• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

kite OZONE ACCESS XT 2011 - test -

Před Vánoci byly sněhové podmínky na Vysočině ideální, vítr foukal a mojí Frenzy třináctku měli v prádle servismani. Podařilo se mi totiž v Krušnejch Horách přervat vývaz. Beru tedy Access desítku a zkusím toho draka pořádně otestovat. Na letisku v Havl. Brodě jsem se za těch 14 dní, co byla Frenzy v opravě, do Accessa párkrát zahákl. Užil jsem si jak slabší vítr, tak mordor. Co se týče povrchu zajezdil jsem si v hlubokém prašanu i na super rychlém firnu.Testoval jsem tedy v nejrůznějších podmínkách. Tady je pár mých dojmů a pocitů z kite OZONE ACCESS XT 10 m 2011

 

 kite OZONE ACCESS XT 2011

Bar a lines
Letos byl použit stejný bar, jako u Frenzyny a Manty. Ergonomicky skvěle tvarovaný, oproti loňsku opatřený trimem, který slouží k regulování výkonu draka. Stejně jako u Frenzy a Manty i u Accessa jsou k baru navázány pouze tři lines, prostřední lajna se pak u draka dělí na dvě (tzv. ypsilon vývaz).

Vrchlík
Komory na vrchlíku jsou opatřeny síťkou. Síťka má za úkol zpevnit náběžnou hranu a také zabránit sněhu dostat se do vnitř draka. Také nesmí chybět přetlakové ventily, které mají za úkol vypustit vzduch z draka, když se s ním nešetrně řízne o zem. Minimalizuje se tak možnost poškození vrchlíku.

 

Freeride mašina - ACCESS XT 2011

Takže během chvilky je drak nastrojený a jde se na to…

Po startu se drak v klidu poroučí na dvanáctou hodinu a to jak ve slabém, tak i silném větru. Při startování draka v silném větru průlet power zonou kupodivu neprovází škuba a následná šipka na ústa.
Při mých devadesáti kilech drak dostatečně táhne i ve slabším větru, tedy kolem 4-7 m/s. Kochám se lehkostí ovládání, kdy drak poslušně reaguje na každý pohyb barem. Všímám si také minimálního tahu na baru. Řízení je tedy intuitivní záležitost. Užívám si jízdu prašanem, rochnění v prašánku mě tak baví, že semtam zapomenu sledovat kde že mám draka. Ničemu to však nevadí, protože Access na kraji okna nemá snahu kolabovat a poslušně nacouvá zpět do power zony, což ocení hlavně začátečníci.

 

Access mohu doporučit jak začátečníkům, tak i pokročilým..

Další ježdění s Accessem jsem si dal ve větru někde mezi 10 – 17ti m/s. Vítr semtam solidně přidal na síle. Povrch luxusně rychlý – zmrzlý podklad a na tom 10 čísel čerstvýho sněhu.Využívám k ježdění opravdu celou letištní plochu a přilehlá pole. Fofry solidní, je to opravdu zážitek – nastoupávání, odpadání po větru, kajtlůůpy, rychlé otočky, solidní zářezy hranou do sněhu, obloučky jak na sjezdovce v pořádnejch kulích. Access reaguje rychle a přesně. Pouštím se i do skoků, někdy i pěkně s kajtlůpem. I v tak silném větru a poryvech drak perfektně drží, nijak se nedeformuje a poryvy zvládá na jedničku. Zjišťuju také, že má drak obrovský větrný rozsah, i v tak silném větru nepotřebuji mít zatažený depower!

 

 kite ACCESS XT jsem si opravdu užíval

Kite OZONE ACCESS XT ocení pro svoje vlastnosti hlavně začátečníci, ale také pokročilí jezdci. Chová se ve vzduchu naprosto skvěle, jeho bezpečnostní prvky jsou plně funkční a ovladatelnost draka je velice snadná. Díky svým vlastnostem se skvěle hodí pro freeride a ten jsem si s Accessem opravdu užíval. Okamžitě jsem si ho oblíbil právě pro jeho vlastnosti při freeride. Do vzduchu moc netahá, ale pro učení prvních skoků určitě vhodný je. Jak jsem již psal, překvapil mne jeho obrovský větrný rozsah. Velikost 10m při mé váze pokryje 99% větru, který fouká zde v ČR. Prakticky nemám drakovi co vytknout. Vůbec se nedivím, že Access patří mezi nejprodávanější komory vůbec. Všem začátečníkům mohu Access jen vřele doporučit. Učení se díky jeho vlastnostem stane jednodušší a bezpečnější. Pokročilý jezdec si také přijde na své, hlavně právě vyznavači freeridu. Access je skvělá hračka a ježdění s ním jsem si opravdu užíval a určitě si s ním ještě pojezdím!

 

Případné dotazy zodpovíme v "komentářích" pod článkem.

Kite OZONE ACCESS XT 2011 můžete pořídit v našem e-shopu: www.kitingshop.cz.
 

foto: Milunka - Boneshaker tým

 

www.boneshaker.cz

Vložil: Zelda - Boneshaker, 08.01.2011

MarS
10.01.2011, 12:42:47

Zdravím všechny v novém roce a vzhledem k tomu, že to venku moc na ježdění není ,tak alespon trochu podráždim intrnt.: Jak píše Pavel ..je dobré sjednotit názvosloví a pro začínající  trochu   objasnit pojmy , ač vím, že vše už bylo napsáno.. . Vim,že lndkiteři používají "od..pribrzdit". Komorové depowerové draky  mají  ovšem brzdu(popruh mezi řídícími lajnami) a používá se na přistávání, parkování a startování z náběžné hrany...takže "bržděním" rozumím spíš jako manipulaci s brzdou. Trimmer, na kterém jsou umístěny přední lajny , nese hlavní zatížení a slouží hlavně ke "komfortu" depoweru ,který je vymezen pohybem baru mezi úchytem  a horním sukem. Lze jím  nastavit náběžnou část profilu draka a ladit letové vlastnosti .Střední a zadní část od řady B je potom "překladkována" pro plynulé nastavení profilu a vedena  na bar jako řídící lajny. Poslední  řadou (back lines) lze sice ještě doladit profil,ale po skušenostech se asi vrátíte k továrnímu nastavení. Trimmry na baru slouží obdobně k tomu jako centrální ,ale  to trochu nepohodlné zvlášt  za jízdy. Lze  vycentrovat řízení a to i za jízdy ( když se nerovnoměrně např. protáhnou lajny a jste líní si to doma kontrolovat)   

Odpovědět
pavel
10.01.2011, 00:33:55

velice se omlouvám, že do toho zasahuji, ale ještě bychom měli sjednotit to "přibrždění" - trimování by asi mělo být "odbrždění"

Odpovědět
Zelda - Boneshaker (www)
10.01.2011, 08:04:52

Když povolíte u komoráčů OZONE trim na max - tak, že od sebe - drak má maximální výkon. Při zatažení trimu, tedy zatatažení trimu k sobě (prostě chytnete za to oko a zatáhnete k sobě) - snižujete výkon draka, tedy ho přibrzdíte. Pro ty co vůbec nevědí - trim se nachází na baru uprostřed - taková ta myslím že duralová zarážka a provaz z červenýma kuličkama :).

Odpovědět
Zelda - Boneshaker (www)
10.01.2011, 08:41:27

Tak to bylo trimmování depoweru.

Trimming backlines - tedy řídících lines - ve slabším větru se krátí backlines, v silnějším větru se prodlužují.

Odpovědět
d@n
10.01.2011, 20:50:58

díky chlapi, to mi spadl kámen ze srdce:-), už jsem myslel že jsem koupil nějaký špatný kite, protože nemá trim. Vzhledem k tomu že nejdu kitovat do 10 m/s, tak bych ho asi stejně nepotřeboval, ale Vaše reakce mě pomohly. Ještě jednou díky

Odpovědět
zelda - boneshaker (www | profil)
09.01.2011, 21:41:59

Loni trim na Accessa nedávali, letos jo. Drak by měl mít určitě větší větrný rozsah s trimem, protože si ho v silnějším větru můžeš trimem přibrzdit (tzv.zatrimovat). u acessa je tak učinný depower, že se opravdu moc trimovat nemusí. K přibrždění draka stačí pouze přitáhnout bar k sobě. U loňského accessa byly montovány seřizovací přezky na na kraji baru. Při zatažení přezek krátíš řídící lines - větší tah na baru a rychlejší reakce draka - vhodné do slabšího větru. u silnějšího větru spíš doporučím povolit. ale to záleží jak komu to vyhovuje. u letošního modelu je to vyřešené posunováním řídících lines na dvouch uzlíkách. Efekt naprosto stejnej.

Odpovědět
Phil
09.01.2011, 21:30:37

to je prave nahrazka za trim 

Odpovědět
d@n
09.01.2011, 21:01:27

ahoj, mám acesse 10 m 2010, ten nemá  trim. Jak píšeš o Accessovi 2011, tak trim má, ale nepoužil jsi ho. Mám tomu rozumnět že má kite velký větrný rozsah i bez trimování? Já svého Accesse mám od letošní sezony a musím potvrdit, jsem zatím nikdy neměl pocit, že ho nezvládám, v nejvěším větru jsem s ním byl v 8 m s nárazy 10. Nějak mě to nepřišlo, zdálo se mi to vcelku v pohodě. Co se vlastně šteluje těmi strapy na koncích baru? Dík

Odpovědět

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shopmystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagekite shop

design & code puradesign.cz