkolabovaného ucha. Při uvolení je potřeba rychle reagovat a připravit se na to, ze CHRONO bez milosti zabere a plynulým ale nekompromisním tahem přejde velmi rychle do rychlosti.

Překvapivě nedochází v žádném z režimů k nějakému masivnímu borceni velmi štíhlého vrchlíku. Občas „zašustí“ uši, ale bez znatelných dopadů na techniku nebo feeling jízdy. Většinou se plynule samy dofouknou a natlakují, pokud zkolabuje 1/3 draka je potřeba vedět „co s tim“ a trochu mu pomoct. K takové situaci (kolapsu draka) ale nedochází nikdy vinou draka, ale bud ridera, nebo větru (uplav za překážkou a podobně)

Hang-time jsme na mokrém ledě nezkoušeli, ale několikrát jsem se i v tom slabém termickém větru (JV 2-5 m/s) ocitnul ve vzduchu proti své vůli (většinou při otočce…). Takže nahoru to určitě dávat bude.

Velikosti 12,  15 i 18 se chovají naprosto identicky, volba velikosti bude spíše než rychlostí větru ovlivněna váhou jezdce.

PŘISTÁNÍ /RESTART:

Drak se v silnějším větru přistává na ucho na kraji okna, pomocník ho chytne za „návětrné ucho“ a nechá draka vyvlát po větru. Ve slabším větru lze draka přistát „pozadu“ na odtokovku v power-zone a případně znova pohodlně nastartovat z „kobry“.

Na Lipně byla na ledě pak už samá voda, nikdy nebyl s restartem problém, a to ani tehdy když byl drak mokry. Jak bude probíhat praktický restart z vodní hladiny? Na to si počkejme do jara. Ale mělo byt to být OK. Uvidíme jak se na této vlastnosti „podepíše“ vysoký štíhlost vrchlíku.

Na závěr male shrnuti hlavních vlastnosti, nebo řekneme výhod a nevýhod v porovnáni s ostatními draky stejné nebo podobné koncepce nebo stejné nebo podobné kategorie. Podotýkám, ze paradoxně přímým konkurentem CHRONA 18 může byt EDGE19 !

SILNÉ STRÁNKY CHRONO:

  • Drak, který jednoznačně letí v nejslabším větru, tzn. startuje jako první.
  • Jednoznačně nejrychlejší (uzavřená) komora, kterou jsme měli doposud možnost jet. V rychlosti naprosto porovnatelná s EDGEM (dost možná EDGE v této vlastnosti překonává : jel jsem CHRONO-18 na snowboardu a vedle jel stejně těžký rider s EDGE19 na lyžích . Jeli jsme celou dobu stejně rychle a to jsem CHRONO nijak zásadně nerval, nutno ale podotknout, že na ledě jsou ty podmínky dost specificky…)
  • Nestahuje ridera po větru. Nejde tolik do sily, ale spise do rychlosti, a to tak ze HODNĚ!
  • Snadno stoupá, určitě alespoň tak dobře jako EDGE, možná i lépe. Kombinace bodů uvedených výše dělá z CHRONA nekompromisní LowWind zbraň, použitelnou jak na TwinTypu, tak na RACE boardu, tak na lyžích nebo snowboardu. CHRONO dokáže poskytnout riderovi i při slabém větru velmi vysokou rychlost ať už pro normální jízdu, nebo pro nájezd do skoku nebo triku.
  • LW drak použitelný v českých podmínkách jak v zimě, tak v létě.
  • Nádherný, elegantní, štíhlý, nápadný, agresivní, sexy drak. Specialitka a chuťovka pro sběratele hraček a zážitků.
  • Sbalí se do malého lehkého balíčku (výhoda na cesty).
  • Dvoupotah, třetina vtztlaku vzniká na spodním potahu, čili dostatečný výkon i ve slabém větru při  ploše „jen“ 18 resp. 15 m2.
  • Není potřeba pumpa.

SLABÉ STRÁNKY CHRONO:

  • Cena. Konstrukčně i vývojově je uzavřená komora jednoznačně nejnákladnějším typem draka (v porovnání s otevřenou komorou nebo foukajdou). Cena CHRONA pro český trh nebyla zatím stanovena ale odhadoval bych to někde mezi 55-60 tis kč, možná i více, kdo ví…(nedávná devalvace koruny ceně importového zboží moc neprospěla…L)
  • Náročnost řízení. Pro začátečníky to není, zkušený jezdec si to užije, ale „páčkovat“ se v tomto případě musí a to tak ze soustavně, intuitivně, správně a bez chyb. V ostřejších podmínkách  a kritických režimech letu tento drak (i když je jinak velmi kultivovaný) neodpouští chyby. Vždy je něco za něco. Typicky výkon a rychlost na úkor bezpečnosti, stability a universálností. Kdo se pohybuje v paraglidingu, tak tam existuje kategorizace padáků, která by se do lidštiny dala přeložit laicky asi takhle: A – školní/rekreační, B-sportovní/výkonný, C-velmi výkonný/závodní, D-pouze závodní certifikované speciály. Padáky jsou na tyto kategorie testovány dle přísných předpisů, kde je přesně definováno, jak se padák musí chovat v určitých režimech. Obecně je to tak, čím vyšší kategorie, tím vyšší výkon a rychlost, ale také vyšší nároky na pilota a nižší pasivní bezpečnost. V kajtech nic takového neexistuje, ale pocitově bych CHRONO zařadil někam mezi B a C, a pokud bych se měl rozhodnout pro jednu kategorii tak bych dal C.
  • Bezpečnost. Pro toho kdo nemá zkušenosti s paraglidingem, nebo není vysloveně fandou uzavřených komor, nebo neaspiruje na to být vysloveně race-zavodníkem, bude asi lepší volbou než CHRONO 18 – EDGE 19, a to po všech stránkách (kromě : CHRONO jede o 0,5 m/s dříve, sbalí se do menšího balíčku a nemusí se foukat)
  • Balení. Je potřeba počkat až se z uzavřené komory vzduch dostane pomalu ven (cca 5 - 10 minut), nebo balit pomalu a vzduch vytlačovat (někdo toto nedoporučuje, pac se tím možná zhoršuje neprodyšnost vrchliku, zejména ve švech)
  • Proti nafukovačce je o trochu více práce s kontrolou šňůr a to zejména kontrolou galerie a úvazů nosných šnůr a řidiček.

OZONE CHRONO 18 - uzavřená komora – nová výzva pro OZONE

Koncepce uzavřené komory je na trhu již řadu let, pro OZONE je to však nová oblast. Pokud jde o vlastnosti CHRONA, tak myslím OZONE vytvořil záměrně CHRONO tak, že je šoupnutý „trochu někam jinam“ než jiné uzavřené komory. OZONE si vždy zakládal na svém vlastním vývoji a jistě by od něj nebylo správným (komerčním) tahem okopírovat nějaký jiný drak.  A to se rozhodně nestalo. CHRONO je specifické. CHRONO je ostré, rychlé (pro někoho může být té rychlosti už moc, ale někomu to naopak může naprosto vyhovovat). CHRONO je zpracováním štíhlé, jemné, ale zároveň chováním a jízdním projevem agresivní, se srovnatelným výkonem i jako plošně větší draky, i při své ploše „pouze“ 18 m2. Je to dáno především štíhlým rychlým výkonným profilem a vysokým aspect ratiem, což jsou parametry,  které zásadně ovlivňují vlastnosti jakékoli aerodynamické hračky.

TAKŽE ZÁVĚR ?

Vyměním EDGE-19 za CHRONO18 ? NE! Je potřeba mít CHRONO i EDGE! Je to do porovnatelnejch podmínek, ale  je to jiný. Pokud bude někdo muset volit buď to nebo ono, opravdu záleží na jeho preferencích. CHRONO rozhodně není tak ostrý, jak od pohledu vypadá, ale to už jsem říkal i o EDGI. Ale rozhodně je CHRONO ostřejší než EDGE, ani nee tak v řízení, jako v chovaní. Jízdně si to každej musí vyzkoušet sám. Jde i o nachozený „handling“  na břehu. Starty, přistání, „hygiena a kontrola“ šňůr atd. Je to prostě něco jiného. Časem, až si to rideři osahají to může dopadnout podobně jako s EDGEM ve velkých velikostech. Tzn. Ve slabším větru to bude pohodovej drak a zároveň nekompromisní LW zbraň. V silnějším větru bude potřeba dávat pozor, nebo si vzít radši něco jiného, třeba nějakou nafukovačku. CHRONO JE VOSTRÁ SEXY VYKONNÁ CHUŤOVKA DO LOWWINDU PRO SBĚRATELE HRAČEK A ZÁŽITKU. POŘÍDÍ SI HO TEN, KDO SI HO POŘÍDIT CHCE A TEN, KDO UŽ PŘEDEM CEJTÍ, ŽE SI HO DOKÁŽE UŽÍT.  JE TO TAKOVÝ FERARRI MEZI DRAKAMA. Není to drak pro každého, ale kdo ví,  co chce, tak se v tom jednou sveze a pak už bez něj nedokáže bejt. Budiž tento článek dostatečným varováním ! CHCI CHRONO ! J

 

GOOD (LOW)WIND !!!

Text: Yenyk12TwoTeen

Foto: Ywosh11OneTeen.

Vložil: admin1, 03.02.2014

Myshisko
26.02.2014, 08:23:09

Pokukujem po ňom, ale ani nie z dôvodu lightwindu na vode, ale z dôvodu fantastického oldschoolu na pevnom povrchu. No snáď si čoskoro spravím obraz, aj keď mám strach ho testovať. Strach, že ho budem chceť a nebudem ho môcť dostať z hlavy! :D 

Odpovědět
hadrák (www)
25.02.2014, 19:26:07

Tak já si pořídil k uzavřenkám zase zpět foukajdu kvůli hydrofoilu,ale tahle kombinace se mi taky líbí:http://vimeo.com/86586265

Odpovědět
admin1 (profil)
12.02.2014, 08:57:06

Další info k CHRONO. Některé části nemohli být z konkurenčních důvodů uveřejněny!

Here are some feelings on the Chrono

They are amazing light wind/medium wind machines. Back to back to 19 and 17m Edge for sure the Chrono is pointing higher, faster and deeper. In light winds foils just keep flying easier, lighter, the high aspect double surface wing with low weight almost makes them fly in what feels like no wind with a lifting ability, you literally feel the lift. For sure people will need to be careful in those gnarly spots,  i.e thermals blasting them off the ground especially the 15 and 18!

Of course its IKA registered.

They can only be used in ISAF/IKA races from July 1st due to IKA rules.

The sizes are 12, 15, 18m

Yes you could use same bar as water kites but not ideal and only if you add a stall handle across leaders BUT we always leave bars on the kite attached with foils, its easier/faster so we recommend you order complete with Race bar. In reality you don't want to have to take stall handles off and on the bars for your edges or Chrono hence why we made a specific Chrono bar. exactly the same but has a stall handle for relaunch and launch reasons - same as our snowkite foils. Video to come to show launch. landing, packing etc.

My 4 kite 2014/15 Race quiver will be 8, 10m, 13m Edge with 12m Chrono and 15m and 18m Chrono... so at race registration day for sizes Id choose the 12, 15m or 18m depending how gusty/gnarly wind is or how light it will be or if the rider is a heavy guy they would take 18. 
Not raced with them yet obviously in real world situation as not allowed until 1st July so time will tell if thats what ends up being the call but its what myself and Torrin are feeling with our testing back to back.

For me the 12m replaces the 11 and 13m Edge and I do need to get out back to back with Torrin on a Edge 15m to see how far up the 12m power goes. Also if its a gnarly gusty spot the Edges will still gain the advantage.

I know what I'll be taking to races when I travel it will be my normal quiver like 8, 10, 13 edge and the Chrono 12m and 15m/18m. that way depending on location and wind I'll have the best choice to register on the day

BUT remember these are foils... they are a different machine than a tube that anyone can fly in any conditions. Gnarly horrible gusty strong winds Id rather be on a Edge so remember that

The jumping in under 6 knots on twin tip is hilarious! huge long glides and decent height, more than the Zephyr for sure and earlier to ride. Of course I still love the Zephyr for freestyle, the Chrono is different style, obviously high aspect so more cruiser style but for sure riding sooner for those looking for that super low wind performance but as soon as I can ride a zephyr on a TT its still the kite of choice for freeriding so its not to be confused. I.e chekc out
Andy: https://vimeo.com/82180675#at=0

Chronos tack way easier in light winds as you have constant power/lift so its easier than tacking with LEIS, noticeably so, different style but easy to adapt too for sure and on foilboards I make all my tacks foiling now on Chrono where I was falling on Edges 60% time. I only really started foiling & trying to tack since xmas when I finally had a foil that worked so it wasn't trying to kill me!

The pointing and downwind ability on these babies is special...

oh and Im loving not pumping up big kites

But foils are foils and the rider has to engage brain more than a LEI, they re-launch but you don't want to go there if you can help it. they are flying machines... so those horrible days at Crissy Field for example when its on and off and air is just in rotor from the hills will be interesting but they have more stability than I can even believe for a foil especially with its nutty high aspect!... so its a fantastic tool but one we think is suited for lighter conditions hence why we have not yet done a smaller size. more time for those needed for next IKA cycle next year.

For me the easiest way to explain is they are supercars.... I wouldn't expect an average person to be able to pop down to the shops in a Ferrari and do it smoothly.. ... i.e its not for beginners or even intermediates that are park and ride with no real feeling/skill

These are an amazing addition to the racers quiver combined with the Edge.

Dom and Farid our Russian just smoked all other riders on Elfs and LEIS at the comp there this past weekend in  Russia... 10 mins ahead on the 52km race and the level is really high there. so its a good start. they GO FAST

The Chrono compared to those other foil brands like ELF and Flysurfer has really nice pressure throughout the bar range, lovely feeling and better turn with power.

We are very excited thats for sure...we are proud of this project. Our kites are always and will always be about the all-round star feel and performance that comes from that.

Hope my feelings help.... we will have a video explaining all from Rob, myself and Torrin soon.

Cheers Ozone team 

Odpovědět
admin1 (profil)
12.02.2014, 09:04:59

zabery i z vody ZDE

Odpovědět
Radek
07.02.2014, 11:18:33

Dalsi video kde se testuje Ozone Chrono https://www.youtube.com/watch?v=rINj-Fhdlok&feature=youtu.be 

Odpovědět
Ivosh
04.02.2014, 20:08:09

Muj nazor na tyto low windove zbrane ve spojeni s jizdou na vode? Parkrat jsem to na mori zkousel s FS21 a vysledek je:

Je to veliky tak, ze na plazi plny kitu neni misto na rozbaleni ani zabaleni.

Bezni kiteri nevi jak tyto komory pristavat. Pokazde to chytli za nabezku a zamotali snury.

Do sloziteho vyvazu se mi motaly klaciky, ktere jsem musel slozite vymotavat.

Kdyz lehne vitr, padne to na vodu (obcas v nejaky bonbonkovy pozici). A kzyz pak zase prifoukne je to tak nacucany vodou, ze uz to z vody stejne nedostanede.

Takze jestli chcete jezdit race na snehu nebo s buggynou...prosim. Ale na vodu v low windu bych si to nevzal. Takze na vode EDGE 19m. Neskutecny kite, ktery s race barem ujezdite snad i do 10m/s.

IL

 

Odpovědět
petr
04.02.2014, 21:10:55

naprosto souhlas take jsem mel fs21 a po tom co jsem prubnul edge19 tak zavrena komora no more. tohlie nebude nic lepsiho . na cesky rybnik kde je poryvak to eni zadna zabava. mnohem vic udela boarx

Odpovědět
Yk12
04.02.2014, 21:19:52

Souhlas s nazorem na  EDGE19. EDGE pokryje vetsinu podminek co CHRONO a navic je EDGE "normalni foukajda" , takze zadnej problem s velikosti draka na plazi ani klacikama ve vyvazu ani nestandarnim pristavanim (foukajdu umi spravne polozit skoro kazdej kajter, ale beznej turista na plazi nepolozi spravne ani foukajdu)

Pokud jsou podminky tak slaby ze do vody spadne i EDGE (pod 2 M/S), je to uz jedno zda je to komora nebo foukajda... pac ani EDGE se uz pak nezvedne z vody pokud neprifoukne nad 3 m/s. Dulezity je to tam nenechat padnout.

Ftip CHRONA je v tom, ze se udrzi nad hlavou opravdu skoro v nicem (pac je jeste lehci a vykonnejsi nez EDGE) a kajter ma cas pockat s drakem nad hlavou na poryv a znova se rozjet. Nebo aspon dobodytrekovat ke brehu, pokud to neni wind ani na jizdu (2 M/S). Uzavrena komora nam spadla do vody za poslednich par let mozna dvakrat... leti proste furt.

 Uznavam ze u more to je trochu jiny a taky si beru spis EDGE19 a k tomu EDGE13. Ale do ceskych podminek je LW uzavrenka skoro nutnost...LowWind fouka v CR 8x castejc než wind 8 M/S (skutecne dle statistiky). viz clanky toho typka co ma podobnej nick, jen s Y---- na zacatku.... :-)).

CHRONO bude na snih a land pro REKREACNI  jizdu az zbytecne rychly a vostry, naopak jeho domena bude na vode od toho nejlowwindovatejsiho LowWindu. 

Odpovědět
Michal Diviš (www)
04.02.2014, 23:42:45

..je fakt ,že E19  a raceboard je naprosto nejbezpečnější kombinace do LW i v hoodně podzimních ,zimních a hoodně jarních  pojezdech . Prostě, když to vypne  pod 2 m/s nebo při nějaké chybě ,blbým dopadu  a padne to  za kaprama ,tak si na to sednu obkročmo, jak na šemíka( na tu desku ) a počkám až to zas přijde. Chytnu za protilehlou přední a jednu krajní ,nohy hore z vody , chvíli  v sedě, jak na bobech pak dřep a  hurá na další poryvy....Jenou mě teda ukecali bjukeněni ,že už to nefookne a že už to stejně nezvednu  a naložili mě ,samozdřejmě ,že za 5 minut to přišlo ...s Komorou bych asi byl na ně odkázanej časteji :-(( a nebo by nespadla fakt vůůbec ?   ..uvidíme ..race zdar md

Odpovědět
Milo
05.02.2014, 21:21:11

Pravdou je že moje loňské hodinové čekání,  s kitem ve vodě, několik km od pláže, až po jugu naskočí maestral, bych s žádnou komorou nerozchodil. Foukačka bude na vodě vždy bezpečnější. Ale na Chrono jsem hodně zvědav, není sníh tak aspoň virtual kiting, nebo zajedu v sobotu na Mlýny :-)

Odpovědět
Michal Diviš (www)
04.02.2014, 19:24:37

..krásnej  článek ,super éro ,krásná barva  ...jak dlouhý lajny jste na tom jezdily?   32 m budou možná  jěště lepší  do LW...md....Filo a vejdu se stím na prýgl ?..:-))

Odpovědět
Yk12
04.02.2014, 22:15:45

Michale, na EDGI19 jsem mel samozrejme tenky  race-lajny 32m  a na CHRONU jsme meli na lipne standrani "tlusty" lajny bud 25 nebo 27 metru (mylsim - nejsem si jistej, jezdili jsme vic kusu CHRONA a vic velikosti a stridali se), kazdopadne do LW to bude "povinost" navazat taky na rejsy 32m.

Odpovědět
Michal Diviš (www)
04.02.2014, 23:22:57

...přesně tak horolezecký lana ,je třeba nechat horolezcům ,nám stačí neviditelný nitě :-)) díky za info ..md

Odpovědět
kekert
04.02.2014, 18:15:37

diky za recenzi chlapi, dobra prace!

Odpovědět
Yk12
04.02.2014, 18:26:15

Diky vsem. Vono je to trochu jako v Peliskach: vite, soudruzi, vono dohormady neni o cem vypravet..... Pac ten drak se proste chova presne tak jak vypada, a OZONE toho ma za sebou tolik ze by si tezko dovolil s takovou novinkou slapnout vedle.

Odpovědět
vita
04.02.2014, 10:27:13

Vyčerpávající report, tak nějak člověka dělá ještě nedočkavějšího než byl, aby ten kite vyzkoušel :)

Odpovědět
Filip
04.02.2014, 10:53:07

Ocekavam, ze prvni dodavaka CHRONO dorazi do CR a SR na konci unora/zacatkem brezna - doufam. Pak hned naplanujeme testy v ramci SNK akci a kde to jen pujde. Kdo ma zajem o test muze psat jiz ted na fsevcik@autrange.cz a zajistime zbusob jak draka predstavit ve vasem regionu. CHRONO urcite zmeni vnimani uzavrenek a posune hranice jezdeni daleko dal nez jsme tomu byli doposud zvykli. Kdo zvazuje uzavrenou komoru nema jinou moznost nez si CHRONA vyzkouset. Jsem presvedcen ze cesta zpet neexistuje! 

Odpovědět
Milo
04.02.2014, 06:43:06

Yeniku dokonalá recenze. Díky.

Odpovědět
Rauder
04.02.2014, 04:50:15

Pěkná recenze. Akorát proč chodit kolem horké kaše a rovnou to neporovnat se Speedem? Doufám že se do toho někdo vbrzku pustí.

Odpovědět
Filip
04.02.2014, 08:51:24

Klidne se zacni ptat. Mame uz celou radu poznatku a urcite dostanes odpoved. 

Oblasti pro srovnani vidim nasledne:

Low wind  

Speed 

Depower 

Upwind 

Big Air 

Usage 

Price

Odpovědět

<předchozí12další> 

Nový komentář:

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shopmystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shop

design & code puradesign.cz