• header
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

New Zealand trip

Je tomu už rok, v ČR jsme prodali kajty a Maťa na Blešáku i všechno svoje oblečení (a to je co říct :) ) a vydali se cestovat. Po dvoudenní cestě letadlem: Praha - Amsterdam - Bangkok - Taipei - Brisbane - dolétáme konečně do Aucklandu.

Ubytováváme se v backpeckeru přimo v centru a během prvního týdne vybavujeme IRD, telefony, bank account.. a všechny potřebné dokumenty, oblítneme všechny možný inzeráty a trhy s autami aby jsme koupili pěkný van nacestováni. Na konci prvního týdne se zadaří a kupujeme auto.

Vydáváme se na cestu. Na výjezdu z Aucklandu se zastavíme na pile kde koupíme dříví na konstrukci postele, pak ve warehouse pro povlečení a toaleťák. Připraveni na každou situaci se vydáváme cestovat na sever.

První noc přespíme na matraci v aute, moc pohodlný to není...chce to postel. V nejbližším městě na severu sezastavíme pro hřebíky, kladivo a desky.. na parkovišti vedle obchodu začínám stloukat postel.. samozřejmě se brzy trefím kladivem do prstu... auuu.. vesele poskakuju a nadávám na parkoviši až ke mě přijde místní kiwák a nabídne nám pomocs postelí. Následujeme ho tedy do jeho dílny, dáme se do práce a během pár hodin je postel hotová. Pokračujeme dálna sever.

Cestujeme každý den cca kolem 100km podle průvodce vybíráme krásy Nového Zealandu, přespáváme kde se dá. Jarní počasí je převážně větrné ale nový kajty nám ještě nedorazily. Čím víc se vzdalujeme od Aucklandu, tím více sedostáváme do přírody a do míst kde není signál a ani stopa civilizace. V jednom z kempů potkáváme skupinku kiwáku.Přijímáme pozvání na pivo a chytání ryb. Naskáčeme do valníku za čtyřkolku a jede se.

Rybaření se tu rozhodně nebere na lehkou váhu :D

Navštívili jsme nejsevernější místo Nového Zealandu - Cape Reinga. Otáčíme a směrujeme na jih podél 90 mile beach. Jelikož cestováni a obzvlášť' jídlo tu neni levný, je čas se poohlédnout po sezonní práci. Bohužel zima nebyla k farmářům přívětivá, tak práce moc není. Pokračujeme dál. Dojíždíme k největšímu jezeru, ve středozemí severního ostrova, k jezeru Taupo. Od malička jsem závodil na různých plachetnicích což se teď hodí. Jdeme se zeptat do místního yachtclubu. Po krátký konverzaci s majitelem mě berou na zkoušku, na první týden, jako instruktora. Máme k dispozici spoustulodí, windsurfů i paddleboardů.

Bohužel během prvního týdne zjišťuji, že má všechny lodě ve dost jetým stavu, což by na vodě znamenalo spoustu komplikací. Po prvním týdnu kdy jsem makal free mě konečně přijme no jenom na částečný úvazek. Rozhodnutí padlo, zvedáme kotvy a vyrážíme dále na jih. Nakonec se to ukázalo jako správná volba. U jižní části jezera je sopkaTongariro, neboli Mordor s Pána Prstenů, kam jsme se samozřejmě vydali trekovat. Naneštěstí pár dní po naší návštěvědošlo náhle k nečekané erupci a sopka začala ejakulovat. Letecké společnosti ruší lety, celá oblast je na několik týdnůzahalená v sopečným prachu.

Jedem dále přez všechny různa města a místa až do Wellingtonu, kde nasedáme na trajekt a přejíždíme na jižní ostrov,směr Christchurch. Christchurch je to největší město jižního ostrova, který před dvouma rokama zasáhlo zemětřesení s epicentrem přímo pod centrem města a v podstatě celý srovnalo se zemí. Jelikož se skoro celé centrum přestavuje, je tuspousta pracovních příležitostí.

Brzo po příjezdu do Chch oba dva nacházíme prací a po vánočních svátcích nám i doráží kajty.. :) V Chch se dá kajtovatna dvou spotech: Estuary, což je veliká mělká zátoka s flat water, ideální na freestyle. Pak New Brighton, kde se spíšejezdí vlny. Počasí je tu převážně větrné, tak se dá jezdit v průměru několik dní v týdnu, kromě zimy kdy fouká méně.

Další pěkný spoty jsou jezera kolem Chch. Ellesmere je cca 40 km na jih od Chch a pak jezero Clearwater a Coleridge cca150 km na západ.

Lake Clearwater je horský jezero s čistou vodou.. Na jezeře kdysi s kajtem začínal i pan Peter Lynn. Jezero jsme zatím navštívili 3x a pokaždé tu foukal vítr 40-50 kn což bylo chvílemi hodně i na osmu. Pokaždésuprovej pojezd, zakončený večerní bbq v kempu hned vedle jezera.

Kousek na sever je jezero Coleridge. Je to větší jezero s pěkně čistou vodou a hezky stálým větrem. Rozhodně mají tyhlejezera něco do sebe :)

Další pěkný spot je v Nelsonu, městě na severu jižního ostrova. Je tam pěkná písečná laguna s relativně rovnou vodou. Minulý vánoční prázdniny jsme procestovali celý sever jižního ostrova. Zastavili jsme se tu na 2 týdny pokajtovat.

V Nelsonu spot rozhodne stojí za návštěvu, akorát si je zde třeba dávat pozor na silný proud. Míst na kajtování i větru jetu dostatek, jezdíme co to dá, snad brzy bude i nějáký progress ..chce to zase nějáký nový triky :))

Přes zimu jsme se vydali na snowkiting, míst je tu určitě hodně. Je ale spíše problém se na ně dostat, jelikož cestu tu zdaleka nevedou všude a mnohdy jsou zasněžené a neupravené, ale i tak se tu bude určitě dát najít spoustu pěkných míst. Zima v Chch se spíše podobá našemu podzimu. Počasí je tedy chladnější, ale můžeš tu strávit víkend ježděním nakajtu nebo na surfu v oceánu a druhý den jet do hor na SNB nebo snowkite.

Zdravíme všechny do Čech Kubajz a Mat'a.

Vložil: Kubajz, 30.11.2013

mAra (profil)
05.12.2013, 21:17:15

Kubo, Maťo naprostá paráda, takhle se na to musí :)

Mára
04.12.2013, 21:48:45

Paráda, paráda, paráda. Jste dobří... , odvaha, kuráž, štěstí. Trochu závidím... Já jsem na to dřív odvahu neměl, teď už má přednost rodina. Užívejte.... A dík, za článek i fotky. ☺

stejnaci.eu (profil)
04.12.2013, 15:37:24

bomba bomba bomba

jste dobry ze jste podnikly takovouhle akci snu. Ne kazdej na to ma kuraz. Ale ty zazitky to za to rozhodne stoji.

Krasne to tam uzivate uplne tahle si to predstavuji, uzasny...

Nadherny fotky

Davejte - tesim se na update..

drespress (profil)
03.12.2013, 18:53:03

Nemám slov, úžasný...

VH
02.12.2013, 12:02:41

Uzasny, az bude potreba se vocad odstehovat tak je jasny kam :-)

stepan (profil)
02.12.2013, 09:37:08
Parada super clanek. Odpovědět
kekert
01.12.2013, 22:06:00

teda kdyz to srovnam s tim vyletem na Kokorin ;)
je to nadhera, jen uzivejte dal!