• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

Sněžnice Sasquetch V. & přeskáče

Před nedávnem jsem se rozhodl se trochu dovybavit pro případ kdy dojedete nejakej ten kilasek od auta a nahle někdo vypne vítr. Jezdím na lyžích, a představa že bych měl šlapat, byť jen půlkilásek v přaskáčích po pás v prašanu není úplně povzbudivá. Jako nejideálnější se jevila možnost použít vázání s odemykatelnou patou, jako je například Marker Baron či Duke, ale nechtělo se mi do mejch zánovních K2 vrtat dalších 9 děr navíc, jen proto abych mohl vymenit vázání. Další lyže jsem si dovolit také nemohl a tak jsem se rozhodl sáhnout po alternativním řešení a tím byly sněžnice.

Začal jsem se pídit po internetu a hledat vhodné sněžnice, do kterých by šly přeskáče upnout. V mém případě zde byl ještě problém s mojí mamutí tlapou velikosti 48. Přaskáče které používám mají délku 35cm, což nakonec vyloučilo většinu plastových modelů sněžnic. Nakonec jsem se tedy rozhodl sáhnout po sněžnicích tuzemského výrobce a těmi byly právě Sasquetch V.

Vlastně v počátku jsem potřeboval zjistit, jestli se přeskáče do sněžnic vůbec vejdou. Bohužel jsem nikde nenašel žádný popis ani rozměry a ani reakce nikoho dalšího, tak jsem nákup risknul a zde jsou výsledky.

Co se týkalo pohybu na sněžnicich, byl opravdu velmi jednoduchý a nenáročný. Sněžnice nejsou nijak extrémě široké (alespoň mi to při mejch 192cm nepříjde ;-)), tudíž není třeba chodit nějak zeširoka. Jsou velmi lehké. Každá zvlášť váží něco pod kilo, tudíž oproti lyžím člověku příjde že na nohách nic nemá. Chodil jsem zatím jenom v prašanu, takže nevím jak moc dobře fungují mačky pod botou. Také jsem s nimi nezdolával žádné obtížné terény (údajně by měly být problémy při traverzování prudkých svahů). Další velkou výhodou je skladnost, poněvač sněžnice jsou ve složeném stavu poměrně ploché (vyčnívají akorát mačky a mírně přizdvyhlá špička). Díky tenkému rámu se dají velmi snadno připevnit na batoh i za poměrně malé přazky i když já je spíše strkám dovnitř do batohu od kite abych předešel poškození šňůr mačkami v případě pádu.

Sněžnice se dělají ve dvou verzích. Levnější s klasickými textilními přaskami a drašší s ráčnovým upínákem (podobně jako u snowboardového vázání). Ráčnové vázání má výhodu v tom, že poměrně dobře funguje i když se zanese sněhem. Textilní poté co se zanese sněhem a zamrzne je velmi těžké povolit či dotáhnout. Nicméně oproti ráčnové verzi jej lze nastavit jiným páskem se stejnou přazkou (dá se pořídit v obchodě za pár kaček) a upevnit tak do sněžnice i větší botu, než je běžně možné.

Co se týče upevnění a rozměrů boty, není zde ani tak problém s délkou , jako spíše s výškou nártu. Délka boty totiž může být až 40cm (a to už jsou pořádný boty). Horší je to s obvodem nártu, kterej je u zadní přazky 42cm a u pření 39cm.

Zde je potřeba si přeměřit rozměry boty, jestli bude vůbec možné tyto přazky zapnout. Jen pro ilustraci zde uvádím roměry mých bot. Tyto rozměry bych asi považoval za limitní. I když je tam pokaždé několik cm rezerva. Je totiž třeba počítat s tím že pod botou a na sněžnici zůstane vždy nějaký ten sníh. Jen pro informaci, při těchto rozměrech jsem schopen doma zapnout přazku na 4 až 5 zubů. Venku jen na 1 či 2 a to musím boty pořádně očistit od sněhu!

Situace se bude u jednotlivých typů lyžáku měnit v závislosti na konstrukci boty, takže tyto údaje jsou opravdu spíše orientační a je lepší si zapnutí lyžáku před koupí ozkoušet. Další možností je využít služeb E-Shopů, které nabízejí často možnost výrobek do 14-ti dnů vrátit (např. Hudysport) a ozkoušet si sněžnice doma a popřípadě je vrátit.

Co říct závěrem? Sněžnice samozřejmě nebudou nikdy konkurovat co do rychlosti pohybu v terenu vazanim ala skialp. Nicmene kdyz si clověk srovná popřizovací cenu skialpového rozšíření (vázání + stoupací pásy) a sněžnic, tak cenově může dojít až k 5-tinásobnému rozdílu, což už leckdy za úvahu stojí. Pokud se pak rozhodnete vybírat sněžnice, tak při výběru budou hrát pravděpodobně největší roli rozměry bot, především v oblasti nártu.

Pa;O)

Vložil: Ondiiik, 11.12.2010

ondiiik (profil)
25.02.2011, 10:32:58

No, zkusil jsem si po domacnu vyrobit neco podobneho jako BCA trekker, ale na ostro jsem to jeste nezkousel. Jeste to trochu potunim a pokud se osvedci, tak trebas hodim nejakej ten navod na web, i kdyz vyrobu bych doporucoval asi jenom jedincum s ocelovymi nervy a domaci dilnou ;-)


Pa;O)

Odpovědět
Péřa
18.12.2010, 00:38:12

Sasquetche mám docela ozkoušený, výstupy a hlavně sestupy jsou díky mačkám (ostruha pod patou) lepší než např. u TSL. U výstupů chybí hrazda pod patu, kterou zase TSLka mají. Vzhledem k velké ploše bych nesouhlasil s Milanem, i v půlmetrovém prašanu je chůze OK. Co se týče traverzů, tak naprostý souhlas. Na druhou stranu jsem chodil v pohorách (LaSportiva Himalaya), v přezkáčích to možná bude lepší. Ale stejně bych si asi na snowkite sněžnice nevzal, když to začnou vypínat, jedu k autu. Ale zase nejezdím až takový backcountry :)

Aloha Péřa

Odpovědět
ondiiik (profil)
25.02.2011, 10:39:42

No, je pravda ze v Cechach jsem se zatim k auty vzdycky dostal (i kdyz posledne me to z prostredka Darka trvalo asi hodinu, pac to stihli vypnout driv, nez jsem se dostal ke brehu). Beru je spise jako nouzovou alternativu pro pripadne zahranicni pojezdy (I kdyz jsem zatim zadnej neabsolvoval ;-)).

Odpovědět
ondiiik (profil)
11.12.2010, 17:57:33

... hm, o existenci neceho takoveho jsem nemel ani paru ;-). Kazdopadne s timhle souhlasim. Pokud je mozne jit na lyzich, tak je to vzdy lepsi varianta. Cena je taky unosna (trecker + pasy = 4500kc). Diky za tip ;-) Skoda ze jsem to nedohledal nikde na zadnem foru drive :-[.

Pa;O)

Odpovědět
Milan
11.12.2010, 16:39:03

Cau,

doporucuji cokoliv jen ne sneznice :-). I BCA trekker je lepsi pokud si nemuzete dovolit koupit skialpove vazani. Chuze sikmo svahem na sneznicich je temer nemozna (vylamuje to kotniky). chuze v hodne hlubokem snehu, kde se zacnou sneznice borit, taky.

A hlavne kdo by s tema sneznicema na zadech jezdil :-) skialpove pasy se daji smotat pod bundu a zadny batuzek neni potreba

Odpovědět
Zdenek
15.12.2010, 22:15:51

BCA trekker 2341, stoupací pásy 1990. V hodně hlubokém sněhu jedině snowboard (na boty sněžnice asi OK, takže co největší sněžnice), traverzování - nevím kdo z nás jezdí brutální svahy na SNK. No zatím mi vychází sněžnice, ale námět k přemýšlení to je. Ale mírnej svah lépe sjedu na BCA.

Odpovědět

Odpověď na komentář:

ondiiik (profil)
11.12.2010, 17:57:33

... hm, o existenci neceho takoveho jsem nemel ani paru ;-). Kazdopadne s timhle souhlasim. Pokud je mozne jit na lyzich, tak je to vzdy lepsi varianta. Cena je taky unosna (trecker + pasy = 4500kc). Diky za tip ;-) Skoda ze jsem to nedohledal nikde na zadnem foru drive :-[.

Pa;O)

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz