• header
RIDERS
SNK \ Články \ Zobrazení

Hochwang 2014/01/18 (Stejnaci)

Dvoudenní trip do Swiss v oblasti CHURu. Příjiždíme v pátek večer, do vesničky Pagig, kde se nám v posledním možném ubytku v blízkosti spotu daří sehnat ubytování.Ubytko zde stojí 80CHF/noc. Ráno v 8h po výborné snídani vyrážíme na lanovku směr Hochwang (cca 5min autem). Dole z parkoviště vybíhá Ivo jako první k vleku, kde kupuje tickety na lanovkou a kotvou (nutné k přepravě na start kitespotu Hochwang). Cena jedné jízdenky až nahoru je 20CHF. Já mezitím balím ABS batoh a snežnice ....pro případ .. Nahoře fouká docela dost slušné cca 9m.s a dle předpovědi mí zesilovat tak Ivo startuje Peak 6 a ja nahazuji brand new Ozone Access 8. To má hned dve mouchy. A) kite jsem nenavázal takže 3x cesta ke kitu a k baru v pokolena prašanu zabere dost času (doporučuju připravit si kite doma). B) dole pod kopcem fouka o polovinu méně a hned po startu musím zase balit kite na větší kite = 13ku Frenzy.. Mezitím mě Ivo ujíždí v nedohlednu. Cestou na zadní část spotu odkud mi Ivo do vysílačky hlásí luxusní podmínky projíždím podél mega prudkého kopce, z kterého mi 2x letí někdo 10m ještě nad mojim kitem. Je to tu samej šílenec-expert. Pozoruju jednoho borce z Edge 11 jak letí snad v 40m z kopce ne o moc prudšího než je na Moldavě a okamžitě po startu nabere neskutečnou výšku a mizí dolě někde pod kopcem, kde po několika loopech přistává. Pokračuju dál a konečně doháním Ivoše... Jezdíme chvilku freeride nahoru a dolu na středně prudkém kopci a posunujeme se k Majestic Horn. Jeden kopec před tímto hlavním vrcholem spotu se musí podjet elektrické vedení, které je docela nízko a drát není vidět.. Zdárně ve stopách Iva také projíždím a dostávám se na neskutečné prašanové pole, Jsou to takové vlny ve svahu, něco jako Norsko na šikmo. Chvilku zde pojíždím tu parádu než mě Ivo odchytí, že potkal Sashe a že na Majestic H, se dá i dnes vyjet i přes lavinovku 3ku. Jedeme tedy nahoru, cestou se zdržím ještě natáčením Sashe jak letí dolu z kopce a pak už jedu dokonalý freeride za Ivem dolu k patě Majestic Hornu. Klasický zákon nejmenované osoby:. v nejvzdálenějším a nejnižším bodě, kde bylo všude po pás prašanu nám lehnul vítr :).. Chvilku čekáme jestli se nerozfouká, borci s ultralight Summitama pořád nahoře jezdí, ale vítr nespolupracuje a tak nazuju snežnice a šlapem. Vylézt 20st svah ve 1/2m prašanu je zjištuji nadliský výkon, srdce bije jak o život, lapám po dechu a každých 30kroků dělám přestávku (musim začít víc cvičit si říkám). Cca po 40minutách jsme nahoře na kopci (ušli jsme jen 400m ) a před náma jsou ještě dobré 3km. V absolutním bezvětří a na slunci naštěstí cesta docela utíka a za dvě hodiny se nám daří přešlapat traverzem do části kopce, z kterého jde už dojet k našemu autu freeridem. Příště je potřeba do výbavy přidat lavinový set (pípak a lopatu), hůlky s velkým kloboukem, více vody a jednu suchou spodní vrstvu navíc. Přes krušný závěr tripu jsem si to neskutečně užil a byl to skvělý snowkite BIG BIG výlet Nej tohoto roku a této sezóny. Velké díky patří hlavně Ivošovi za zorganizování celého výletu. THX!

Vložil: stejnaci.cz, 24.01.2014

Hanysek
25.01.2014, 09:56:36

Pecka. Pěkně jste si to užili. Taky se chystáme do Švajcu. Dá se tam někde pod spotem spát v autě (Mulťák). Předpokládám, že dálníční známka je potřeba. Dík za info.

stejnaci.eu (profil)
25.01.2014, 19:03:32
Přímo pod sjezdovkou Hochwang se spát da vpoho a většina kiteru tam spí v autě. Je tam velke parkoviště v přírodě v lese, krasny klidek. Usušit se da v baru 200m od parkoviste das 1pivo a obleceni na tele uschne :)). Dálniční známka dá se to bez ní ale kdyz se jede přes bregenz tak ti ji na hranicich nalepej bez debat. Odpovědět
Hanýsek
27.01.2014, 10:05:08

Dík za info. Plánujeme tam vyrazit za cca 14 dní dle předpovědi.

27.01.2014, 10:38:31

Neni zac, nejvetsi profik na tento styl SNK ve Swiss je Bimrs (kiteseazon) tak mu napis. Jinak na nejhezci spoty (a je jich tam hodně) je dobry si pořídit lavinovou vybavu + mit skialp vybavu ci alespon sneznice a hulky a mit pojisteni od Alpenverein.

btw. Švýcaři potvory maj BigDay 3x týdně, stačí sledovat kitetracker nebo unhooked stranky, tak doufejme, že po tomto sněžení také nějake BIGDAYs zazijeme u nas v CR.

kamil funky-fresh.eu (www | profil)
24.01.2014, 15:56:45

Vypadá to, že jste si to užili :). Na spoty v okolí Churu ..Hochvang, Brambruesch, Riken, Grueb ... jezdíme taky . Každopádně, bez splitboardu nebo skialpů to je mnohdy trochu nekomfort. My několik let používáme splity od  Voile  usa , kteří dodávají spojovací mechanismus pro většinu výrobců splitboardů. Máme zkušenosti jak s kompletním Voile splitem , tak i s variantou kdy se montuje voile interface na rozřezaný starý snowboard. Voile můžu určitě doporučit. Tady je jěště malý doplněk k ježdění ve výše zmíněné oblasti. https://vimeo.com/84684776

petr
24.01.2014, 19:59:21

To je super tip s tim VOILE. Jak to funguje s rozriznutim staryho boardu?

Urcite to zni jako zajimava alternativa.

Kdyz znate spoty tak budu rad kdyz se podelite o zkusenosti v te oblasti jaky spoty jakej vitr co doporucujete?

dikec Petr

24.01.2014, 22:14:14

Supr video! Polety na nich jsou fakt obrovsky! To jsi ty? A jak se ti lita s tim speedem?

A díky.

Zdenek (www)
24.01.2014, 14:01:53

Pěkná inspirace. Pošlete další :)

Na prašan by to chtělo co největší sněžnice (klidně ty dřevěný), mám menší 65cm a ty se bořili i v 40 cm prašanu vloni na Pustáku. Sněžnice jsou dobrý i když rovnáš kite a šnůry, nevím co lyže (skialp) nebo splitboardy. Ty při tom vybalování a balení překáží. Na druhou stranu split boardy jsou docela krátký a vázání ohebnější než v přaskáčích. Mohlo by to být akorát. Taky o nich přemýšlím.

Jinak tuhle jsem viděl záběry odněkud z Japonska z "prašanových hor" jako podkres pro progressive house music. Tam měli na freeride dělaný homemade snowboardy, ale tak 2x větší než běžně prodávané. Bylo to surfování na sněhu a ani se moc nepropadali.

24.01.2014, 22:23:01

Díky ...

add sneznice na videu jsou MSR EVO sněžnice a v sadě mají takový šroubovatelný nástavec u paty takže složené jsou pak také dost velké. Mě se tento model líbí protože je velmi lehký a hlavně se mi do nej vejde 15ka noha :). Ceske sasqueche jsou good ale o skoro 1kg tezsi a hlavne maji kratke presky.

Home made mega dlouho snowboardy dela treba i LTB nejaky model SUPREME LONG a je 210cm dlouhy! :))) ten rozfiknout na split tak to bude dokonale

Problem tech dlouhejch boardu ze jsou asymetricky takze na kite nepouzitelny :(

Myshisko
24.01.2014, 11:35:51

Nedýcham !!! :-O ... WAU !

lukash-kite4fun.cz (www | profil)
24.01.2014, 11:13:25

Opet super, rano jsem si ve francii trhal vlasy, ze jsme nedorazili :-) Letos pokukuju po splitboardu. V cr je snowkiting skvely, ale v alpach je to zase jinej level, sneznice jsou minimum, split bude lux... Zatim jsem dostal radu na Atomic splitboard. Mate nekdo nejake zkusenosti?

mAra (profil)
24.01.2014, 11:01:04

Hochwang vypadá s azurem fakt parádně, dobře jste to proprášili. Příště jen vyměnit sněžnice za splitboard a bude to bomba s pohodovým závěrem :) jak daleko jste byli za těma drátama?

24.01.2014, 22:33:11

S Ivem je to vždy na Azuro :).

Za drátama byl takovej supr kopec (to je hned za nim cca 500m) se spoustou prasanovejch vln, ten jsme jezdili dolu a Mattjisch Horn (koukam ze jsem jmeno kopce ve videu trochu překroutil :) )  zacina hned za timto kopcem.. Vitr nam lehlo od Elektriky asi tak daleko jak je vrchol tohoto kopce. Jenze zrovna kdyz jsme byli dole pod nim, proste nejdal co jsme za ten den byli :).. Nejhorsi bylo vylezt tento kopec nahoru, ale zase nas hnala nadeje ze kazdou chvilku uz vyjdeme tak vysoko ze se rozfouka nahodime kity...Coz tedy Ivo i udelal, dalo se i jet ale moc to nepomahalo..

Po vrstevnici pak zpet se slo o poznani lepe, dokonce od poloviny byla stopa od skiapleru. Teoreticky jeste byla moznost sjet to dolu nekam do lesa co to jde az kde zacina trava a pak traverzovat pesky nebo na silnici vzdit dole stop.. Jenze kdo vi jestli to tam nekonci skalou :).

kekert
24.01.2014, 10:26:57

jako obvykle panove, paradne vychytany, odjety, natoceny a sestrihany:) uzili ste si to koukam se vsim vsudy ;)