• header
  • header
  • header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

R1 poprvé v ČR aneb závodní super-sport nastupuje...

OZONE R1 poprvé v ČR aneb závodní super-sport R1 nastupuje…

Měl jsem tu jedinečnou příležitost být opět prvním, kdo rozbalil a vojel dlouho očekávanou novinku firmy OZONE - a sice vysokovýkonný rejsový speciál OZONE R1, ale hezky popořádku…

V loňské sezoně přisel OZONE na trh poprvé ve své produkční historii na trh  s konceptem uzavřené komory, a to rovnou s ostrým speciálem CHRONO (viz. Pls některý z naších loňských testů CHRONO). CHRONO se stalo hitem rejsařů a obsadilo první příčky snad všech rychlostních závodů světa včetně SNK.  V loňské sezoně se jíž naplno potvrdilo, že v rychlostních závodech nemají  nafukovačky (pokud jde o draky), ani twin-typy (pokud jde o boardy) sebemenší šanci konkurovat vysokovýkonným uzavřeným komorám, race boardům a hydro-foilím. CHRONO se ovšem stalo nejen race šampionem, ale zároveň oblíbenou LOW-WIND zbraní pro jezdce, kteří  byly mentálně, technicky a fyzicky schopni využít obrovského potenciál a výhod  vysokovýkonné uzavřené komory. Svojí Low-Wind dominanci potvrdilo CHRONO i během zimní sezony 2014/2015 a to nejen během závodů, ale i při rekreačním freeridu.

 

OZONE samozřejmě neusnul na loňských vavřínech a už v průběhu zimní sezony se snažil  již tak výborné CHRONO ještě vylepšit. Vydal se oběma směry, tedy „nahoru“ a to cestou zvyšování poctu komor  (CHRONO =47, R1=61)a aspekt ratia, ale i „dolu“ zkultivováním CHRONA z rejsu mírně do freeridu. Výsledkem první cesty (tedy cesty za extrémním výkonem a rychlostí) je něco co hlavní designer OZONE popsal slovy:“ …během vývoje CHRONA jsme vyvinuly něco, co se dostalo za hranice našich představ o výkonosti, ale bylo to příliš dobré na to draka nedokončit, to ukončit/vyhodit …..“ a tak vzniklo „něco“ co se jmenuje OZONE R1. Výsledkem druhé cesty (tedy cesty směrem k nižším uživatelským nárokům, většímu větrnému rozsahu a vetší bezpečnosti) bude CHRONO2, které by mělo přijít na trh v léte nebo na podzim tohoto roku. Toliko info o dění mimo naši republiku.

Takže zpátky domů:

V týdnu registruju na displeji zmeškaný hovor od Filipa. Volám zpátky se slovy:

- Doufám, žes volal jen kvůli jedný jediný vetě?: JE TADY ?! (myšleno jako R1)

- Ano! 

-Tak V sobotu na Mlýnech. Čus. Konec konverzace.

V pátek jedu záměrně do práce na motorce, abych se po práci rychle vymotal přes ucpanou jižní spojku domu. Naklám do auta kite věci a jdu si před 3-hodinovou cestou na chvíli odpočinout, bohužel mě okamžitě přemáhá únava a asi na hoďku usínám v obyváku na sedačce. Probouzím se asi v 20.00, okamžitě sedám do auta a Pálavu dávám na první dobrou bez jediný zastávky za 2.45, což je od nás na pateční večer super čas.

Na MKB před mobil-hauzem u Filipa v uzavřeném prostoru mezi dvěma obytkama jede  večerní/noční zábava už v plném proudu, … než se stačím se vsemi přivítat, už mám v ruce míchaný nápoj neznámého složení. Usuzuju, ze alkoholický náskok osazenstva už nedoženu, a tak jsme zavzpomínal na kdysi jednu z mých prvních výdělečných činností a ujal jsem se role DJ-e….s postupujícím časem výběr hudby i alkoholu postupně přitvrzoval přes 80tky, 90 až k neustálému opakování KISS / ACDC. Pokud jde o alkohol, tak přes míchané nápoje z obsahem prosecca, piňa-koladu (kterou mi nejmenovaná osoba vylila za krk…) se naše podupávající skupinka propracovala k neředěnému fernetu… Asi v pul třetí ráno došel nejen chlast, ale i baterky v Bluetooth repráku, a tak hudební reprodukce k nevoli zúčastněných ustala… na hudební produkci však plynule navázal velmi ojedinělý téměř strašidelný a velmi hlasitý zvukový projev deroucí se z nitra Filemovova mobil-hauzu následovaný srdcervoucím pláčem a řevem dětí…. Filipův žaludek totiž usoudil, že se několik litru míchaných nápojů nebude snažit posouvat trávicím traktem běžným směrem, ale že tyto lahodné drinky vrátí mezi nás stejnou cestou, kterou je přijal…. Tento proces „vřelých návratů“ trval s přestávkami zhruba další 2 hodiny…

V sobotu 6-6-2015 cca v 9 ráno vylejzám z karavanu a s kartáčkem v puse pozoruju malý vlnky čeřící hladinu Mlýnů pod vlivem mírného východního větru. Je jasné, že vítr se začne brzo stáčet za sluníčkem z V na JV a JJV (dle předpovědi a dle fyzikálních zákonu Pálovy). Není tedy příliš času na váhání.  Od Filipa, který po nočním výkonu schopný zatím reagovat pouze na informace typu světlo/tma  si bereme malý oranžový OZONE BAG, ukrývající zelenou OZONE R1 – 17 m2. Rozprostíráme tuhle tenkou žiletku spolu s Poldou na pláž a navazujeme ji na nový OZONE RACE-BAR zakončeny po  novu již gumovými paticemi (místo loňských plastových).

Startuju na suchu poprvé R1 do vzduchu a vyklepávám uši. Drak i profil jsou velmi štíhlé, ale i tak se uši tlakuji celkem bez problému. Použití brzdové propojky řidiček (známé ze snk draků) natlakování uší výrazně urychli. Před startem je potřeba zkontrolovat, že drak je naplno od-trimovaný, jinak je natlakovaní vrchlíku složitější. Vyjíždím s drakem na 12 tou hodinu. Drak vylétá ze závětří za stromy na MKB a dostává se nad jejich koruny do mírného JJV proudění. Rázem se (celkem očekávaně) ocitám nohama půl metru nad zemí (a to mám 95 kg suchý váhy a to tentokrát mam nahoře jen 17tku – nikoli 19tku – takže výkonu je tam habaděj!). Říkám si: „ No počkej, Ty Mrcho, já Te zkrotím!“.

Vítr je na hranici jezditelnosti (slabej) a navíc je chvílema totálně off-shore. Spolu s Poldou, Papírem a Michalem D si postupně osaháváme draka na suchu, potom i ve vodě u pláže, kdy několikrát  (když  vítr vypli na úplnou nulu) důkladně prověřujeme plavecké schopnosti nejen naše, ale  i draka. Nutno zde zmínit, že OZONE vylepšil průtok vody v zadní části zeber u odtokovky a voda jde z R1 vylévat výrazně lépe, než z loňského CHRONA. Suším draka osmičkama nad hlavou a pozoruju v zářícím slunci stříbrné vodopády crčící z uší draka (samo-vylejvací klapky na sucháč v uších), krásnej pohled… ale kajterům, který ze shora padající voudou skrápím za krk, se to  až zas tolik nelíbí… sorry kluci !

Naskakuju na vodu a mávnu R1čkou k hladině… Drak se okamžitě „zakousne do vzduchu“ jak nůž do másla a s neskutečnou stabilitou a akcelerací  vyráží od břehu. Nastoupávám si vysoko před jachťák, kde je vítr o mnoho silnější  (chvílema prý až k 8ms) a stabilnější. Asi půl hoďky si užívám týdle neskutečný formule a pocitově jí porovnávám s loňským CHRONEM. Sklouzávám pak zpátky na pláž, kde si R1 přebírá postupně Polda, Papír a Michal D. Směr i síla větru se postupně zhoršují a podmínky už nejsou ani limitní ale podlimitní. Než to úplně vypnuli, stačil jsem ještě chvíli projet nejnovější model OZONE EDGE V8 – 19M2 (článek o praktickém porovnání R1 – CHRONO - EDGE z pohledu uživatele připravujeme).

 Celé odpoledne ubíhá ve stylu opalovačky, sledováním tenisu Williamsová x Šafařová, a Red Bull Air Race Japan.  Pro dokreslení „síly respektive ne-síly“ větru: nad Pálavou se v kombinaci svahového JJV proudění a teplých termických bublin vozí 4 paraglidisti. Navečer startuje přímo z MKB horkovzdušný balon a díky mírnému JV vánku pomalu mizí nad hráz směr červánky SZ…

OZONE R1 první dojmy: Myslím, že technické aspekty konceptu uzavřené komory s plastovými výztuhami náběžné hrany byly již dostatečně rozebrány v našich loňských článcích o OZONE CHRONO.  R1 je proste  CHRONO nabroušený do ještě většího výkonu štíhlostí, počtem komor,  vnější čistotou a sofistikovanou vnitřní konstrukcí vrchlíku (obsahující diagonální žebra) a profilem. Uživatelský komfort, handling, náročnost řízení a bezpečnost zůstávají i u R1 na stále rozumné úrovni, ale je si potřeba uvědomit, že jde o vysoko-výkonný, štíhlý race kate s extrémním výkonem, rychlostí a plochou. Hlavními atributy R1čky je rychlost, akcelerace a až neuvěřitelná tuhost vrchlíku a stabilita.

Aerodynamické vlastnosti křídel a tedy i draků jsou dány zejména: jejich plochou, aerodynamickou čistotou, odporem, úhlem náběhu profilu,  aspect ratiem  a v neposlední řadě typem a výškou profilu. OZONE R1 je určen pro rychlostní závody světového poháru, který se dnes jezdí téměř výhradně na race-boardech a hydro-foilích. Doménou R1 je tedy RACE. S twin-typem samozřejmě R1 kombinovat lze, ale twin-typ nevyužívá to jeho plný potenciál. Doménou R1 je rychlost. Při honbě za maximálními rychlostními výkony, je potřeba u některých parametrů udělat rozumný kompromis. U R1 je tímto kompromisem rozsah větru. I proto se R1 vyrábí ve velikostech po 1 m2: 6/7/8/9/10/11/13/15/17/19. R1 má rozsah (tak jako všechny OZONE draky) relativně velký, ovšem při zesílení větru přes 8 ms (ve velikosti17) je nárůst aerodynamického výkonu opravdu obrovský, na což je potřeba si dávat opravdu pozor.

Laicky to  jde vysvětlit tak, že vztlak je závislý (mimo jiné) jednak na ploše, ale také na druhé mocnině   rychlosti. Tzn. při slabém větru letí draky „spíše na PLOŠE“, kdežto při silnějším větru (potažmo při rychlejší  jízdě, tedy při větším apparend windu –například na race boardu, nebo hydro-foili) letí draky „spíše než na ploše, na RYCHLOSTI POTAZMO NA PROFILU“. Ve slabých podmínkách a nízkém apparend windu se více projevuje PLOCHA, při vyšších rychlostech se (díky druhé mocnině) více začíná prosazovat při generování aerodynamického vztlaku rychlost a tvar plochy, tedy PROFIL. Do cele úvahy vstupuje ještě mnoho dalších faktoru jako je uhel náběhu, indukovaný odpor,  efektivní plocha, štíhlost, viskozita, mezní vrstva atd…) ale závěr je jasný:

R1 díky svému vysokovýkonnému profilu, celkovému designu,  plastovým výztuhám náběžné hrany a hi-tech konstrukčním materiálům představuje v současné době technologickou špičku a hranici pokud jde o rychlost a výkon. Její doména bude zejména v kombinaci s race-boardem a HF. Pro freeride twin-typ rekreacni jezdce  zřejmě poskytne lepší poměr v parametrech: zábava/cena a výkon/bezpečnost určitě spíše než R1  jeden z modelu CHRONO2 (uzavřená komora) nebo EDGE  V8 (nafukovačka). O tom příště.

 

OZONE R1 představuje  v kajtech to samé, jako když přišla YAMAHA R1 mezi super-sportovními motorkami. Ostrá stabilní extrémní vysokovýkonná tvrdá mašina prošpikovaná technologickými vychytávkami soucitnosti postavená ve špičkové kvalitě na špičkových materiálech, která dělá přesně a to, co jí rider velí. Musí jí velet ale správně, rychle (v předstihu), přesvědčivě, bez chyb a intuitivně. R1čky  představují postrach pro soupeře na soutěžním okruhu a sexy nářadí , za kterým se ohlédne každá stopařka. Rider se závodními ambicemi na přední umístění se bez R1 prakticky neobejde, protože technologický handicap jiných strojů rukama prostě nenahradí. Na druhou stranu je si potřeba uvědomit, že R1 není  mašina pro každý terén, pro všechny podmínky a pro každodenní cestu do práce. Tyhle amibice si ale ani jeden z modelu R1 (ani OZONE ani YAMAHA) ale za cíl nikdy nekladly.

 

Pokud jde o jizdní projev v bodech tak: drak je mega-stabilní, ultra-rychlý, s vysokým a okamžitým nárůstem výkonu při průjezdu každým čertíkem, sila do baru je spíše nižší, reakce jsou přiměřené, vyvážené, díky vysoké štíhlosti a velkému rozpětí dokonce relativně pomalé a nenáročné. Kvůli specifickým podmínkám na Pálavě nikdo z nás tentokrát nevyzkoušel hang-time ani rozsah trimu, předpokládá se však, ze hang-time bude dokonce lepší nez u chrona a účinnost trimu relativně vysoká, tak jak je u OZONU zvykem.

 

Varovaní na závěr: OZONE R1 je vysokovýkonný hi-end drak určený pro rychlsotní závody, ale pro zkušené jezdce využitelný i pro freeride, maximální obezřetnost je proto třeba věnovat:

·         Přípravě draka (před startem zapnout vypouštěcí zip), šnůr, galerie vývazu , baru, trapézu (nůž vždy s sebou !)

·         Měnícím se podmínkám (kajt po cca 10-15ti minutách na hladině přestává plavat a nelze ho tedy využít jako záchranný plovoucí prostředek)

·         Silnému větru, nárazům a turbulencím

·         Svahovému proudění (vítr proti kopci) s výraznou vzestupnou složkou

·         Termickému vývoji v termicky aktivních oblastech a před bouřkou !

·         NO-KITE-FLYING ! - i když k tomu tento drak svádí a nejen vzhledem ale i výkoností připomíná paraglider, NENÍ (!) k létání určen ani konstruován ani testován ! (uvědomte si, že Váš život visí na 4 uzlíkách, selhání jediného z nich by s vysokou pravděpodobností  hraničící s jistou mělo tragické nebo fatální následky.

·         POZOR: s tímto drakem se nezkušený , neinformovaný nebo nepředvídající rider může ocitnout několik (desítek) metru ve vzduchu naprosto nečekaně a mimo vlastní vůli (pozor zejména u teplých moří a v tropech !)

Ilustrační foto

OZONE R1 – PURE PERFORMANCE !

Text a foto: Yenyk12

Special Thanks to: Polda, Papír, Micha D., Filemon

Vložil: admin, 11.06.2015

polda
17.07.2015, 12:20:22

Je doma! Vypadá to úžasně. O poznatcích budu informovat.

Letmým pohledem - i když pominu aspekt-ratio a počet komor, má R1 s chronem společný asi tři věci. Výrobce, to, že jde o uzavřenou komoru, a bílý ucho. Jinak vše jinak. Diagonální výztuhy, systém plnících otvorů, vývaz, materiál, všecho jinak.... 

Odpovědět
petr
03.07.2015, 10:49:44

Zdar hadraku, nesmi je zatim pozivat, maji na to pravidla, kazdy rok musi firmy prihlasit novy vyrobky  u IKA letos je to do 1.5.2015, pouzivat je muzou pak od 1,9.2015...letost Ozone  R1 nestihli ani prihlasit.n
 

Odpovědět
hadrák (profil)
17.07.2015, 21:11:56

 Ahoj petře,dík za objasnění.

Je zajímavé,když jdu do IKA na registrované kity v původním jazyce,tak mi tam vyskakuje jen tabulka stará:http://internationalkiteboarding.org/index.php/course-racing/equipment/registered-kites-class-legal-racing-kites

když jdu přes translátor,tak až na překládané názvy firem/kitů(sever,prak,hrana,...)jsou v tabulce Chrono,chrono2,R1 a další:http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://internationalkiteboarding.org/index.php/course-racing/equipment/registered-kites-class-legal-racing-kites&prev=search

Ve formuli jsou vidět jen starší,na HF už i F-one komráče a jiné nové:https:https://www.youtube.com/watch?v=mWeH8qZv_b8

Odpovědět
Filip
20.07.2015, 09:56:22

R1 je tam uz taky je a muze zavodit od 1.9. Zajimave je, ze tam je rovnez Chrono2 jez bude na trhu az v prubehu srpna.  

Odpovědět
jj
31.07.2015, 14:55:58

Zajímavý.... ale třeba tady jsou a to byl duben:

https://vimeo.com/124082402

Odpovědět
hadrák
31.07.2015, 18:04:51

Na HF ano,ve formulikite(race desky) až od září.

Odpovědět
hadrák (profil)
03.07.2015, 08:59:52

Závodní supersport?

A kdy je uvidíme na závodech-přece jenom je to race speciál a sezóna závodní je v plném proudu?Orientuje se někdo v tom zákulisí?

Na ME jen Chrona/Elf(kde jsou R1/SonicFR)?

http://s29.postimg.org/sho5s8hbr/11667271_10154076744959062_3016503740701606229_n.jpg

Odpovědět
hadrák (profil)
12.06.2015, 17:40:23

Přidám svůj groš:kite je prozatím mimo můj intenzivní zájem,jednak velikostí,bo k HF max. velikost pro mne 9-11m,druhak mám obavu,že by mne Poláci stejně asi nepřipustili do amatérských race HF závodů(letos na Fordu to zatím prošlo,ne však v race TT).Taky na něj nemám finančně.Ale rád bych si něco ostřejšího s HF vyzkoušel(po lehkém zeštíhlení profilu hl. křídla HF).

Stále se bavíte o stoupavosti,rychlosti,hangtime,ale jedna z nejtěžších dovedností je jízda down/po větru.Race se po větru nejezdí vůbec,ale zásadně křižováním,i bojka dolu větrem.Možná nemám to správné české názvosloví(polsky bych to možná dal ).Jak se teda chovají tyto velké komory při max křižování na "zaďák" a zároveň případně na HF v Low Windu.S větrem v zádech mi to jde jedině při přebytku větru(7-10m/s),obratnosti kite(8m) i přítomnosti "uší"(Psycho=komorový skoroC) Podělí se:HFMichal/HFMilo/Skirace Filip?

ad Polda,a až tohle přímo souvisí s článkem:Přišlo by mi vhod i srovnání Chrona s R1 třeba na rapidách právě při maximální jízdě po větru.

Předem dík,ale nejspíš by bylo dobré dojet a něco menšího si  přímo při down wind ošahat.

 

 

Odpovědět
Milo
13.06.2015, 07:59:21

Ahoj Hadráku, R1 jsem neměl v prackách. Na Rapidě jsem párkrát jel Chrono 18, proti větru raketa a po větru taky- ve větru 8-10knts jedeš downwind 20knts bez problému. Na HF jezdím downwind  i s Edge 11 na půl plynu protože mám hravý Mosess Silnte s HP frontwing a není nic příjemného jet 20knts a trefit rybu. Pokud mi na Mlýnech s HF nejede Edge 11, tak nemá cenu jít na vodu, protože prostě nefouká tolik abych si to užil.

Odpovědět
hadrák (profil)
13.06.2015, 09:15:46

Ahoj Milo,považuji tě za ortodoxního kiteracera a nám lajkům je to třeba vysvětlit polopatě.Ostré Race speciály(ne rychlostní,ale určené pro kurzové regaty) R1a Chrono(0)...a další jedou čistý kurz s větrem jen krátce(při Jibe?) pro mne jako lajka je kurz po větru totálně s větrem a tam je problém když fouká 5m/s a já se pustím s větrem tak nic pak nemám v hadře nad hlavou(HF nemá po nakopnutí nad vodu téměř odpor)ani ležaté osmičky tomu moc nedají.HF závody jsem ještě in natura neviděl,ale při trenálu HF  top poláků mi připadlo,že dokážou jet na ful rychlost ostřeji proti větru než s větrem(down)čistě na zaďák pak jen při přistávání na břehu,jinak tak ůbec nejezdili(ELF,Chrono/sword).Ještě čistý zaďák raceři někdy používají při vyčkávačce při startovní procedůře.

ad ryby:a to máš jen 43cm záběru lišty proti mým 58.Mám na kontě taky pár ryb,jednoho kapra bez hlavy a trefenou železobetonovou kryptu Gočalkovického hřbitova(i s kolejnicí).

Odpovědět
polda
14.06.2015, 13:37:14

Hadrák: tak to nevim, čistej zaďák jsem na rejsu nikdy nejel a myslím že to ani není efektivní. Při zadoboku jedu pocitově skoro bočák, zdánilvej vítr to dost stočí (což s rychlostí R1 bude ještě výraznější). Akorát teda to bude festival šílenejch tlam, protože se stabilitou prkna v kulích na zadobok mám problémy už  tak :-) 

Odpovědět
Filip
12.06.2015, 12:11:36

Pejpr (www)
10.06.2015, 19:32:07
Testujeme 4tý den R1 17m vs Chrono 18m. Podrobnější report příští týden. Zatím nám podmínky prejou, vítr 2 až 5m. První dojmy z R1 jsou super.
Odpovědět


Filip
10.06.2015, 12:54:07
Rider: 79kg , Style: Foil Race,  Weather: 6-8 Knots,  Build Quality: 10/10  Satisfaction: 10/10  Disclosure: Ozone/Kitepower Team Rider, The video in the link below is from the same session as the review.   https://www.facebook.com/kitepower.sydney/videos/vb.133206584201/10153852835354202/?type=2&theater 
As a chrono rider and foil racer, I was keen to see what the differences were between the chrono and the R1. Currently I ride a 12m Chrono and Ozone edges, so I can make a direct comparison with the 11m R1   On first impressions the kite was folded in the bag like a accordion as if it had been squished from either end. The bridals were noticeably thinner than the chrono too. The kite also has heaps more cells and looks different lying on the beach compared with the chrono. The bag also has a new zip design diagonally across the bag which looks pretty cool and opens the whole bag up.   Set up was pretty easy, hot launch on 27m lines in around 4-5 knots of wind. The kite inflated slightly faster than the chrono and had no wingtip folding during launch. Looking through the material into the innards of the kite, it looks like the holes between the cells are slightly bigger allowing for faster air transfer to the tips.   In the sky it looks pretty impressive. In direct comparison to my 12m Chrono I would say it has a slightly thinner chord length and foil thickness, with roughly the same span. I think it is also a little bit flatter arc shape making more projected area. There are less bridles per cell, and the bridles look a little less complicated because of this.   Flying the kite around on the beach in a seriously light amount of wind I was impressed with the stability. It didn’t need much input and could fly above my head with the rear lines slack. After a few loops generating a surprising amount of power I thought I’d give the foil a try.   Realistically there was no more than 8 knots. I’d call 6-8. For anyone who knows Dolls there is also current and it was flowing at the time around 1 knot cross upwind aiding. I kite light wind a lot and it would have been close to the lightest wind I’ve ever kited in. Saying that kiting through the points where there is no current I had no issue. I didn’t feel underpowered however until the end when the wind died completely, in fact I had the depower pulled whilst riding. I was riding my super high aspect Lister foil which I would say is also the board that gets me riding in the lightest wind of anything I’ve ever used.   The biggest difference I thought was the amount of power. It is seriously grunty for an 11m. I would say that this power comes from the speed at which the kite flies as opposed to the static pull. It loops and flies faster than a chrono which leads to more apparent wind and more grunt. Through the tacks this was very noticeable, and I was getting lifted in so little wind, an eerie feeling. In the sky the entire time it was super stable with no wingtip folding or collapsing.   There is no question that it is a super fast kite and in my opinion the fastest kite out there, definitely of the ones I have tried. It really feels like a refined Chrono, targeted even more heavily towards speed, but not at the expense of usability. I cannot wait to take this kite out in 15-20 knots and see what it can do. Very impressed.
Odpovědět

 

polda
08.06.2015, 09:16:56

První dojmy:
- otestována velikost 17, krátce,  v něvětru kolísajícím mezi 2 - 4m/s , s raceboardem,
- start podobný jako chrono, o trošku ochotněji se plní konce - na jedno stažení dvě popotažení dolů a dobrždění je drak naplněný,
- i kolem 1,5-2,5 ms drak bez problémů drží ve vzduchu (při rovném větru, s ohledem na ochotu draka jít ke kraji okna je v poryvech a změných, zejména na břehu, trochu náročnější na zacházení),
- oproti chronu (a jakémukoli jinému drakovi kterého jsem dosud zkoušel) má R1 naprosto RAZANTNÍ nástup výkonu, pocitově z nuly při prvním pohybu draka okamžitě naskočí do výkonu (asi takový rozdíl, jako rozdíl v průběhu krouťáku 2,0 benzín vs. 2,0 TDI),
- šílená maximální rychlost, drak zrychluje (i v takovém pidibvětru) do rychlosti kterou jsem si doteď spojoval s ježděním ve větru 8ms +,
- racebar = nutnost,
- v poryvech spíš zrychlí dopředu než by stahoval,  poryvy (sic, dá-li se 4ms označit za poryv)
- stoupavost neposoudím (s ohledem na podmínyk ve kterých jsem zkoušel), ale u kraje okna táhne stále dost,
- velmi jemný tlak v baru,
- maximální tah při jízdě rovně vs. výrazně méně tahu v loopech,
- pocit z jízdy výborný, daň za to bude asi o něco větší náročnost obratů, a vůbec točení, draka, velmi odlišné od nafukovaček a podle mně i dost proti chronu, pocitově se mi zdálo, že je velmi citlivý na "tlak v prkně / ve flosnách", jinak řečeno při podjetí nebo uvolnění netočí,
POZN. ježděno tak hodinku v totálních sračkách, neberte mně za slovo...


Odpovědět
Filip
02.06.2015, 12:38:41
Dalsi R1 review:
Ozone R1- 11m review  Rider Weight: 85kgs Style: racing, foiling Board: spotz 2 Skill: can tack and gybe I buy my own stuff  Got my hands on a R1 through Max VMG in Perth (They were very helpful and delivered earlier than I expected). Have used it twice. The only other race foil kite I have tried is a Flysurfer sonic 11m (twice). Since I have bought the R1 to improve my performance when racing I feel I can only properly give it a review after I have raced other people, and I haven't had the chance yet (Jono Keys refused to line up next to me :) I'm not really interested in how a kite feels or looks or how well it relaunches and those other things people talk about. Just performance. One detail not related to performance is how small and light it packs up, tinny and light! Perfect for traveling with.  I can say that the R1 in comparison to my edges is a massive improvement in performance, I have lined up against some guys on inflatable kites. I'm pointing higher and going faster upwind relative to my previous performances. Downwind I'm pointing lower and going faster. In comparison to my inflatables it feels like the 11m R1 has a larger wind range. I've been in 5- 18knots already and haven't had a problem. Any experienced racers making the switch to foil kites: I don't think you will have too much trouble using either sonic or R1. Totally ridable. Maybe just when you are standing on the beach the foil kite sits so much further forward in the window and needs constant attention. Everything else seems to make sense. Turning a foil kite is a bit different and finding the power stroke is a bit different timing. The race foil kites don't pull as much when they are turning. I did feel that the R1, relative to the sonic, had less of the wing tip folding in problem that foil kites have.  I am stoked that I have a race foil kite! I think everyone needs to upgrade to race foil kites in order to improve performance in racing, speed, and boosting. For me price and availability were hugely important. I'm leaving in a couple of weeks to go to some comps (i'll report back again). The R1 seemed to have good feedback from international racers so I went with it. So far I'm very happy with it. I think i'll be competitive with the R1 no mater which foil kite I line up against. Wether the R1 is the absolute best race kite out of all race kites Sonic, Elf, Fone.. I think we have to wait a bit longer. But I will preach that upgrading to any race foil kite is a must. So much nicer. Flatter, more efficient profiles. Looks more like a sail should be rather than a inflatable circle in the air.   Thumbs up Torvar
Odpovědět
hadrák (profil)
02.06.2015, 19:17:03
Kostrbatě mi to přeložil translator,ale ihned jsem pochopil,že to nebude pro většinu objektivní:spotz hydrofoil??!!Tam jsou hranice jezditelnosti a stoupavosti proti větru někde jinde.

Odpovědět
Filip (profil)
28.05.2015, 14:03:01
Jedna z prvních recenzi na R1 z Australie:
Source kiteforum.com: Posted 20/5/2015, 5:05 pm        Reportreply
Wow, the wind must have known we just received an R1. Jordan arrived at shop around 2pm, the bay was glass. Him being the eternal optimist, was determined that a localised NE would arrive in an hour.   3pm and sure enough we can see the NE coming on the water, get down to the beach (dolls point), came through at 10knots initially. Launched the R1 and inflated within 30sec, a lot quicker than I remember with the Chrono so the extra vents definitely help and the wing tips don't fold in as easily.   Got dragged around while waiting for Jordan, kite felt great. Fast, stable and very powerful through the window. Gave him the kite and once he got out deep enough, one loop and he was up foiling on his Lister. I thought the wind was around 6-8 by then but he could swear it was less, I'll trust him as he goes out in those conditions a lot more than I. Looking at Kurnell, it was definitely down to 6-7 while he was out, had to come in once it hit 4 knots around 4pm but the kite still stayed in the air easily.   I'll let him put up a proper review. All I can say is I'm even more impressed with this than when I first flew the Chrono.   Video on our facebook here :)
https://www.facebook.com/kitepower.sydney

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
11.06.2015, 20:05:24

Raktoplan pro kosmonauty

a premejslim jestli je to na skafandr nebo na kazajku. 

Doufam ze vam to nebude jezdit na vode lepsi nez me na E19 - nerad bych byl nucenej to koupit ;-))

Odpovědět
Yenyk
11.06.2015, 21:11:01

No, zaležína tom, co přesně myslíš tím "jezdit lepší nez mě.." Za stejnejch podminek, se stejnym boardem a stejnym jezdcem, nebude mit samozřejmě EDGE (ale ani jakakoli jiná nafukovačka) proti R1-čce šanci minimalně ve třech parametrech: rychlost, uhlel stoupani, akcelerace. Pac tohle jsou 3 zakladní parametry, na ktery to bylo ladeny, aby to vyhravalo rychlostni zavody. Nevyhravaj se jen rychlostí, ale i stoupačkou a taky akceleraci, pokud se menej podminky. R1 okamžite zrychluje pri kazdym dychnutí,nebo poryvu.

Maximalisti a zavodnící si samozřejmě poridi R1, ale vetsina normalnich lidi samozrejme zvolí radši EDGE pro jeho univerzalnost, přesvědcivost, jednoduchost a bezpečost (at už pri manipulaci, jízde, nebo plavání). Rozumnym kompromisem mezi R1 a EDGEM bude - mylsim - Chrono2, ktery nebude zrejme taky rychly jako R1 a nebude tak dobre plavat jako EDGE, ale bude mit z tech třech nejlepsi Low-wind spodek.

Odpovědět
polda
12.06.2015, 12:48:34

Yenyk: s tím spodkem si nejsem úplně jistej. Protože už u chrona nebyl problém low-end ve smyslu "kdy to ještě jelo" (dalo se jet i kolem 2/ms), ale low-end "kdy se dalo rozjet". Jinak řečeno, nepamatuju, že bych kdykoli - krom rozjezdu - měl chrono neztrimovaný. A v tomhle - podle prvních dojmů - by mohla mít R1 s tou šílenou razancí nástupu výkonu navrch. Páč si myslim že právě tohle je jedna z vlastností která z R1 dělá ne úplně všeobecně použitelného draka...
 
Jinak na normální ježdění bude Edge 100% lepší, to máš recht. Kdyby nic jinýho už proto, že větší chyba s R1 = hodinová rozplavba a sušení. Osobně si myslím že Edge bude o ligu lepší i na skoky. Jenže - ten POCIT když se to rozletí, hmmm...

Odpovědět
Yenyk
12.06.2015, 13:04:25

Na ten LW spodek vem jed. Je to jako s plachtakama, Blanik leti super i pri ryhlosti 60 kmh, ale na vetsi rychlosti uz moc opada, pac ho musis tlacit. Naopak laminatova bila ziletka upadne třeba na 80 kmh, ale naopak na 140 ma kluzak 1:50. R1 funguje na apparent windu od okamziku, kdy se jezdec rozjede (Race, HF), Chrono ma a mylsim bude mit vic "statickyho" tahu,  pac ma pomalejsi profil a zřejmě i větší uhel naběhu toho profilu. Chrono nebude stihat R1čce v rychlosti a uhlu stoupani, ale bude přesvědčivejsí dole. Podobne to je i u rekreacnich a zavodnich komor konkurencnich znacek, pac to je neuprosna fyzika.

Odpovědět
pold
12.06.2015, 14:40:25

Zkusíme. dvě rapidy, chrono vs R1. Ale vsadil bych si na R1. Jo - na Twinu to logicky může být jinak tam potřebuješ ten "tah".

 

Odpovědět

Nový komentář:

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | FAQ | Návod na vložení článku

Mystic CzechOzone Kites

design & code puradesign.cz