• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Nevěšte Low Wind Kiteboarding na hřebík

Tento článek se nebude věnovat LW drakům – o tom bylo napsáno již dost J.  V současnosti každá kiteboardová firma  má v nabídce nějakého draka tohoto segmentu. Jejich typy, použití, ovládání a ceny jsou velice různé a je na každém, jaké jsou jeho možnosti a co komu sedí.

Low Windem se nejčastěji myslí vítr 3-6 ms, který dle statistik v ČR fouká 10x častěji než vítr 6-9 ms.

K napsání tohoto článku mě vedlo několik věcí :

 

  1. Poměrně dost často se mě na to lidi ptaj
  2. Nikde neexistuje podobný článek ( ucelená teorie + praxe v tomto segmentu )
  3. Technický vývoj j konkrétně v této oblasti, jde tak dopředu, že je jen opravdu težký „držet krok“  (ale snažíme se…:-)  )
  4. LW ježdění má jistý specifika a tak jsem chtěl sepsat zkušenosti a triky pro ty, kdo se chtějí vydat touto cestou = jezdit kdykoli přijou k vodě ( abych jim ušetřil čas a peníze ). Samozřejmě, že  pokud je totální flauta= voda jak zrcadlo,  nejede vůbec nic …
  5. Minule jsem se kouk na telefon po tom , co jsem rešil LW techniky s kámošema a bylo tam 42 minut ( jeden hovor ! ), čili to téma je opravdu široký…

Úvod

Když jsem po několika letech na WS přešel na Kiteboarding, z důvodu fyzický náročnosti ( odhadem tak třetinová ), materialový náročnosti ( opět tak třetina proti přípravě WS), přepravě a zážitkům ( kiteboarding je vlastně skloubení jachtingu a paraglidingu, což miluju ) hned od začátku jsem měl problém, že vždy foukalo míň než byla předpověď a zároveň míň, než bych si přál. A proto jsem šel cestou „zvětšování draků“…velmi hrubě to šlo ze začátku asi  takle :  Catalyst 14, následovaný Edgem 15 ( pro kterýho , když jsem si šel, tak  mi brácha  ( Yenyk12 )  řikal, že sem se musel zbláznit, že je to velký jako hovado…J ), Edge  17…atd atd …

…Obrovská  změna nastala, až když jsem  si „na truc“ všem pořídil mojeho  prvního  Flysurfera Speed 3  21 DeLuX ( FS 21 DLX ) . Všichni mě od toho odrazovali, ale mě to posunulo  opravdu jinam = jezdil jsem  v podstatě pořád. Do dnes si pamatuju, jak jsem si ve větru 3 ms dal FS nad hlavu a šel s boardem k vodě a někdo,  kdo tam seděl na pláži ( a čekal na vítr )  mi říká : Co jako jdeš dělat ???!!! řikám : JDU JEZDIT… a on : v tomhle jako jooo ??!!! a já řikám : JO !!! To byl začátek pravého LW ježdění.  Tohle se událo někdy před 2,5 lety a od té doby uběhlo spousta vody a já jsem otestoval  dost  „velkých“ draků ( Ozone Zephyre 17, Edge19, Peter Lynn Fury 19 Light, Spleene X-19, Slingshot Turbine 17, FS 21 Lotus….),  abych dnes skončil na OZONE CHRONO 18 J.

 

Ale pěkně popořádku J :

 

A ) LW ježdění spočívá v dokonalym  skloubení draka + boardu + lajn (baru) + jezdce

B ) Stejně důlěžitý jako drak,  je i BOARD !

C ) Nejdůležitějším trikem v LW ježdění je SKLUZ  ( a z něj plynoucí RYCHLOST )

D ) Naprostá změna jak techniky, tak pocitu, tak celkovýho výsledku  začíná ( a spočívá ) až při tzv. FLOSNOVYM ježdění ( viz dále )

BOARD ( twin tip = TT  )

Existuje spousta boardů určených do LW podmínek. Každá firma dnes něco z toho segmentu vyrábí, a tak výběr je široký. Měl jsem na nohou hodně podobných Twin Tip  LW boardů. Závěr zní : velký TT board ( tzv. vrata ) hodně pomůžou, je to nenáročné ježdění ( není potřeba žádná speciální technika, jen mírně jiný postoj ), ale není to vono ! Ale je to nejlevnější a nejjednodušší varianta, jak si posunout jezditelnost větru.

 

SKLUZ ( wave )

Problém ježdění na TT v LW podmínkách spočívá v tom, že TT vždy „HRNE“ vodu. To způsobuje obrovský odpor, který v LW podmínkách nemá síla kitu šanci překonat. Proto se většinou používá spíše tzv. SKLUZOVÝCH prken. Zpočátku jsem používal standarní velké „vlnovky“ ( wave boardy). Dnes existuje několik zajímavých ( i carbonových ) velkoplošných boardů,  nebo třeba poslední dobou velmi  oblíbená kultovní Alaia.

Tím trikem je „vyskočení“  boardu do skluzu a tím snížení odporu a dosažení větší rychlosti jízdy a tím i rychlosti draka. Je to už větší zábava než LW TT ježdění ( uveze to i těžšího jezdce ), ale pořád to není „úplně vono“ ( nemluvím pochopitelně o ježdění s vlnovkama na velkých  vlnách ve velkým větru – to je  samozřejmě total masakr, jiná liga J ) -  i tato prkna při LW podmínkách stále v jistém smyslu „hrnou“ vodu…

 

Ještě k té RYCHLOSTI draka – vždy mě úplně vykolejí, když mi někdo, kdo už třeba i  jezdí na vodě tvrdí, že tah do trapézu ( prostřednictvím  lajn ) vzniká tím, jak vítr fouká do draka  a ukazuje jako plochu draka ruku a fouká si do ní  ( podobně jako vítr fouká např. do natažené deky, když si děti hrajou na pramičce ). TOHLE JE NAPROSTO ŠÍLENEJ  OMYL V POJETÍ  JEŽDĚNÍ S DRAKEM ! Tah v trapézu vzniká VZTLAKEM  DRAKA - tím, jak drak letí vzduchem - ano z části proto, že do jeho PLOCHY  fouká vítr ( ale to je opravdu jen velmi malá složka) ). NEJDULEŽITĚJŠÍ  JE VZDUCH NABÍHAJÍCÍ ZEPŘEDU NA DRAKA !!!   =  NA JEHO NÁBĚŽNOU HRANU. Tzn. nejdůležitější je RYCHLOST POHYBU draka a jeho vztlak.  Každý drak je totiž KŘÍDLO !!! Nic jiného to není a tak to taky funguje !!! Není to drak ve smyslu draka, co si pouštěj děti na podzim na provázku !!! JE TO KŘÍDLO !!! Opravdu jsem často překvapen touto něvědomostí a ty lidi jsou často překvapeni tímto „novým“ poznatkem ! J.

 

V důsledku našeho pohybu po vodní hladině a pohybu draka vzduchem ( i např. „máváním“ = pohyb draka po sinusoidě ) nabíhá na kite vzduch, který je složen z VEKTOROVÉHO SOUČTU RYCHLOSTI VĚTRU A RYCHLOSTI NAŠEHO POHYBU ( pozn. jakýkoli vektor je vždy dán svou velikostí a směrem ). TÍM VZNIKÁ tzv. ZDÁNLIVÝ VÍTR ( anglicky APPAREND WIND ) , což je v LW ježdění obrovsky důležitá  veličina !!! Trikem v LW ježdění je právě to, že rychlost našeho pohybu je ve výsledném ZDÁNLIVÉM VĚTRU  NĚKOLIKANÁSOBNĚ důležitější složkou, než vítr sám o sobě !!! Po nachození si určitý techniky a využití flosen ( viz dále ) si oblíbíte speciální režim, kterej jsem začal nazývat „JÍZDA SÁM NA SEBE“  J. Je to režim, kdy jste schopni teoreticky ( a se současnou dostupnou technikou i prakticky  ) jet po vodní hladině obrovskou rychlostí a to ve větru, kdy se drak POUZE UDRŽÍ nad hlavou…

 

FLOSNY

Protože jsem bývalý WS, chyběl mi v kiteboardingu ten překrásnej pocit skluzu, kterýmu řikám c-c-c-c-c J. Proto jsem ve své době pořídil specialitu, a to skluzové twin-tipové  prkno FLYRACE ( Od Flysurferu, ve své době to bylo něco jako UFO a vůbec nikdo o tom nic nevěděl …J, blíže zde : http://www.kiteboarding.cz/kite-clanky-kitesurfing/flysurfer-flyrace-raceboard-kiteboarding.php ). Tohle prkno znamenalo TOTÁLNÍ ZMĚNU  stylu ježdění a zážitků a posun jezditelného větru. Důvodem je  to, že už to konečně jede ve skluzu ( = UPLNĚ NAPLACATO !!! ). Jsou tomu uzpůsobeny pady, které jsou pod úhlem tak, aby při normálním klasickém postoji leželo prkno perfektně na hladině.

Další a to hlavní vlastností tohoto boadru  je FLOSNA. Zde je jedna centrální ( mezi nohama ) zasunovatelná. Při správné technice flosna vytvoří vztlak, který board ještě více narychlí, ale  ( a to hlavně ) se naprosto ( ale opravdu naprostoJ ) změní úhel stoupání !!! ( ve slabém větru je někdy se stoupáním problém a tak většina lidí končí down-wind tzv. v „zátoce blbců“ J) ). S FLOSNAMA máte problém spíše opačný : okamžitě po prvním šlágu se octnete osamoceni nahoře ( proti větru ) v „prostou nikoho“ J…

 

Dalším levelem bylo pořízení opravdové chuťovky, a to prkna RRD K – FREE 50 ( tzv. „ Fríčko“ ). Je to v podstatě mírně předělaná vlnovka, a to tak, že byl výrazně zvětšen výtlak ( v podstatě je to již „výtlačné prkno“ ) a zvětšeny zadní finy ( které jsou jakoby předstupněm pro pravé raceové flosny ). Genialita K-FREE spočívá v jeho UNIVERZÁLNOSTI. Při troše zjednodušení bych mohl napsat, že žádné jiné prkno by už nebylo potřeba J : fríčko jede jak v náklonu ( tak jako jakákoli jiná vlnovka ) tak po jeho správném „roztlačení“ a překlopení naplacato,  jede naprosto perfektně ve skluzu ( zcela bez náklonu, naprosto naplacato po hladině ) a finy začínají plnit funkci flosen. Prkno má obrovský větrný rozsah a dá se s ním jezdit i na velkých vlnách a v čopu,  což na Flyracu nebo  racu  ( viz dále ) moc nejde nebo to je nepohodlný (  ale ve větru, kdy jsou vlny, už fouká na „normální“ ( u tohodle slova se už několik let vždy usmívám JJJ ) draky + TT….

 

RACE

Opravdovým drtičem LowWindu jsou až „skutečné“ raceboardy. Jsou to závodní výtlačná prkna, ve valné většině z carbonu ( nebo ze skla a carbonu ), která se podle IKA regulí musí vejít do rozměru 190 cm x 70 cm, se třema ( výjimečně 4ma , ale od toho se upustilo ) flosnama, nejčastěji plus/mínus 40 cm dlouhýma,  s váhou někde kolem  6-7 kg a výtlakem kolem 70 litrů.

Jízda na raceboardu se dost liší od jakékoli jiné jízdy. Nejdříve Vám to přijde jako něco divnýho, náročnýho, nepohodlnýho. Po nachození si několika triků a získání jistoty ovšem zjistíte, ŽE NENI NIC JEDNODUŽŠIHO A POHODLNĚJŠÍHO než jízda na raceboardu !!!

 

Raceboard jsem půjčoval dost lidem a řádově z 10 lidi se minimalně 7 nebylo schopnejch vůbec rozjet. A proto zde uvedu několik poznatků, které myslím pomůžou případným zájemcům. Na  raceboard je dobrý přejít z Flyracu, fříčka  nebo z WS, potom jedete napoprvé a přijde Vám to přirozený -  z TT je to trochu složitější.  Po sledování pokusů a po diskusích s kámošema vyplynulo několik zásad pro první okamžiky s raceboardem.

 

  1. RACEBOARD kvůli flosnám NEDOKÁŽE JECT NIKAM JINAM NEŽ PŘÍMO DOPŘEDU = TAM KAM JE NASMĚROVANÁ ŠPIČKA = VE SMĚRU FLOSEN !
  2. Protože   jsou pady na straně boardu, musíte přijít na to, jak dát co nejlépe svojí VÁHU do draka, nohy odlehčit a board rozject naplacato ( WS technika )
  3. Když  najdete vhodný  postoj a místo kde stát, raceboard Vás i při hodně malé rychlosti je schopen uvést ( typicky při režimu down-wind nebo při halse )

 

Jednou z nejčastějších chyb, kterou jsem vypozoroval ( hlavně u lidí, kteří nikdy nejeli WS  a jezdí pouze TT ) je snaha rozjet raceboard down wind, ale prknem tzv. křížem na vítr, což nekdy někdo s TT používá. Kratičký tzv. „rozhrnutí“ po větru  a potom start do boku. Při jakymkoli pokusu o tuhle techniku Vás raceboard za pomoci flosen nemilosrdně vykopne !!! Raceboard umi jet jen a pouze ve směru flosen !!! Nehne se ani kousíček do boku ( = „ na štorc“ ). Končí to vždy tak, že jezdec přeletí do závětrné strany – v nejlepším případě se mu povede několikametrový kousek akrobatickýho triku, kterýmu říkáme „katamaran“ a to je jízda v negativnim záklonu na závětrný flosně s hodně  zvednutou návětrnou hranou…J. Vypadá to hodně „prďácky“, ale jako první zkušenost, podle toho co mi kamoši  řikali, to není úplně „hi-fi“ J.

 

Existujou dvě techniky startu raceboardu :

  1. Přední noha ve strapu + zadni volná = down wind rozjezd
  2. Obě nohy ve strapu = rovnou do stoupačky

 

Down wind

rozjezd se zadni nohou  volnou je jednodušši.  Přední nohu dáme do poutka a zadní položíme patou přesně doprostřed zadní části boardu ( průsečík všech 4 padů ). Board nasměrujeme hodně dolu  = down-wind. Board musí ležet naplacato na vodě ( v žádnym  případě nesmý být nakloněn na nás  !!! ( tj. flosny paralerně s hladinou, NE !  ). Po mávnutí drakem se vyhoupneme úplně na raceboard a roztlačíme ho správnym směrem. Žádný pokus o boční posun !!! Energii draka musíme využít k roztlačení boardu dopředu do skluzu – NE K TOMU, ABY NÁS PŘETÁH do závětrné strany boardu. Po vyzkočení boardu do skluzu, už prkno drží perfektně, je stabilní a můžeme ho nasměrovat kam chceme ( typicky hodně proti větru ) a to i bez zadní nohy ve strapu ! – tu si později můžeme  do strapu v pohodě zasunout.

 

Rozjezd do stoupačky

Je to trochu náročnější, ale neztrácíte tím žádnou „vejšku“  ( používá se  při startu při dokonale on-shore větru například ) a nemusíte po rozjezdu „lovit“ strap na zadní nohu J.

Prkno bokem na vitr ( ne úplně down-wind ). Vyhoupnutí musí být rychlý a razantní a co nejvíce váhy do draka ( nesmíme zatížit hranu, protože pak se raceboard nakloní na Vás a NIC NEFUNGUJE  ). Tlačíme do špiček nohou, aby board zůstal NAPLACATO !!! Pokud je vítr hodně slabý používám WS techniku roztlačení  = tzv. „podkopnutí“ : drk-drk-drk … ( kdo neví , o co jde - težko to popisovat,  chce to někde skouknout, a nachodit si to, ale funguje to dokonale  =  po pár metrech se board  i drak „CHYTĚJ “ a pálíte to… )

 

Jízda s flosnama je opravdovým zážitkem, protože to, co Vás ve skutečnosti veze, je vztlak flosen, který je při rychlostech dnešních raceboardů,  OBROVSKÝ !!!

 

Ještě k těm vlastním FLOSNÁM – to je kapitola sama pro sebe ! Tvar, hydrodynamika, váha, tvrdost a viskozita boardu je důležitá věc, ale vzhledem k tomu, že pak už jezdíme v podstatě jen „na flosny“,  jsou vlastnosti flosen jako takových  veledůležité. Pouhým přehozením flosen se z jakéhokoli raceboardu stává jiný board !

 

V současnosti se ustálila konstrukce na 3 flosnách. Většinou je zadní ( centrální ) flosna malinko kratší. Důležitý je jejich tvar, délka, tuhost, profil, záklon, odklon atd.

 

Existují flosny, ktré jsou KOLMÉ, ROVNÉ, někdo tomu říká SVISLÉ. Ty jsou tzv. rekreační a ježdění s nimi je jednodušší. Potom jsou flosny ODKLONĚNÉ. Jsou již tak konstruované ( = vyrobené ), tzn. že můžeme použít stejný tuttle box pro oba typy flosen.

 

ODKLONĚNÉ flosny ( používá se odklon kolem 3 stupňů ) vytvářejí tzv. HYDROFOILNÍ EFEKT. To znamená, že při rozjetí boardu do rychlosti není jejich vztlak  jen boční, ale část vzlaku směřuje VZHURU !. To vede k tomu, že celý board ( už tak dost lehký ) je vynášen z vody. Vede to k tomu, že se board už  téměř hladiny nedotýká a odpor vlastního boardu se blíží nule ( už zbýbá jen hydrodynamický odpor flosen ). Je to super zážitek dovolující ještě větším rychlosti. Je pravda, že ježdění s odkloněnýma flosnama je  náročnější než s rovnýma, ale stojí to za to ! J

 

Poznámka : pokud se něko zkoušel rozject na rejsu někdy před 2 roky ( nedejbože  ještě dřív ) a nešlo mu to , zkuste to teď ! Nemusela to být vaše chyba ! – racebordy dříve moc nefungovaly nebo hooodně blbě. Dnes už je to dotažený  a vyladěníý ( a vývoj jde stále a velmi rychle dál ! )

 

LAJNY, BARY

Některé firmy přišly se super vychytávkou, a tou jsou tenké REJSOVÉ LAJNY. V prostředí LW každá váha a každý odpor škodí. První obavy z neúměrného, nesymetrického protahování a celkové náchylnosti lajn se NEPOTVRDILY !!! Lajny jsou tenčí, lehčí a většinou bývají i delší než standardní a to z důvodu zvětšení „páky“ ( a tím i síly )  draka a zvětšení power window. Do podmínek LW je nelze než doporučit.

 

Další vychytávkou jsou RACEBARY. Jsou to bary s upraveným ( = s delším a zpřevodovaným ) trimem. Jejich nutnost plyne ze skutečnosti, kterou jsem popisoval výše,  a to z vlivu ZDÁNLIVÉHO VĚTRU. Jednou ze specifik rejsového ježdění je skutečnost, že okamžitě po startu získáte na několika málo metrech rychlost, která převyšuje rychlost většiny TT boardů. Tím dojde k tomu, že v draku,  se kterým byste se velmi pravděpodobně s  TT v daných podmínkách vůbec nerozjeli, MÁTE OKAMŽITĚ AŽ MOOOC ! Čili hned po vyskočení do skluzu, zalehnutí a opření se do flosen,  REFUJETE.  S racebarem je to velice snadné, pohodlné a v podstatě nutné.

 

ZÁVĚR

 

Pokud někdo dočetl až sem, tak  doufám , že si rejsa při první příležitosti vyzkouší a že mu tenhle „elaborát“ alespoň maličko pomůže v začátcích J.

 

LW ježdění je na vzestupu. Za posledních několik let padla hranice jezditelnosti větru z 6 ms k 3 ms. Při použití současné techniky je reálné jezdit ve  větru/nevětru 2 ms. Posun zaznamenaly hlavně draky typu  UZAVŘENÁ KOMORA  a obrovský boom zaznamenává i HYDROFOILNÍ  ježdění… K tomu snad již někdy příště…

 

Přeju všem ten jejich ( nejen LW ) co nejstabilnější Good Wind !!!

Y11

 

Text :

Ywosh 11 OneTeen

Low Wind Killer

 

Foto

Yenyk 12 Twoteen

 

Y11+Y12 = Czech Ozone CHRONO Mafia

Vložil: admin1, 03.04.2014

keke
04.04.2014, 11:43:58

moc peknej clanek, diky za nej!

Odpovědět
ywosh11
04.04.2014, 11:52:11
Tx!Odpovědět
Ywosh11
04.04.2014, 11:19:54

Cau. Na rejsu se da pri uplny nule sedet krizem a cekat.  Mila to uveze ( Lukashe i ve stoje :-) ). My docenti ( 90 kg +++ ) kdyz na tom sedime tak je lehce potopena prdel boardu. Uz jezdis HF ??? Jasne ze HF je ultra LW masina a nepotrebujes uplne mastodonty ale uzavrena komora proste leti jako prvni ...a navic ted CHRONO je mega ale mega stabilni drak. HF  mam dva roky, ale jeste jsem se k ni nedostal protoze vse mi splnil fylrace a pak uplne neskutecne  race. Jede to ve stejnym nesmyslu jako HF, ale je to mnohem jednodussi a bezpecnejsi.  HF je v planu na letosni leto - michal uz ma nekolik set metru a nekolik set tlam :-), poznatky nejaky uz  jsou. Mame oba Mosez HF, ja tu LWdovou verzi,  Michalovi sem privez tu rychlejsi. HF je jinej sport, je to budoucnost vsech vodnich sportu !

Odpovědět
Michal (www)
04.04.2014, 14:29:37

.rock 2014 je rockem LW , HF a RACU  :-))) aspon pro nás ...md

Odpovědět
hadrák
04.04.2014, 08:53:17

Mám dotaz:jak to vypadá s race,když to vypne na nulu(krátkodobě),nebo taktické číhání před startem závodu.Dá se ustát na palubě.Výtlak kolem 70l a váhy kolem 100kg tomu moc neodpovídají.Můj výtlak kolem 60l a téměř metrový kýl s letadlem dole(75kg)mi to neumožňuje.Prostě musí to alespoň trochu jet!

BTW:Race do LW přeskakuji a vracet se zpět nebudu(je to prý hodně o svalové paměti).HF mi umožňuje nepoužívat "mastodonty" ale jen max 11-12m.Těším se na pokračování článkem o HF.Dík.

Odpovědět
stepan(ST) (profil)
04.04.2014, 13:07:41

Jsi si poridil HF?? Nejake fotos nahod!! TO je rarita v CR vodách,,,.. palace nahoru.

Co máš za model?

Na Rejsu jak kite leti tak to jde rozjet do skluzu (kdyz se to umi :))) takze Chrono by to melo posunout skluz jeste kousek dal, i kdyz Edge 19 je uz je hodne dobrej.

 To s cekanim v nule s nahozenym kitem ve vode je trochu trik dostat jak zacne foukat 3m.s onu nafukovacku z vody. Chrono bude v tomto ohledu z principu jinde... Jak zavane tak se zvedne jako ze snehu (to musi ale potvrdit nejakej majitel Chrona...)

Odpovědět
Michal Diviš (www)
04.04.2014, 14:27:05

Ahoj pane můžu dát odkaz na tvoje letadlo ? jak se narodilo . ale asi jo http://www.kiteforum.cz/viewtopic.php?p=9643#p9643  tyjsi šikula to ne jak my obyčejní nakupovači......dofrč s čikasem někdy na mlejny a dame HF  koupačku ...Michal

Odpovědět
stepan(ST) (profil)
04.04.2014, 14:52:42

Tak to je BOREC!! dobrá práce... 

Odpovědět
hadrák (www)
04.04.2014, 15:27:34

Nestíhám to číst,jinak dík za podporu.Teď jsem tam hodil další info.Mám odjeto cca 6hodin.Je to trochu OT,ale jak to víc ojezdím a doladím,tak se s LW rád poperu.http://www.kiteforum.cz/viewtopic.php?f=1&t=1874&p=9646#p9646

Odpovědět
hadrák
05.04.2014, 20:41:03

Myslím,že to dnes bylo trochu o LW.Na břehu asi 20 chtivých kiterů(většina dokonce CZ),na vodě jen 4kite(Dyno 17,Rally14a místní guru s ozone 13)a já s 11m F-one Volt1.http://www.youtube.com/watch?v=0PC_B2lTrrc#t=45

Odpovědět
Milo
06.04.2014, 08:12:44

Slušný Hadráku, už ti to celkem jde.

Odpovědět
hadrák (www)
17.04.2014, 09:32:37

Začínám mít problém:HF stoupe i při hraničním větru,race ve skluzu určitě taky,musím si hlídat nastoupané metry,bo pak nevím,co s tím.Když říkáte,že jezditelnost se dostává ke 2-3m/s,a potřebuju se dostat po větru,myslím,že nebude moc fungovat ani zadobok(raumův?kurz-plachetnice má daný pevný stožár/kite bude utíkat na kraj okna).V závodě se zjevně zruší rozjížďka,při free se nesmí stoupat,kite pak při down neutočíš ani loopama/osmama,abys ho udržel ve vzduchu.Nebo je to jinak?Tady bylo ještě dost větru.http://www.youtube.com/watch?v=vlHDG4AcgR0

Odpovědět
stepan(ST) (profil)
03.04.2014, 13:54:58

Skvělý článek Ywo. O wejksStylu a klasickém twintip bylo již napsáno (nebo ví se obecně) hodně, ale o lowwind vercajku vs racekiteboardingu se v našich vodách prozatím moc nepsalo. Přitom inovací a progres ve vývoji v této discipléně je za poslendí 2 roky neskutečný. Myslím že přečtením tohoto článku by mohlo ušetřit pár peněz při elaborování=chci vercajk na lowwind :)).
Jsem zvědav kam to půjde dál? Myslíš že už toto je na maximu možností?


btw, zrovna tento víkend je prozatím předpověď 5m.s/20C/slunce což je bigday pro Edge 19 :)) snad to vydrží, když to lehne na 3m tak bigday na Race :)).

Odpovědět

Nový komentář:

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz