Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Edge 19m2 2014 a nový rejs Gaastra Jet 92l na Trauns
Předpověď na víkend vypadala velmi slibně a tak od úterka se psychicky a fyzicky (ordinuju si litr zmrzliny denně) chystáme na supr pojezd. Vzhledem k nedostatku času balíme auto až v pátek večer s tím že vyrazíme v sobotu ve 4h ráno. Bohužel jak je tomu zvykem z 8m.s v sobotu ráno ukazuje windguru jen 4m což za cestu na Rujánu úplně nestojí.
Naštěstí za slunečného dne vždy existuje plán B, a protože je brzy ráno a slunce teprve vylejzá tak přebalujeme pouze LW vercajk na menší auto a v 8h vyrážíme na Traunsee, díky Ivo Prokop za propagaci. Termika dle inet zdrojů nastupuje okolo 11h a vydrží cca do 16h +-1h. Cesta z Prahy 3-4h.
Cesta autem v ČR moc neocejpá, docela dost lidí míří na jih a dálnice v Rakousku je na tom ještě hůř. Přijíždíme proto až cca v 11"30 a parkujeme za přátelského nasměrovaní na zadním parkovišti (3e/den), (0.5e za 1h).
Spot je to pro opravdové LW fajnšmekry a na vodě tradičně pouze 17m2 a vetší kusy a speciální boardy. Výjimku tvoří jen experti na 11m kitech s hydrofoil boardy, kteří lítají neuvěřitelnou kudlu snad 60km rychlostí po obzoru a další výjimku zde tvoří jednotky freestylerů drtící vejškové centimetry na ústí řeky (hustota 1kiter na 10m2 celkova plocha 50m2 J), cesta mezi ústím řeky a startovací pláží je boj o lajnu.
To ale dnes naštěstí není náš případ a stejně jako většina kiterů zde si vezeme LW vercajk. K oranžovému letošnímu modelu Edge 19m2 si díky Filipovi vezeme na střeše brand new raceboard Gaastru Jet 92l. Na skoro plné pláži s obrkitama nafukujeme kite a s logisticky přesnou synchronizaci (just in time) JIT bracha roztahuje 32m lajny, které mezitím připojuji ke kitu a v čase +30Sec vypouštím Edge do vzduchu. Ve stejný moment nese Míša bráchovi rejsboard a předává jej přesně v momentě kdy dojde k vodě.
Tímto startováním je manipulace na břehu bezproblémová. V jiném případě příprava kite připomíná logickou hru na dohledání šnůr mezi přistavajícíma kitama = MIKádo následovanou druhým levelem = chůze s kitem ve vzduchu v labyrintu dalších přistavajících-stojících-startujících kitů= PACMAN a na závěr přistávání do přesně velké díry mezi kity na pláži = TETRIS.
Gaastru jet 92l osazujeme 42cm flosnama od RRD s 2st. tiltem (nic jiného nemáme :), flosny jsou samostatný vědní obor, pro turistu postačí fakt, že to tam pasuje) a zatím bez namontovaného středního poutka vyrážíme na premiéru.
Hned při prvním kývnutí je znát větší výtlak, i se špatně postavenou zadní nohou (mimo těžiště) prkno plave krásně po hladině jak wsurf (lehčí kusy toto vubec zřejmě nezaregistrují). Další rozdíl je v zadním poutku, které je o proti RRD Rapida o hodně víc na kraji, něco jako je tomu u formula windsurfu. S přední nohou v poutku kývnu… rozjed..skluz…a při prvním pokusu o strčení nohy do poutka mě proud vody přes patu pošle nekompromisně do žabky (placák zádama o vodu). Při druhém pokusu už držím prkno pěkně vodorovně a okamžitě po zasunutí zadní nohy prkno zaujme placatou pozici a nejpohodlnější kurz což je hodně proti větru.
Board stoupe v extrémním úhlu (držím krok se stoupající HF) také díky nové E19ce, který je letos pro racekiteboarding vytuněnej a i jako amaté vnímám změnu ve stoupání (kite jede víc na kraji okna) otočkách (při tacku kite nezdvihne ridera 3m nad prkno) a co jsme otestovali min. týden v Řecku tak velký rozsah hlavně směrem nahoru.
Na cestu zpět se potřebuji vrátit hodně po větru, nerad bych odjel moc daleko, a tak na zadoboční kurz zkouším maximální speed. Jak je známo, Edge má tendenci stále zrychlovat a rejs prkno, které neklade žádný odpor, tomu velmi napomáhá. Středové poutko má na Jetu docela dost místa, takže se do něj pohodlně vejde i větší noha, já toho času jsem poutko nenamontoval a tak jezdím v tom krajním. Těchto pár vteřin než přejedu 1km úsek je opravdový zážitek. S výhledem na alpské štíty po průzračné vodě vnímám nápor větru, jako když koukám z okna jedoucího vlaku a užívám se velmi pohodlný speed po lehce zvlněné hladině. Sem tam minu windsurfaře, kterým to spíš nejede a působí jako bójky, čímž zesilují ten skvělý pocit z rychlosti. Sem tam se někdo chytne a jde si zajet závod na šířku jezera bok po boku.
Vítr lehá a cca v 16h, kdy dva experti ještě 1h vychytávají 3m.s 17m kitech a pak už jen koupačka v 17C vodě a cesta domu. O půlnoci příjezd a budík na 7h… odjezd na kite…J
- Sicile - kiteseason R...
Jana | 04/04 13:00
- CHRONO V2 – aneb tako...
Dora | 27/02 13:18
- Kite House - ubytován...
Janer | 07/02 12:59
- FPV Snowkiting Jizerk...
Blahoslav_J... | 27/01 15:33
- OZONE FRENZY vel. 11 ...
[01/02/24 16:10]
- OZONE Reo V6 6m
[17/12/23 11:10]
- Karbonový bar
[24/10/23 09:51]
- Kite Ozone
[22/10/23 11:14]
jindra (profil)
Všude začíná být logistický problém. Začíná to být lidový sport. J
Odpovědětpolda
Plno je maximálně na vyhlášených plážích... ale když se koukneš na vodu, tak většinou husto je maximálně ve čtverci 500x500 metrů u pláže. Což platí dokonce i ve Wieku, v pruhu 200m u břehu se lidi zabíjej navzájem, ale už ve druhý polovině mělčiny směrem od břehu je pohoda a na hluboký vodě ani noha. Takže když se najde jiná louka na start, nebo se holt přetrpí tlačenice při startu a poodjede, tak plná voda nebude ještě dost dlouho... :-)
OdpovědětMichal Diviš (www)
...tak tak ...občas i hydrofoilni noha ...někde :-))) pán má pěknýho Sworda ( HF Mercedes )
Odpověděthadrák (profil)
Jedna z výhod HF,jezdíme v takové hloubce,kde se lidi už moc nekoupaj a začínáme,kdy TT diktátoři sedí u pivka.Má ho(HF) však ale nějakého fousatého,ani mercedes mu nepomohl,aby to jelo(znám to z Bukowa/PL).Jedu se ve čtvrtek podívat,případně pozávodit s tím,co se jezdí v Polsku(kite race Mielno).Pojede tam i vítěz ze Syltu.http://s15.postimg.org/zd97kuf6z/10371895_634606276625804_5405400363015413740_n.jpg
Odpovědět