• header
SNK \ Foto a video \ Zobrazení

Zakynthos

Zakynthos 31,8,-10,9,
Při plánování naší letošní dovolené bylo jasné, že to nebude jen moje kajtová dovolená ( kterou už jsem si bohužel vybral na nepovedeném výletu na Kos) , ale dovolená na odpočinek a cestování po krásách Řecka. Padla karta na Zakynthos a já samozřejmě očkem pokukoval na internet po možnosti kajtovačky, a ejhle nic. No, stejně jsem s tim nepočítal, takže vo nic nejde. K mému překvapení byl schválen na cestu travel bag :o)), a tak co s sebou ???. Ve skříni se na mě směje Zephyr 17 a vrata 144/44 , moje nejoblíbenější sestava do Čech. Při pohledu na windguru mi to přijde jako ideální volba ( ortodoxní freestyleři asi upadaj do mdlob :o)) . Takže Zefoš + vrata + trapéz + short +nějaký hadry atd cca 17kg, pohoda.
Odlet v úterý v 5h ráno.
První den jen léčení ran po probděné noci na cestě a letišti,druhej den zapůjčení čtyřkolky a hurá na objezd ostrova s báglem na nosiči. Od rána vítr zesiluje, oproti předpovědi a kolem poledne už má rychlost tak 12-15 m/s, na muj vkus a Zefoše až moc. Nu jenže při cestování po všech možných plážích nahoru od hlavního města jsou stejně jen samé malé strmé pláže a na slušné pláži v Tsilivi je hromada deštníků a koupajících, do toho nejdu. Jedem dál a na pláži v Alykes je docela parádní plácek, málo lidí, ale zato vítr ještě přidal ( tak na draka 6-8m2) a ve směru větru je ponořená kocábka , asi jako dekorace ?.
Táák vypadá to že jsem to táhnul zbytečně. Dojíždíme až na konec ostrova, panorámata parádní a v zálivu ještě překvapení v podobě tuleňů.
Vracíme se zpět , vítr jako šlak a mě je v tričku zima jak sviň - zastavuju , navlíkam shorta, alespo|ň na něco je dobrej, žena se balí do prostěradla na pláž, moc hezkej pohled na tyhle exoty na čtyřkolce :o)). Večer přijždíme zpět a já propadam trochu depréézi, nu ještě zbývá výběžek na východní straně, a pláž přímo u nás( Kalamaki), ale ta je na obrácený směr, a taky spousta lidí a želvích hnízd, takže se nesmí dál jak 5m od vody. Třetí den při pohledu z balkónu na vítr žádnej šlágr, tak jedem na vejlet bez báglu.
Odpo dorážíme na východní část ( Vassilikos ) , Banana beach, a já už jsem jak na trní, vítr zesiluje a dělaj se čepičky. Na pláži je docela slušnej plácek bez lidí a deštníků a vítr de lehce z boku, to nevydržim.
Zanechávam drahou polovičku na pláži a otáčim se pro bágl, ještě že tak. Vítr akorát ze Zefoše ( kolem 5m/s) , a později ještě přidal, takže parádní pojezd v teplíčku na mírných vlnách a v poměrně slušné mělčině. Už teď se to vyplatilo to sem táhnout :o)). Celé odpo parádní. Kajt vzbuzuje docela zájem a je vidět že na tomto ostrově to fakt tak často vidět není.
Další den po probuzení překvapení, směr větru na naší pláž a lehké mrholení. Táhnu to na pláž, směr větru přesně na břeh, díky počasí málo lidí a vzhledem k mělčině pěkně se balící vlny. Trochu obavy mam z lidí co kontrolujou želví hnízda, ale nacházím kus pláže bez hnízd a tak žádný problém. Vítr opět tak 5 m/s , pojezd ve vlnách, rušen jen občasným mrholením, ale to je mi úplně jedno :o).
Odpo jdu ještě jednou , ale je to slabota s větrem, sotva na ježdění.
Jedinej problém je samozřejmě při balení kajtu po mrholení, kdy se ze Zefoše stává pískovna.
Jsem spokojenej a doufam v další dny, jenže bohužel, předpověď se začíná vyplňovat a další dny jsou ve znamení krásného počasí, ale totálního nowindu. Škoda, začátek byl slibnej. Ještě že jsem ale měl tuhle výbavu , jinak bych byl smutnej.
Tenhle ostrov je fakt pěknej pro dovču, cestování na skůtru a podobně, je docela hezky zelenej na řecké poměry a přírodní krásy stojí za zhlédnutí. Modré jeskyně, zálivy, krásné pláže na koupání, fakt čistá voda, želvy, atd. ale na kajtování je to jen ve fázi ve které jsem tam jel já ( převážně odpočinek). Možná že v létě lépe funguje termika , ale přesto si myslím že vzhledem k absenci vhodných pláží pro tenhle sport bych na kajtovačku volil nemnoho vzdálenou ( z polovičky českou) Lefkádu, nebo našlapaný Rhodos.
Pro mě i z pohledu kajtování dobré, protože při červnovém výletu s kolegou na KOS jsme se svezli jeden den( prostě pešík).
Při odletu domů potíže na letišti, asi tuhle výbavu nevidí často, nu už očekávám potíže. Po příletu do Prahy je to tu ! , bágl nikde, mě snad šlehne. Takže reklamace, a už mě jímá hrůza. Naštěstí bágl doráží po dvou dnech až k nám domů v nepoškozeném stavu – hálelůůjááá.

Aloha a dobrej vítr Pavel (pája) Zíka.
Vložil: pája, 13.09.2010
Zpět na přehled

papír
15.09.2010, 20:35:58

Zdar Pájo, konečně ti vyšlo počásko co :-)) , pěkný fotky a report .... sis vynahradil ten šitozní Kos.....nebo musíš vzít příště Janičku sebou :-))

pája (profil)
16.09.2010, 07:49:34

Jj , je to tak. Nu snad už to bude foukat všude a nebo alespoň tam kde budu :o))

Jedem do toho španělska, tak snad tam nebudem zevlovat.

Aloha

Lukas
14.09.2010, 16:11:48

Cau, letos jsem tam byl taky...par lidi (slovy 2) jezdili na alykes..zacatkem cervence vitr kazdy den z 10 od 16:30 do 19:00 na 12m draka...bohuzel jsem narozdil od tebe podlehl rodine a nedostatecnym informacim a cajk si nakonec nevzal...priste stejnou chybu neudelam. Luk

Míra
14.09.2010, 06:48:55

Ty máš s tím travelbagem   štěstí, ....   letos podruhý  :-)))   Jinak reportík a  foto super