• header
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Snowkiting session Bernina pass - Switzerland 03.201

Vždycky jsem si myslel e Bernina je takovej malej gay placek. To se změnilo po tom co jsme brzy ráno zaparkovali na parkovišti u Lago Neir.

Máme obrovské štěstí a všude je hromada nově napadaného prašanu do kterého vykresluje stín monumentální scenérie alp.Je azuro fouká 6ms. Nemá to chybu. Fréza vyhrábne příjezd a jdeme na to. Bereme ja 13m Frenzy, Ivo 10m Speed4 a Mara 12m Speed3. Rozcvička probíhá na Lago negro 2300mnm kde jsou krásny duny s prašanem který si koledujou a tak je všechny postupne pěkné podepíšeme hranou snowboardu a lyzi.

Pokračujeme na jih pres hory doly směr Lago Bianco 2200mnm. Odkud se da vyjet na největší svahy na západ Piz Bernina nebo na východ Other Bernina.

Profici co jsme potkali u parkoviště (Dominik z unhooked.ch - zdravíme) jedou na Hardcore výjezd na Piz Bernina kde se stoupa skoro kolmo nahoru mezi útesy a ledovcovými puklinami. Vidíme je na hřebeni a budí to obrovsky respekt - jsou to profici.. Ten den dávají record session a nestoupají na špičku hřebeni asi 11x což nemá v snowkite obdoby a jen to dokresluje na jaký super big day jsme dneska měli štěstí.

My to směřujeme na Other kde nejsou útesy a puklinu a laviny, ale posledních 100m u jezera se musí kus pěšky a je to do kopce a prašanu je po koulena. Teda je ho asi po krk a vůbec v tom nejde chodit. A 100m je něco jako 1000m kraulem.

Dostáváme se nad silnici, peřina připravena je to parádní sníh..Dáváme nahoru a dolu freeride až rozjezdíme první placek velikosti normální sjezdovky v CR. Náš cil je ale výš, ale tam vede cesta challege pod velmi vysokým napětím a je to hodně do kopce a vítr je tak pod uhlem ze to je veliká výzva a žádný prostor pro chybu jinak vypnou cele Švýcarsko bez elektriky a asi to zapálí kita a možná i kitera ;-).. No není to žádná sranda rozhodne jsme neriskovali a měli jsme to hodně promýšlený abychom nepověsili draka na drat.

Je to fuška ale za chvíli jsme nahoře. Other Bernina asi 2400mnm je odsud nadherny výhled a prašanu je tu ještě o metr víc, už je ho fakt moc ze mam docela i strach jestli bych se v tom neutopil nebo jestli nespadne lavina. Projíždíme mega prašan, jsou to orgie. Boříme se v prašanu, azuro nemá chybu...Vítr ale slábne a tak se vracíme na jezero zkusit svah na proti kde je vidět ze letí sníh vzduchem jak je nese silný vítr.Dolu tedy freeridek pak zase posilovna a šatna nastartovat v tom draka - je to fakt dřina.

Super pojezd v panaramatku alp všem možné nemožné polety a pojezdy . Vítr zesiluje a večer už to valí a my balíme a těšíme se ze zase zítra bude další BigDay...

Vložil: stejnaci.cz, 18.11.2013

pepikorliklocal
20.11.2013, 07:36:54

http://vimeo.com/43837133 jede nekdo hakovat vo vejkendu nekam

mAra (profil)
19.11.2013, 11:53:25

Jak jsem to spatřil, rožbušilo se mi srdce a šel jsem samou natěšeností voskovat prkno .. jen jsem zjistil, že jsem to udělal už na konci sezóny, snowkiting je prostě nejlepší a když to vyjde táákhle libově i s parádní dokumentací;) Other Bernina si toho prachu schovávala fakt masy, Pitz Lagalb fungoval jako obrovská zásněžka, bohužel i překážka pro vítr. Dominik předvedl neskutečný výkon, kdo bude další? Snowkite sezóna je za dveřma

19.11.2013, 13:06:27

Kdyz bracha strihal toto video tak jsem zahledl jeden supr zaber jak jsi letel nejakou skalu z hrozne vejsky, skoda jen ze jsi u toho tolik kyval hlavou jinak by tam zajiste zakomponoval ;), nicmene supr vejska to bych asi dostal infarkt pred odrazem :)).

add Alpy: Windfenster je lokal to tam ma jak my do Krkonos :). Na Hochwangu (viz ten tvuj odkaz) jsme s brachou byli loni o vanocich, a je to fakt moc hezkej spot je i docela velkej, akorat jestli nejezdi lanovka tak zespoda to bude slusnej touring. Pripadne mozna ze tedka se da autem vyjet az nahoru. Nebyt jsi tam nekdy v okoli Churu? (Branbruesh/Hochvang...)

20.11.2013, 01:11:26

j

20.11.2013, 01:15:04

jedna technicka: vozite sebou lopatu a pipaky? vzdy, pouze po posouzeni podminek a nebo nikdy?

diky

p.

20.11.2013, 20:20:05

Kluci jako Radek(kiteseazon) apod. co jezdej fakt mega prejezdy ve swajcu tak maj vsechno komplet (snezice,lopata,abs batoh,  pipaky) jako na freeride. Nase skupina max ABS batoh a sneznice. Jezdil jsem do lavinovky <3. (max 2) a nepoustel sem se do vetsich akci :)).

Osobne bych, kdyz bude snih hodne nestabilni, do kopcu radsi nejezdil a drzel se dole na placce.Z toho mala co jsem videl (4 ruzne spoty ve swajcu) byla vsude moznost jezdit na bezpecnym miste Vyjezd do kopcu byla tedy volitelna aktivita :) slo si najet par metru zkusit jestli to dam (nedam :)) a pomalu pridavat. Uz jen zakladni vec, v prudkem kopci v silnem vetru presunout kite z jizdy nahoru na jizdu dolu pokud to neni hodne opatrne znamena par metru vzduchem :)).

svatyMeluzin
18.11.2013, 22:17:42

Tak koukam, ze Ivos nakonec jezdi, famy nelhaly :) A ja myslel, ze to vzdal, kdyz se uz rok neozyva :))

19.11.2013, 22:19:17

Jo ivo diskuje prisne

20.11.2013, 21:56:23

diskuje = diktuje ;-) jako ze jezdi hustokruteprisne

18.11.2013, 21:34:14

sup,,. Btw. ted ve swajcu uz sezona pomalu zacina, snad jen ze na ty kameny je potreba vice snehu.. Podle ch spotguide uz tam padaj nejaky zeleny semafory (jako ze to jede) :)  tak jen uz aby napadlo taky tady v CR.. Kite uz je pripravenej :)

stejnaci.eu (profil)
18.11.2013, 21:50:10

se me libilo ze v alpach jezdej ted na podzim na sjezdovkach ktery jeste nejsou v provozu.

Protoze nejlepsi fleky kde je pekna travicka jsou zabrany strediskama takze staci malo snehu a jezdi se a hlavne nej spoty...