Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
První snowkiting na Hochwangu
Předpověď na celý týden vypadala více než lákavě pro švycarsko a držela se již od minulého pondělí v tomhle pořadí - Čtvrtek azurko, lowind ,teplo, jarní počasí, Pátek vítr 5 BFT tepleji - podklad souvisly a měký - polojasno, Sobota pořádný sněžič a nedělní bigday byl jasný už od pondělí, holt nám to vyšlo, jak to bylo namalováno a taky jsme si to napoprvé krásně užili. Vzhledem k tomu, že vítr byl po celý čas spíš na malé cajky, tak velké prádlo jsme neměli možnost ani otestovat. Celou dobu jsme jezdili převážně 8-9m kity.
Měl jsem možnost vytáhnout chrono V2 15 v Ultralightu ihned první den. Vítr se tomu ani říci nedal, prakticky jsem si foukal od pusy čili 1 - 2 m a byl jsem schopen kite udržet ve vzduchu bez jakýchkoli problémů nežli spadnul na nulu.... Váha materiálu a to odlehčení je opravdu znát. V kiteloopu překvapivě rychlý a stabilní, tah má po celou dobu loopu, což je supr. Ale to je vše co k němu mohu napsat. Do hor to kamarád nebude, ale jako lowind mašinka s velkým rozsahem - s racebarem ideální. Kdybych měl volit 18 nebo 15 v Ultralightu, jdu do 15 v ultralightu už jen kvůli váze, velikosti, balení, výkonu a rozsahu díky racebaru. Tahle mašinka bude výborná na allround snowkiting typuji od 3 m/s ažž ??? ... Hangtime a dalš věci typu lítání jsem si neodvážil, protože nechci lámat výškové rekordy. Vím že tahle věc to umí na jedna a nechám si to na další ježdění, kde se s ním snad zžiju více ...
Jinak Hochwang je krásné místo ale v sezonu asi díky jeho dostupnosti hodně plné:)). Lanovkou se dostanete až nahoru pod kopec za pár CH franků, takže pokavaď vám vítr nevypne v některých odlehlých částech, prakticky se na tento spot dostanete bez jakékoli námahy s prstem v nose ...
Teď nám opět krásně kydá, tak bude na čase se opět vydat na další obdobná místa ....
Pohyblivé obrázky, které nastříhal strýček Kulis máme zde:))
- Sicile - kiteseason R...
Jana | 04/04 13:00
- CHRONO V2 – aneb tako...
Dora | 27/02 13:18
- Kite House - ubytován...
Janer | 07/02 12:59
- FPV Snowkiting Jizerk...
Blahoslav_J... | 27/01 15:33
- bada2023 | 28/04 11:07
- bada2023 | 28/04 11:04
- Jaros Bleh... | 19/05 12:09
- Claudia S | 20/01 10:45
- ClaudiaS | 20/01 10:45
- Bimrs - Ki... | 24/09 10:16
- Prodám KITE OZONE END...
[31/08/23 10:39]
- Kiteboard Future Kiti...
[15/07/23 13:30]
- Ozone Manta 12 m
[27/04/23 10:34]
- Ozone Frenzy 8 m
[27/04/23 10:33]
petr
Radku co letos jezdis za draka?
Pochopil jsem z komentu ze sis nechal lonsky summit UL?
Ja jsem letos presel z Frenzy na Summit a jsem na to zvedavej. S Frenzy jsem byl neskutecne spokojenej tak uvidim jestli nezklame a jestli se nebudu vracet na Frenzy ;-)
OdpovědětBimrs - KiteSeason.cz
Ahoj Peto, já jezdím už předloňský Summit 12 UL, měl jsem ho hned jak vyšel na trh. První jsem si pořídil Frenzy v UL 11, byli jsme na tripu pizz um su, simplon pass, a schválně jsem si našel nejprudší kopeček co šel a zjistil jsem že to prostě s frenzynou neukroutím. Vždy jsem šel se šnurama do sněhu. Hold Frenzy na to nebyla stavěná, navíc po Ivově zkušenosti, kdy stál v pěkně prudkém kopci a kdyby si mávnul Frenzynou nad hlavou uletěl by do údolí, jsem si řekl ne... Summit - kontinuální loop, pohoda, nemá takový vztlak jako frenzy. Ale na rovince si se summitem moc neužiješ, tzn. do našich podmínek a pokud nejsi fanda kopcu, tak frenzy je supr. Proto se tak lámu do teho chrona 15 UL. protože vím, že ten aspoň na rovince ponese a užiješ si s nim zábavy. Co se týče Norska, tak to bude ideální mašina .... Se Summitem budeš spokojen. Jen nečekej, že uděláš na rovince zázraky ...
OdpovědětPetr
Supr videjko.
Uz jsem to komentoval na FB - vychytali jste to neskutecne.. Fakt supr.. A dobre ze jste udelali i fotodokumentaci .Peknej freeridePUNK trip..
Me zajimaolo jestli se vam povedlo taky dojet az na ten vrchol "Hochwang challenge " Mattjischhorn. Na SNB je to vo dost tezssi nez na lyzich ale vy jste TOP jezdci..
Dalo se vyjet od auta na SNK nebo ste museli dupat?
OdpovědětBimrs - KiteSeason.cz
Jsou to cvoci, já mám rad baccountry jako takové, závěje, pohodu, zalítat si, žádné - hrotit to v nervu a za každou cenu. Nahoře bušilo v nárazech 15 metrů možná víc, takže to nebylo na žádné soupeření ještě v takovém sklonu a kor, když dole bylo tolik nafoukaných závějí. Ty vrcholy vyjedeš i ty s prstem v nose, ale v 15 m to nemáš zapotřebí, jen díky tomu, že vyhlásili nějaký challenge. Ano viděl jsem Ronyho, nastartoval na parkáči, ojel všechny vrcholy a po poledni byli pryč. Všechny závěje nám tam nechali ...
Pro ás to byl první snk. v pátek jsem nevěděl co s nohama, všechno 3D ....
Odpovědětkulis
přesně, my jsme tam drtili jednu závěj za druhou a našli i pěkné zaváté kuloárky a v nich ani jedna stopa....jen rovná dvojlajna od té svýčarské terenkozy :D tak jsme vyprášili co nám tam nechal :) díky bohu za úchylaky posedlé dobýváním vrcholů, já prostě žeru prášení! :)
Odpovědětpetr
Souhlas souhlas.
Moc to nerikejte nahlas - takovyhle spolukiteri jsou nejlepsi
kategorie A - co jezdej na gejplacku u auta
kategorie B - co musej dobit za kazdou cenu nejakej vrchol nebo dobit historickej cas
a pak uprostsred mezi je hromada prasanu a zaveji vo kterejch "nikdo" nevi..
A ty jsou nejlepsi!
OdpovědětYwosh
Cau Hoši - Pekny nasiraci viiidejo. Tvl tam Vám to valí jak u Stalingradu :-) ( prach horizontalne :-) )
Add Ultralite : já z praktickejch i teoretickejch zkušeností TVRDIM ze na RACEOVY KAJTY ( = kajty s raceovym profilem ) VUBEC ULTRALITE material NEPATRI ! ( ted fakt bez ohledu na znacku ) Nevim co a proc se vsichni zblaznili a cpou to tam ??? Ok na "normalniho" kita to ma mozna nejakej smysl ( i kdyz taky sporadicky), ale na RACE - FAAAKT NEEE !!! Zduvodni detailne PROC neni na koment ale na clanek... ale kdo chce kam... :-(((
OdpovědětBimrs - KiteSeason.cz
Čau Iwoshi, díky , možná máš pravdu co se týče disciplíny jako je race.
Já nikdy tuhle sféru hydrofoilů a dalších levitačních věcí dělat nebudu nebo resp. nemám to ani v ůmyslu zatím. Ano v létě to možná má své nevýhody z hlediska odolnosti materiálů atd, atd. nevím a asi se pletu.
Koupil jsem si prvního summita 12 v ultralightu a nejezdím nic jiného. Jsem s tím schopen prakticky ujezdit tvrdý lowind to co jezdí tyhle uzavřené komory ale nic si s tím neužiješ, je to na jízdu tam a zpět - bavím se o podmínkách v zimě. Ale abych si komfortně zajezdil třeba od 3 metrů, to nikdy nedám. 15 m 2 velikost v Ultralightu mi dává smysl - není to taková kráva jako 18 a 21. Je to rychlé, díky ultralight materiálu ta gramáž šla ještě níže, skladnost, výkon a stoupavost bude zajisté tak stejná jako u již testovaného chrona 15 na vodě ......
Divej, nechci polemizovat teď o tom, na co je ten drak opravdu stavěnej. Já to beru z pohledu mě, jak by mě ten kite mohl uspokojit a jaké z něj plynou výhody .
Uplně narovinu nemám rád žádnou uzavřenou komoru a pořád se přemlouvám a čekám na podmínky až ho budu moci na sněhu testnout pořádně.
OdpovědětFilip
S UL mam zcela opacnou zkusenot. Prave pro race a nejen pro race ma UL zcela zasadni pozitiva a v zasade neni RACE drak bez UL materialu. Neni to jen o tom, ze se nahradi material A za material B (UL) u stejneho modelu draka a automaticky se uspora hmotnosti projevi v lepsich vlastnostech. Naopak muze dojit ke zhorseni vlastnosti, coz jsem pochopil nejen z tvych komentaru k nejmenovane znacce. Nez prijde Ozone s UL modelem, tak to vzdy jeste nejakou dobu trva. Napr. UL Chrono V2 prislo az s nekolika mesicnim spozdenim. Je proto jedinej duvod a to zcela potrebny cas na dalsi vyvoj a testovani. Pokud pak vse funguje jak ma, je UL naprosta parada. Cim lehci je kridlo, tim jsou vetsi naroky na vyvoj a zpracovani. To snad ale plati obecne i pro dalsi sportovni hightech sporty. Prinosy UL vsak nejsou jen v LowWindu, ale rovnez v silnejsim vetru a s manipulaci. To je ale tema na jindy. Jsem zvedav na poznatky Radi s tesotvanim UL Chrono V2 15. Rikam ze cim lehci hmotnost kridla tim lepe pro nas sport :). Vse je jen otazka jak na to.
Ywosh
cau Filipe,
1. rikam to obecne TECHNICKY ne dle znacky - abys tomu KONECNE !!! uveril : i Sonic2 je horsi nez SonicFR !!!
2. vse na svete, co RYCHLE "glajduje" typicky plachtaky nebo svahovy modely ( do 3kg Cirrusa jsme davali 1,5 kg zavazi to je zvetseni hmotnosti o 50 procent ! Plachtaci se zatezujou vodou) se ZATEZUJE !!! Tyka se to nekolika aspektu jako treba opadani, uhlu klesani, minimalni a maximalni rychlosti, prostupnosti atd atd....
3. drak, aby letel potrebuje HYBNOST, ktera je funkci hmotnosti a ne bejt BALON - ale KRIDLO. Tim, ze mu hmotnost ubiras mu beres hybnost. A v soucasny dobre hitech tkanin se to dostalo naprosto za hranu.
4. neznam zadny pozitivum lehkyho materialu krome toho, ze je to o pul kila lehci do letadla. neznam ! Pouc me prosim...jak se uspora hmotnosti projevi v lepsich vlastnostech ???? Tohle me fakt zajima ...
5. Lehkyho draka ti poryv zfoukne do okna, misto aby vyjel na kraj, ty mu samozrejme povolis ( aby vyjel ), ale tim on VYMEKNE a stalluje ! Naopak je potreba ho pritahnout, aby ztvrdnul a vylit na kraj, coz je jemne receno hodne zvlastni...Rikam tomu " DEPOWEROVEJ PARADOX BALONU".
6. kdyz mas lehouckyho draka - tak MOZNA leti driv ve smyslu, ze ti drzi na 12ty, ale s LETEM jako takovym to nema vubec nic spolecnyho !
tak pod :-)))....
Odpovědětkitemonkee (profil)
zas porovnáváš jabka s hruškama...
analogie s letadlem je naprosto mimo mísu - ano, samozřejmě se musí dovažovat aby se prosadilo v silnějším větru. ale je to jeden relativně kompaktní celek.
u kitu do toho "celku" spadá i kiter, který je bohužel (někdy i bohudík) 30m od kitu. takže schopnost prosazení se proti větru mu dává hlavně:
- aerodynamický tvar kitu + povrch materiálu (tření)
- pevnost materiálu a náběžné hrany kitu (jestli se bude na náběžce bortit nebo ne - což vůbec nemusí souviset s váhou!)
- pevnost "profilu" - tj. schopnost kita držet požadovaný profil a tvar v celém jeho větrném rozsahu (AKA tebou zmiňované "balonovatění", taky nemusí souviset s váhou materiálu)
- ale hlavně schopnost kitera držet požadovaný směr, tj. schopnost efektivně hranit (ne brzdit) na různém povrchu, což se dá řešit jak:
- na straně jezdce (zkušenosti, fyzická kondice, ale někdy i hmotnost)
- na straně materiálu - rychlejší skluznice (deska/lyže), delší/ostřejší hrana, delší/ostřejší finy, hydrofoil...
OdpovědětYwosh
Ahoj
nevim co znamena slovo ZAS porovnavas hrusky s jabkma, resp k cemu se to ZAS vztahuje ???
Ale jinak k technickymu komentu : SOUHLAS: je to hlavne o PEVNOSTI vrchliku ( pevnost profilu tzn hlavne LATKY ), ale VAHA tam hraje taky velkou roli. Kdyz lehkej kite "posles" nabezkou dolu tak zustabne "viset", misto aby se rozletel ( proto taky nektery Foukacky konkurujou v LW podminkach i Uzavrenejm Komoram, protoze VYKON dohanej HYBNOSTI ).
Je to cely o kompromisu a ja jen rikam , ze dnes se to posunulo za hranu( prave ultra odlehcenejma verzema ). Uplne presne takle : ta vaha samozrejme nema ni spolecnyho s AERODYNAMIKOU ( to maj veci o kterejch pises) . Ta VAHA ma co delat s KINETIKOU A DYNAMOKOU draka.
K tomu "celku" : kdyz budes stat na miste - je to celek nebo neni ??? hraje tam vaha kitera roli nebo ne ?... kdyz jedes, zase se ti stáči vektor vetru.... a prestava to bejt trivialni uvaha...Samozrejme ze je to o akci ( vaha kajtera ) a reakci( tah draka), ale je to dany jen a pouze VRCHLIKEM ( pri danym zatizeni ! )
O reseni pomoci skluzu se ted nebavim, bavim se jen a pouze o PROJEVU kajtu.
Obecne s Tebou souhlasim, ale tvrdim ze vaha kajtu hraje stejnou roli jako vaha plachtaku - cili to myslim mimo misu vubec neni.Modylek jsem pouzil jen jako priklad. Lip je to videt primo na tech kajtech.
hadrák (profil)
Na sto procent souhlasím,stačí se podívat na nejvýkonnější materiál na vidku:https://www.youtube.com/watch?v=x9Kkn_kzAMw
Jen mne překvapuje zkracování lajn(rychlejší tackrolly)
Odpověděthadrák (profil)
s kitemonkee!!!
OdpovědětBkmrs
Vetsinou normalni snowkiter , kiteboarder, ktery by se rad pridal do teto diskuze, radeji ani neprispeje, ponevadz vsechno se to jedna o Vašikově Hovně. Vse musi byt profi vysvetleno a hlavne odzkouseno a chyby se nepripousej. Tedy obcas mi to v techto diskuzich tak pripada.
Odpovědět