• header
SNK \ Články \ Zobrazení

Turecko 2012

Den Čtvrtý

Předpověd slibovala bezvětří a po předchozích dnech kdy jsme si dali do těla jsme byli i rádi.

Naše místní spojka nás pozvala na výlet po zdejších památkách a tak jsme rádi přijali navíc trip byl domluven tak abychom viděli vyhaslou sopku ze všech stran.

Naše cesta vedla pod upatím sopky až do Kappadokie,cestou jsme měli pár zastávek v různých vesničkách, které byli vytesány do skal tak jako Kappadokia.Atmosféra těchto vesnic byla šílená, v průvodci jsme se dočetli, že tyto vesnice byli vystavěny 6až 8tisíc let před Kristem a dodnes tam žijí lidé.

Po super obědě jsme pokračovali až do cíle naší cesty a to muzea v kappadokii.Pro některé z nás to už bylo trochu moc, a tak jsme dali vínko při západu slunce na vrcholku jednoho z vytesaných domů ve skále, prostě nádhera.

Sopku jsme okoukli ze všech stran a jsme nadšeni škoda jen, že nemáme víc času projet i jižní svahy, vypadají uchvatně.

Den Patý

Je opět naprosto jasno, vítr zatím nefouká, a tak se po snídani vydáme prozkoumat zdejší skiareál. Sjezdovky upravené, téměř bez lidí, škoda že funguje jen malá část celého střediska.Od místní obsluhy se dozvídáme že přes týden je v provozu jen malá část a to 3 z 8 sedaček a lanovek, no co se dá dělat. Do oběda si dáváme free ride.Pak se ozve sms, že na druhé straně fouká, tak at přijedu točit.Rychle se přemisťuji ze sjezdovek k hotelu, tam zhltnu oběd nakopnu kita a ve 3m/s se zavratnou rychlostí šinu k cestě a na druhou stranu.

Kluci zůstali s kitem před hotelem a zkoušejí jezdit tam.Po překonání dlouhého sedílka mezi sopkou a protějším revírem se dostávám do míst, kde už krásně fouká a z vrcholku jednoho z mnoha kopců už vidím lítat kluky.

Murphy se jako obvykle pohybuje v blískosti fotografa a kameramana, a tak jedu rovnou za nimi. Našli si krásný kopec, vhodný pro lítaní, a přidružené navěje byly super pro free style.Je to opět kiteráj. Muf už je hodně unavený, a tak mě natáčí, a se mnou i zbývající partičku.

Na spotu jsme až do západu slunce, po cca hodince se k nám přidává Luděk s Liborem a užíváme si idealní podmínky pro lítání všichni společně.Večer na hotelu prohlížíme natočený materiál a jsme nadšení místo je naprosto fotogenické.

Předpověd na zítra je fantastická tak doufáme že se potvrdí…ů

Den Šestý

Ráno nás překvapily mraky,vlaječka před hotelem ale vlaje krásně, a tak nám je jasné, že nás čeká další skvělý den.

Po čtyřech dnech ježdění jsme už všichni značně unaveni a tak se nikdo ven nežene.Teda kromě Luďka, který sice nemůže pomalu sejít k snídani, ale kita ma nachystaného jako první.

Vítr je hodně slabý, a tak se kluci dost trapí aby se dostali na první kopec, kde my už jezdíme, myslím naše začatečníky, Petra s Filipem, ale po usilovném boji se dostávají na jednu z náhorních rovin oba.Tam už fouká krásně, a tak si užíváme kiting všichni.

Francouzi tradičně zmizeli v kopcích a fotí vysoko ve svazích jižní strany.

Kolem jedné se kluci vydávají na cestu zpátky k hotelu a já přejíždím na druhou stranu revíru si zalítat jako včera, na spotu už zkouší Paskal, a tak se k němu přidávám a každým letem si to víc a víc užívám.Je to jako droga, jsem už hodně unavený, ale stejně pokaždém přistání musím vyjet na vrchol a zkusit to znova.

Po hodině lítání jsme nabažený a vydávám se hledat Murphyho, který mi zmizel už ráno.Spot je tak obrovský že najít a dojet svého kamoše je téměř nemožné.

Vysoko ve svazích vidím občas nějakého kita, ale je už pozdě a já nemám dost sil, abych se dostal tak vysoko proti větru.Cestou si dávám ještě pár nižších žlebíků a plný zážitků se vracím před hotel.

Všichni jsme plní dojmů, a tak se u večeře bavíme jen o tom kdo kde jezdil a co skočil nebo spíš přeletěl.

Jo ty kity, které jsem viděl tak vysoko, nebyli od nikoho jiného, než od Ludka s Liborem, kteří  vyjeli až na vrchol protější hory která má  2600mnm a dle GPSky najel Luděk víc než 80Km po zdejších kopcích.

A nejlepší na tom je to, že zítra si to dáme znova ….

Vložil: sonda, 21.03.2012

stejnaci.eu (profil)
24.03.2012, 16:52:07

pekny clanek. Turecko z textu a fotek vypada paradne. Jednou bych se tam take rad vypravil.

Kdyz byste to porovnali s Norskem je to lepsi.horsi nebo vetsi mensi??

Z clanky bych rekl ze to bude mensi ale stejnak velikansky, a hlavne obrovsky hory stovky metru prevyseni ktery se daj vyjet az nahoru.

Zajimalo by me jak moc to prevyseni ma vliv na silu a kvality vetru a jestli to jde vyjet i na wind co fouka z kopce??

sonda
25.03.2012, 13:40:25

Ahoj na první otázku neumím odpovědět v norsku jsem nikdy nebyl,dle mého názoru to není tak velké jako norsko, ale rozloha spotu je tak obrovská že by ani měsíc nestačil na to projet celý spot.Pro mě na turecku bylo nejvíc to, že je schopny člověk s kitem a s nutnou dávkou zkušeností jezdit horský masiv a během nekolika hodin nastoupat přes 2000m.Vítr byl neskutečny,až na jeden den jsme jezdili každý den a to téměř všude.dalo se stoupat i na vítr z kopce.Já mám s věcma na točení přes 90kg a nejčastěji jsem jezdil 13ku frenzi která se osvěčila jako super kite do hor.Dole foukalo vždy méně než na hřebenech a tak jsem byl moc rád že jsem byl schopný ji udržet bez problémů i v silném věrtu na vrcholcích hor.Vítr byl ale neuvěřitelně čistý a s minimem poryvů....

Jerry (profil)
22.03.2012, 18:20:04

Moc pěkný čtení , hlavně prosím tě nepřestávej ,jůůů Díky.