• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

kite OZONE FRENZY 13 m 2013 - test -

 

Každým rokem touto dobou je zvykem, že nás firma OZONE oblaží novými komorovými draky pro nadcházející sezonu. Letos tomu není jinak. Po tréningáčích máme tedy možnost testovat depower kajty. Letos Ozone přichází na trh s třemi modely – ACCESS, FRENZY a SUMMIT. Jako první jsem vybalil kite OZONE FRENZY 13 m. Zde jsou moje postřehy z prvních testů FRENZYny. 



 


 

 kite OZONE FRENZY 13 m 2013

Bar

Bar je ergonomicky tvarovaný a skvěle padne do ruky. Ozone si potrpí na bezpečnost. Na baru jsou dva způsoby, jak se zbavit tahu draka. Při zacvaknutí sichršňůry na pátou lajnu: při odpalu draka na pátou lajnu u draka dosáhnete 100% ztráty tahu. Naprosto bezpečný a spolehlivý safety system. Letos oproti loňsku je pátá lajna opatřena kuličkou, o kterou se bar zastaví a neletí až kdovíkam k vrchlíku. Zpětné navázání a restart draka je tak jednodušší a rychlejší. Tento způsob odpalu draka ocení každý rider hlavně v extrémních podmínkách.
Druhá možnost je přichytit leash za brzdu: tím pádem se při odpalu zkrátí řídíci lines, zbortí se odtokovka a drak tak ztrácí tah a odporoučí se k zemi. Tento odpal se hodí při tréningu triků. Opětovné navázání a restart draka je rychlý a snadný, bez odepínání se z vázání na lyžích, či snowboardu. Odpal draka ale samozřejmě není tak účinný jak při uchycení leashe za pátou lajnu. Stejně jako loni se dá i letos redukovat tah na baru pomocí uzlíků na řídících lajnách, je to jednoduché a plně funkční řešení. Trimování draka je letos stejné jako loni. Velice snadno si draka zatrimujete podle potřeby. Trim je po ruce a snadno se s ním pracuje. Koncovka je opatřena magnetem, takže při zatažení trimu konec provazu nijak nevadí a nepřekáží. Celý trim je obalený neoprénem, takže se nebude stávat, že se lines při tricích budou o trim zachytávat. Při zatažení trimu, draka velice slušně přibrzdíte. Díky tomu má Frenzy velký větrný rozsah. Samozřejmě také závisí na zkušenostech ridera.

 bar Frenzy

Lines

Od baru vedou tři lines, frontlines se kus od vrchlíku dělí na dvě…tzv. ypsilon vývaz. Díky tomuto vývazu se lines tolik nezamotávají. Čím míň lines, tím menší šance na jejich zamotání. Od megatronu vede ještě jedna tzv. pátá lajna, na kterou se drak odpaluje v extrémních a nezvládnutelných situacích.

 komplet

Kite

Vrchlík oplývá z části uzavřenou komorou, což má za následek lepší stabilitu draka v poryvech. (pozor není vhodný pro jízdu na vodě!) Drak lépe drží tvar a i když se objeví tzv. díra ve větru, drak hned nekolabuje. Start draka je jednoduchý, kite se nemusí nijak načechrávat nebo nahánět do něj vzduch všemožnými způsoby. Prostě startuje skoro tak v pohodě a rychle jako otevřená komora. O malinko pozvolněji se vzduch do draka přece jen dostává, což má za následek bezpečnější start draka přímo v power zoně, kdy Frenzy přece jenom nemá hned tak velký tah, jako třeba otevřená komora. Také při startu ve slabším větru pěkně drží drak tvar a pěkně v klidu a v pohodě se nafoukne do plného tvaru. Přistávání je také velice snadné a bezpečné. Žádné přetahování se s drakem ani v silném větru. Po zatažení brzdy se drak hned deformuje a poslušně se poroučí k zemi a to i v silnějším větru. Drak po přistání a zaparkování pěkně zůstane ležet na zemi a nemá snahu zpět startovat. Průchody do komor jsou opatřeny síťkou. Síťka znemožňuje, aby se do draka dostal sníh. Síťka také zpevňuje celou náběžnou hranu. Na síťku se rozhodně nechytá námraza, jak už jsem párkrát slyšel. Dva roky jezdím Ozone se síťkou na komorách a nikdy jsem neřešil problém s námrazou na síťce. Komory jsou stále v pohodě průchodné. Na spodní části draka jsou všité přetlakové ventily. Po nechtěném říznutí drakem o zem, nedojde tak snadno k poškození vnitřního přepažení komor.

 design Frenzy 2013  polet

Ozone letos píše, že používá nový software pro výpočet maximálního využití plochy a konstrukce draka. Designéři se snažili využít svých zkušeností a nového softwaru k dosažení co nejlepších vlastností draka. Tedy co nejlepší manipulace, co nejlepší stabilita a nejvyšší výkon. Můžu říct, že se jim to více než povedlo. Drak působí velice klidně, jeho stabilita je opravdu obrovská, žádné klapání uší nebo borcení profilu. Drak letí stále jen dopředu, absolutně nedochází v žádných situacích k nechtěnému couvání draka a jiným nešvarům. Drak také skvěle reaguje na přitažení baru, jeho řízení a ovládání je velice přesné. Z plochy draka je každý kousíček využitý ke svému účelu. Chování draka ve vzduchu působí jistě, bezpečně a dynamicky. Ovšem Frenzy není žádný lenoch, je velice rychlá v otáčkách a velice rychle reaguje na jakýkoliv povel jezdce. Do loňského roku jsme trochu draka tunili. Trošku jsme zasahovali do vývazu, aby byl drak rychlejší v otáčkách a tím ostřejší. To vše na úkor stability draka. Po takovém zásahu byl drak obratnější, ale musely se hlídat uši, aby drak neklapal. Letos do vývazu rozhodně zasahovat nebudu. Drak je rychlejší a dokáže být i ostřejší a to pozor!!! Při absolutním zachování maximální stability!!! Co se týče větrného rozsahu nové Frenzy, tak zůstal opravdu velký, jak jsme už léta u Ozone zvyklí. Zatrimování draka je velice účinné a tedy i v silnějším větru, po zatažení trimu, je drak jako beránek. Depower se zdá také výkonnější jak loni. Draka jsem testoval zatím maximálně ve větru 8m/s, kdy jsem si s Frenzy opravdu pěkně zaskákal. Skok je plynulý a ovládání draka ve skoku je intuitivní . Drak pěkně a v klidu nese do dopadu a pozvolného odjezdu triku.

 Frenzy je letos víc než povedený drak.

Abych to tedy shrnul. Frenzy se letos moc povedla. Je myšleno hodně na bezpečnost, pohodlí, ale i sportovní a ostré ježdění. Frenzy má obrovský rozsah svého využití. Frenzy zvládne jak mírně pokročilý začátečník, tak i rider s velkými zkušenostmi. Všichni kdo mají zkušenosti s drakem pro absolutní začátečníky (např. OZONE ACCESS), pro ně je FRENZY další level a jim draka můžu jen doporučit. FRENZY zvládne jak BackCountry ježdění, tak i FreeStyle a samozřejmě i vysokohorský snowkiting. Já osobně se po těch pár jízdách na nové FRENZY nemůžu dočkat, až se na ní opět projedu.

 Hned jak to půjde, rád Frenzynu provětrám!

Frenzy a vůbec všechny nové produkty OZONE si po dohodě můžete otestovat v Boneshaker landkiting centru na letišti v Havlíčkově Brodě.

Frenzy a ostatní produkty OZONE můžete pořídit v Boneshaker E-SHOPU.

Případné dotazy zodpovíme v "komentářích" pod článkem nebo na tel. 777 255 375 – Zelda.
 

ZDE najdete další fotky z testovaček FRENZY..

Vložil: Zelda - Boneshaker, 01.10.2012

stepan (profil)
02.10.2012, 11:31:33

Supr recenze, fakt ze srovnani by se hodilo, ale pak zalezi kolik jakych kiteru cte tento clanek.

pavelpg: Myslim ze pro nove kitery je urcite lepsi zopakovat vlastnosti ktere mel i model 2011 a mit to pekne pohromade a my co uz vime si to najdem ;-). Me po precteni clanku uvizlo na pameti ze nejvetsi zmena je ze kite ma lepsi profil k vuli jistemu SW na modelovani, je stabilnejsi k vuli tomu ze privreli vic komor (i kdyz uz loni krajni komory byly zavrene, takze zrejme zavreli jich vic) a take ze je rychlejsi v otockach. Plus je tam magnet na trimdepoweru, ten neopren tam myslim uz byl. Nezbyva nez to proverit vlastnorucne :).

 

 

Odpovědět
pgpavel
02.10.2012, 10:11:28

http://www.snowkiting.cz/Clanky/recenze-vybaveni/v/kite-OZONE-FRENZY-2011-test-

http://www.snowkiting.cz/Clanky/v/kite-OZONE-FRENZY-2012-test-

http://www.snowkiting.cz/Clanky/recenze-vybaveni/v/kite-OZONE-FRENZY-13-m-2013-test-

Náhodou jsem se pídil po drakovi z druhé ruky a četl si recenze minulých modelů, takže mi byla tahle nějak povědomá.

Je mi jasné, že nemá cenu začínat psát z nuly a že se prostě vezme minulý text a upraví se. Nic proti tomu, člověk se aspoň drží nějaké stabilní kostry, ale když už se to tak dělá, bylo by lepší z toho vytěžit víc informací. Tj. např. místo třetího konstatování, že bar je ergonomicky tvarovaný napsat, že se oproti loňsku nezměnil, nebo pokud jo, tak v čem.  Takhle pak totiž člověk neví, jestli vychvalovaná vlastnost je nová nebo se vyskytuje už v minulém modelu. Pro člověka, co ty draky nemá v oku a rozhoduje se co pořídit z bazaru by mělo mnohem větší význam srovnávání - v čem se liší.

To neberte jako kritiku, je dobře, že si někdo dá vůbec práci cosi takového sepsat. Jen, když už do toho jde, aby to víc pomáhalo těm, co se chtěji v typech zorientovat.

 

Odpovědět
zelda - boneshaker (www | profil)
02.10.2012, 12:32:26

Co nového psát o baru, který se od loňska liší pouze designem? Jistě, čerpal jsem z mého testu z minulého roku. Např. v popisu draka. Bar je stejný, polouzavřená komora je na Frenzy stejně jako loni. Popsal jsem a rozvedl právě nové.. v případě Frenzy 2013 lepší vlastnosti draka, popsal novinky  a vychytávky oproti loňskému modelu. Co víc psát? Ostatní je o vyzkoušení draka v praxi.

Odpovědět
pgpavel
02.10.2012, 15:51:12

No právě to, jestli došlo ke změně a pokud jo, tak jestli k funkční nebo jen estetické.  Protože ty když to máš v oku, tak ti to tak nepřijde, ale člověk když  chce nějak porovnat tři kajty jen podle popisu, tak je to o nervy a za chvilku neví, o kterém z nich čte. 

Ještě jednou - neber to jako rejpání, spíš prosbu o zdůraznění toho, co je stejné a toho, kde došlo ke změně. 

 

 

 

Odpovědět
Filip
02.10.2012, 13:02:53

Urcite je dobre se bavit o zmenach, takze diky za info. Letosni Frenzy ma uplne novej vrchlik a to zcela od zakladu. Krome vnejsiho plaste prosla zmenou i vnitrni konstrukce a to zpevnenim pomoci podelnych popruhu jez jdou po temer cele delce Frenzy a ve dvou radach. Takove zpevneni zvysuje tuhost draka a ten se pak navic neotvira pri narazech vetru. Pokud se jedna o vnejsi plast, tak uz sama nabezna hrana je daleko cisteji o nove tvarovana. Navic otevrena cast draka je tentokrat delsi. Zmenou sani bylo dosazeno rovnomernejsiho tlaku uvnitr komor a Frenzy je tak i nowindu tuzsi a neohybaji se usi. Nize kopiruji prvni poznatky od rakusaku. Testy jiz brzy. Filip Ozone 

Flo
25.09.2012, 13:25:41
I have tried frenzy 11 on last wekend. An incredible good kite, so much better than last years model. I could only try it in low wind conditions, means at 5-12km/h wind. The kite always wanna go forward, no pressure losses inside, and even fucking fast turning for nearly no wind, looking forward to try that kite at more wind. The nose is much cleaner than last year, skin tension is much better, so nearly no dashes between the profiles - think thats the most reason for that inggease of performance. I think frenzy 2013 has bit more bar forces than last year, but in my opinion it makes the kite feel more direct. I think depower of kite also increased, but need to try at more wind. Flo

Odpovědět
jurasek (profil)
01.10.2012, 15:12:20

Díky za článek už se těším na další :-)

Odpovědět

Odpověď na komentář:

jurasek (profil)
01.10.2012, 15:12:20

Díky za článek už se těším na další :-)

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shopmystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shop

design & code puradesign.cz