• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

První snowkiting na Hochwangu

Předpověď na celý týden vypadala více než lákavě pro švycarsko a držela se již od minulého pondělí v tomhle pořadí - Čtvrtek azurko, lowind ,teplo, jarní počasí, Pátek vítr 5 BFT tepleji - podklad souvisly a měký - polojasno, Sobota pořádný sněžič a nedělní bigday byl jasný už od pondělí, holt nám to vyšlo, jak to bylo namalováno a taky jsme si to napoprvé krásně užili. Vzhledem k tomu, že vítr byl po celý čas spíš na malé cajky, tak velké prádlo jsme neměli možnost ani otestovat. Celou dobu jsme jezdili převážně 8-9m kity. 

Měl jsem možnost vytáhnout chrono V2 15 v Ultralightu ihned první den. Vítr se tomu ani říci nedal, prakticky jsem si foukal od pusy čili 1 - 2 m a byl jsem schopen kite udržet ve vzduchu bez jakýchkoli problémů nežli spadnul na nulu.... Váha materiálu a to odlehčení je opravdu znát. V kiteloopu překvapivě rychlý a stabilní, tah má po celou dobu loopu, což je supr.  Ale to je vše co k němu mohu napsat. Do hor to kamarád nebude, ale jako lowind mašinka s velkým rozsahem - s racebarem ideální.  Kdybych měl volit 18 nebo 15 v Ultralightu, jdu do 15 v ultralightu už jen kvůli váze, velikosti, balení, výkonu a rozsahu díky racebaru. Tahle mašinka bude výborná na allround snowkiting typuji od 3 m/s ažž ???  ... Hangtime a dalš věci typu lítání jsem si neodvážil, protože nechci lámat výškové rekordy. Vím že tahle věc to umí na jedna a nechám si to na další ježdění, kde se s ním snad zžiju více ...

Jinak Hochwang je krásné místo ale v sezonu asi díky jeho dostupnosti hodně plné:)). Lanovkou se dostanete až nahoru pod kopec za pár CH franků, takže pokavaď vám vítr nevypne v některých odlehlých částech, prakticky se na tento spot dostanete bez jakékoli námahy s prstem v nose ...

 

Teď nám opět krásně kydá, tak bude na čase se opět vydat na další obdobná místa ....

Pohyblivé obrázky, které nastříhal strýček Kulis máme zde:))

 

 

 

Vložil: Bimrs - KiteSeason.cz, 23.11.2016

petr
23.11.2016, 22:49:17

Radku co letos jezdis za draka?

Pochopil jsem z komentu ze sis nechal lonsky summit UL?

Ja jsem letos presel z Frenzy na Summit a jsem na to zvedavej. S Frenzy jsem byl neskutecne spokojenej tak uvidim jestli nezklame a jestli se nebudu vracet na Frenzy ;-)

Odpovědět
Bimrs - KiteSeason.cz
24.11.2016, 22:04:12

Ahoj Peto, já jezdím už předloňský Summit 12 UL, měl jsem ho hned jak vyšel na trh. První jsem si pořídil Frenzy v UL 11, byli jsme na tripu pizz um su, simplon pass, a schválně jsem si našel nejprudší kopeček co šel a zjistil jsem že to prostě s frenzynou neukroutím. Vždy jsem šel se šnurama do sněhu. Hold Frenzy na to nebyla stavěná, navíc po Ivově zkušenosti, kdy stál v pěkně prudkém kopci a kdyby si mávnul Frenzynou nad hlavou uletěl by do údolí, jsem si řekl ne... Summit - kontinuální loop, pohoda, nemá takový vztlak jako frenzy. Ale na rovince si se summitem moc neužiješ, tzn. do našich podmínek a pokud nejsi fanda kopcu, tak frenzy je supr. Proto se tak lámu do teho chrona 15 UL. protože vím, že ten aspoň na rovince ponese a užiješ si s nim zábavy. Co se týče Norska, tak to bude ideální mašina .... Se Summitem budeš spokojen. Jen nečekej, že uděláš na rovince zázraky ...

Odpovědět
Petr
23.11.2016, 22:46:17

Supr videjko.

Uz jsem to komentoval na FB - vychytali jste to neskutecne.. Fakt supr.. A dobre ze jste udelali i fotodokumentaci .Peknej freeridePUNK trip..

Me zajimaolo jestli se vam povedlo taky dojet az na ten vrchol "Hochwang challenge " Mattjischhorn. Na SNB je to vo dost tezssi nez na lyzich ale vy jste TOP jezdci..

Dalo se vyjet od auta na SNK nebo ste museli dupat?

Odpovědět
Bimrs - KiteSeason.cz
24.11.2016, 22:10:50

Jsou to cvoci, já mám rad baccountry jako takové, závěje, pohodu, zalítat si, žádné - hrotit to v nervu a za každou cenu. Nahoře bušilo v nárazech 15 metrů možná víc, takže to nebylo na žádné soupeření ještě v takovém sklonu a kor, když dole bylo tolik nafoukaných závějí. Ty vrcholy vyjedeš i ty s prstem v nose, ale v 15 m to nemáš zapotřebí, jen díky tomu, že vyhlásili nějaký challenge. Ano viděl jsem Ronyho, nastartoval na parkáči, ojel všechny vrcholy a po poledni byli pryč. Všechny závěje nám tam nechali ... 

 

Pro ás to byl první snk. v pátek jsem nevěděl co s nohama, všechno 3D ....

Odpovědět
kulis
25.11.2016, 09:36:26

přesně, my jsme tam drtili jednu závěj za druhou a našli i pěkné zaváté kuloárky a v nich ani jedna stopa....jen rovná dvojlajna od té svýčarské terenkozy :D tak jsme vyprášili co nám tam nechal :) díky bohu za úchylaky posedlé dobýváním vrcholů, já prostě žeru prášení! :)

Odpovědět
petr
27.11.2016, 12:35:25

Souhlas souhlas.

Moc to nerikejte nahlas - takovyhle spolukiteri jsou nejlepsi

kategorie A - co jezdej na gejplacku u auta

kategorie B - co musej dobit za kazdou cenu nejakej vrchol nebo dobit historickej cas

a pak uprostsred mezi je hromada prasanu a zaveji vo kterejch "nikdo" nevi..

A ty jsou nejlepsi!

Odpovědět
Ywosh
23.11.2016, 14:06:58

Cau Hoši - Pekny nasiraci viiidejo. Tvl tam Vám to valí jak u Stalingradu :-) ( prach horizontalne :-)  )

Add Ultralite : já z praktickejch i teoretickejch zkušeností TVRDIM  ze na RACEOVY KAJTY ( = kajty s raceovym profilem ) VUBEC ULTRALITE material NEPATRI ! ( ted fakt bez ohledu na znacku ) Nevim co a proc se vsichni zblaznili a cpou to tam ???  Ok na "normalniho"  kita to ma mozna nejakej smysl ( i kdyz taky sporadicky),  ale na RACE  - FAAAKT  NEEE !!!  Zduvodni detailne PROC neni na koment  ale  na clanek... ale kdo chce kam... :-(((

Odpovědět
Bimrs - KiteSeason.cz
23.11.2016, 15:36:37

Čau Iwoshi, díky , možná máš pravdu co se týče disciplíny jako je race. 

Já nikdy tuhle sféru hydrofoilů a dalších levitačních věcí dělat nebudu nebo resp. nemám to ani v ůmyslu zatím. Ano v létě to možná má své nevýhody z hlediska odolnosti materiálů atd, atd. nevím a asi se pletu.

Koupil jsem si prvního summita 12 v ultralightu a nejezdím nic jiného. Jsem s tím schopen prakticky ujezdit tvrdý lowind to co jezdí tyhle uzavřené komory ale nic si s tím neužiješ, je to na jízdu tam a zpět - bavím se o podmínkách v zimě. Ale abych si komfortně zajezdil třeba od 3 metrů, to nikdy nedám. 15 m 2 velikost v Ultralightu mi dává smysl - není to taková kráva jako 18 a 21. Je to rychlé, díky ultralight materiálu ta gramáž šla ještě níže, skladnost, výkon a stoupavost bude zajisté tak stejná jako u již testovaného chrona 15 na vodě ......

Divej, nechci polemizovat teď o tom, na co je ten drak opravdu stavěnej. Já to beru z pohledu mě, jak by mě ten kite mohl uspokojit a jaké z něj plynou výhody . 

Uplně narovinu nemám rád žádnou uzavřenou komoru a pořád se přemlouvám a čekám na podmínky až ho budu moci na sněhu testnout pořádně.

Odpovědět
Filip
23.11.2016, 20:20:54

S UL mam zcela opacnou zkusenot. Prave pro race a nejen pro race ma UL zcela zasadni pozitiva a v zasade neni RACE drak bez UL materialu. Neni to jen o tom, ze se nahradi material A za material B (UL) u stejneho modelu draka a automaticky se uspora hmotnosti projevi v lepsich vlastnostech. Naopak muze dojit ke zhorseni vlastnosti, coz jsem pochopil nejen z tvych komentaru k nejmenovane znacce. Nez prijde Ozone s UL modelem, tak to vzdy jeste nejakou dobu trva. Napr. UL Chrono V2 prislo az s nekolika mesicnim spozdenim. Je proto jedinej duvod a to zcela potrebny cas na dalsi vyvoj a testovani. Pokud pak vse funguje jak ma, je UL naprosta parada. Cim lehci je kridlo, tim jsou vetsi naroky na vyvoj a zpracovani. To snad ale plati obecne i pro dalsi sportovni hightech sporty. Prinosy UL vsak nejsou jen v LowWindu, ale rovnez v silnejsim vetru a s manipulaci. To je ale tema na jindy. Jsem zvedav na poznatky Radi s tesotvanim UL Chrono V2 15. Rikam ze cim lehci hmotnost kridla tim lepe pro nas sport :). Vse je jen otazka jak na to.       

 

Odpovědět
Ywosh
24.11.2016, 08:35:11

cau Filipe,

1. rikam to obecne TECHNICKY ne dle znacky - abys tomu KONECNE !!! uveril : i Sonic2 je horsi nez SonicFR !!!

2. vse na svete, co RYCHLE "glajduje" typicky plachtaky nebo svahovy modely ( do 3kg Cirrusa jsme davali 1,5 kg zavazi to je zvetseni hmotnosti o 50 procent ! Plachtaci se zatezujou vodou) se ZATEZUJE !!! Tyka se to nekolika aspektu jako treba opadani,  uhlu klesani, minimalni a maximalni rychlosti, prostupnosti atd atd....

3. drak,  aby letel potrebuje HYBNOST, ktera je funkci hmotnosti a ne bejt BALON  - ale KRIDLO. Tim, ze mu hmotnost ubiras mu beres hybnost. A v soucasny dobre hitech tkanin se to dostalo naprosto za hranu.

4. neznam zadny pozitivum lehkyho materialu krome toho, ze je to o pul kila lehci do letadla. neznam ! Pouc me prosim...jak se uspora hmotnosti projevi v lepsich vlastnostech ???? Tohle me fakt zajima ...

5. Lehkyho draka ti poryv zfoukne do okna,  misto aby vyjel na kraj, ty mu samozrejme povolis ( aby vyjel ), ale tim on   VYMEKNE a stalluje ! Naopak je potreba ho pritahnout, aby ztvrdnul a vylit na kraj, coz je jemne receno hodne zvlastni...Rikam tomu " DEPOWEROVEJ PARADOX BALONU".

6. kdyz mas lehouckyho draka - tak MOZNA leti driv ve smyslu,  ze ti drzi na 12ty,  ale s LETEM jako takovym to nema vubec nic spolecnyho !

tak pod :-)))....

Odpovědět
kitemonkee (profil)
24.11.2016, 09:35:33

zas porovnáváš jabka s hruškama...

analogie s letadlem je naprosto mimo mísu - ano, samozřejmě se musí dovažovat aby se prosadilo v silnějším větru. ale je to jeden relativně kompaktní celek.

u kitu do toho "celku" spadá i kiter, který je bohužel (někdy i bohudík) 30m od kitu. takže schopnost prosazení se proti větru mu dává hlavně:

- aerodynamický tvar kitu + povrch materiálu (tření)

- pevnost materiálu a náběžné hrany kitu (jestli se bude na náběžce bortit nebo ne - což vůbec nemusí souviset s váhou!)

- pevnost "profilu" - tj. schopnost kita držet požadovaný profil a tvar v celém jeho větrném rozsahu (AKA tebou zmiňované "balonovatění", taky nemusí souviset s váhou materiálu)

- ale hlavně schopnost kitera držet požadovaný směr, tj. schopnost efektivně hranit (ne brzdit) na různém povrchu, což se dá řešit jak:

    - na straně jezdce (zkušenosti, fyzická kondice, ale někdy i hmotnost)

    - na straně materiálu - rychlejší skluznice (deska/lyže), delší/ostřejší hrana, delší/ostřejší finy, hydrofoil...

Odpovědět
Ywosh
24.11.2016, 10:10:51

Ahoj

nevim co znamena slovo ZAS porovnavas hrusky s jabkma, resp k cemu se to ZAS vztahuje ???

Ale jinak k technickymu komentu : SOUHLAS:  je to hlavne o PEVNOSTI vrchliku ( pevnost profilu tzn hlavne  LATKY ), ale VAHA tam hraje taky velkou roli. Kdyz lehkej kite "posles" nabezkou dolu tak zustabne "viset",  misto aby se rozletel ( proto taky nektery Foukacky konkurujou v LW podminkach i Uzavrenejm Komoram, protoze VYKON dohanej HYBNOSTI ).

Je to cely o kompromisu a ja jen rikam , ze dnes se to posunulo za hranu( prave ultra odlehcenejma verzema ). Uplne presne takle : ta vaha samozrejme nema ni spolecnyho s AERODYNAMIKOU ( to maj veci o kterejch pises) . Ta VAHA ma co delat s KINETIKOU A DYNAMOKOU draka.

K tomu "celku" : kdyz budes stat na miste -  je to celek nebo neni ??? hraje tam vaha kitera roli nebo ne ?... kdyz jedes,  zase se ti stáči vektor vetru.... a prestava to bejt trivialni uvaha...Samozrejme ze je to o akci ( vaha kajtera ) a reakci( tah draka), ale je to dany jen a pouze VRCHLIKEM ( pri danym zatizeni ! )

O reseni pomoci skluzu se ted nebavim, bavim se jen a pouze o PROJEVU kajtu.

Obecne s Tebou souhlasim, ale tvrdim ze vaha kajtu hraje stejnou roli jako vaha plachtaku - cili to myslim mimo misu vubec neni.Modylek jsem pouzil jen jako priklad. Lip je to videt primo na tech kajtech.

 

Odpovědět
hadrák (profil)
25.11.2016, 10:17:08

Na sto procent souhlasím,stačí se podívat na nejvýkonnější materiál na vidku:https://www.youtube.com/watch?v=x9Kkn_kzAMw

Jen mne překvapuje zkracování lajn(rychlejší tackrolly)

Odpovědět
hadrák (profil)
25.11.2016, 10:18:20

s kitemonkee!!!

Odpovědět
Bkmrs
27.11.2016, 00:29:36

Vetsinou normalni snowkiter , kiteboarder, ktery by se rad pridal do teto diskuze, radeji ani neprispeje, ponevadz vsechno se to jedna o Vašikově Hovně. Vse musi byt profi vysvetleno a hlavne odzkouseno a chyby se nepripousej. Tedy obcas mi to v techto diskuzich tak pripada. 

Odpovědět
Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz