• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

Pojezdili jsme OZONE EDGE13 – model 2013

Pojezdili jsme OZONE EDGE13 – model 2013, aneb Mushow-Kite-Beach, sobota 15.9.2012

Evidentně když „Stejňáci“ jezdili zelenýho EDGE13-2013 na Rujáně, my („Prokopáci“) jsme jezdili na Mushově to samý ale v bledě-modrým (a to do slova J  ), alespoň můžete porovnat nezávislý  informace ze dvou nezávislejch recenzí.

Před sezonou 2012, kdy jsme si s bráchou ujasnili:  CO chceme jezdit, KDE a v JAKÝCH podmínkách, jsme rozbili prasátka a kompletně obměnili celou výbavu draků (prkna byla samostatná kapitola….). Výsledkem byla výbava, která pokrývá celý spektrum „jezditelnýho“  větru ,  a  o které jsme si mysleli, že nám pár let vydrží beze změn:

*FlySurfer Speed 3 de luxe velikost 21 –model 2012

*OZONE EDGE velikosti 17, 15, 13, 11 a 9 – modely 2012, což představuje kompletní výrobní řadu Edgů (kromě velikosti 7, která ale pro nás vzhledem k naší vaze 90-95 kg a vzhledem ke spotům, který jezdíme, nemá celkem smysl).  Speciálně o Edgích připravujeme samostatný článek: „Living on the Edge = Život na Hraně aneb Nebojte se Vyhranit“.

*OZONE Reo 10 – model 2012.

Sada je to výborná a měnit nebyl důvod, jenže: kajter míní a život mění: v týdnu nám volá Filip Š. :

-„ Tak hoši, dorazila první várka Edgů – modely 2013…“

- „ OK, Filipe, jakou velikost máš v MODRÝ barvě?“

- „ 13tku“

-„ Tak jo, ukecal jsi nás – berem“.

Předpověď  na Mushow je na sobotu Z/SZ  4-5 ms s nárazy 8 ms, během týdne ji Windguru ještě o něco málo zesiluje.

V pátek vyrážíme ve 20:00 z domova a cestou se stavujeme za Filipem pro novou hračku E13-2013, radost z novýho (letos černo zelenýho balíčku) nám trochu kazí 25-ti kilometrová kolona, kterou dojíždíme hned pod Prahou na D1 cestou na Pálavu.  Cesta na Mushow trvá neskutečných 5 (!!!) hodin.  Na Kite-Beach dorážíme kolem 01:00 v noci a stíháme ještě právě probíhající oslavu narozenin v jednom mobil-hausu.

Probouzíme se po 8mé hodině a vítr už „jede“.   Síla tak nějak odpovídá předpovědi, ale směr je zatím spíše z  J/JZ než ze západu, což na Mushowě znamená, že od pláže je sice poměrně snadné odstartovat, ale je o něco složitější se vrátit na břeh, protože tam vzniká rotor a  úplav za kopcem…Startuju bráchovi FS21 a sám si jdu připravit novýho Edge13-model 2013, páč „nadrženost“ na model 2013 je opravdu velká.  Za normálních okolností bych si vzal spíš 15-ku, ale na 13-ku mě prostě „svrběj ruce“, tak nafukuju E13-2013 (a protože mám s sebou elektrickou pumpu, tak pro jistou ještě E15-2012, a E17-2012 – v průběhu dne se vítr měnil tak, že jsem jezdil všechny 3 velikosti)

Vítr maličko zesiluje, ale i přesto si radši beru na pláž větší prkno: Underground  Stella 145x46 cm. Vybaluju z bagu Edge13 -2013 a prohlížím si ho:  proti modelu 2013, který byl v kombinaci modrá/černá/ bílá je v modelu 2013 navíc ještě trochu žlutý barvy a design je celkově agresivnější s velkým podílem černý barvy, hlavně na odtokový hraně, což opticky přispívá k tomu, že model 2013 se jeví o něco štíhlejší než model 2012, je to ale zřejmě jen optická věc a věc designu  (zatím jsem to nepřeměřoval).

Co je nového na modelu 2013 z hlediska konstrukce, je vyvázaní horní  galerie u náběžný hrany. Vývaz je vyroben z mnohem tenčích šňůr než na modelu 2012. Samozřejmě je to vedený snahou OZONU o snížení odporu a váhy vrchlíku draka původně určeného na Race, kde rozhodují detaily. Pro normální ježdění to zřejmě vliv mít nebude. Uzlíky pro navázání lajn jsou identický s loňským modelem (tedy klasický pletený šedivý zakončení galerie). Ohlášeny jsou ale i nový (minimálně 2x tenčí) nosný a řídící šňůry, který ale tenhle kus zatím ještě nemá.  Tenčí (a lehčí!) šňůry v kombinaci s tenčím vývazem galerie už zřejmě viditelný vliv mít budou speciálně u velikosti E17. Ve velikost E13 to zas není až zas tak podstatný, páč tahle velikost není do low-windu.

Startuju ze západního cípu pláže a okamžitě snadno nastoupávám, což je pro Edge typická vlastnost. Jízdní projev E13-2013 je velmi podobný modelu 2012, tenčí šňůry galerie a přepracovaný tvar vrchní strany první třetiny vrchlíku (z hlediska aerodynamiky nejdůležitější časti profilu) přispívají k tomu, že Edge 2013 působí ještě ladnějším, jemnějším a elegantnějším dojmem –  pokud jde o „feeling“ ale i o vzhled, přitom si ponechává přirozenou agresivitu, pokud jde o sílu tahu a hang-time. Pocitově se 2013-tka jeví i jako obratnější a se subjektivně menší silou na baru (jezdím všechny Edge na prostřední úvaz řidiček a síle větru přizpůsobuju spíše velikost draka, než abych „odtrimoval“ odtokovku převázáním řidiček, nebo nějak zásadně trimoval de-power, proto si myslím, že sílu na baru 2013x2012 dokážu posoudit, ale i přesto tady uvádím slovo „subjektivně“). Bar 2012 je stejný jako 2013, jen s mírně upravenými gripy, jak řečeno výše ohlášeny jsou nové šňůry.

Edge13 - Model 2013 si ponechává kvality předchozích modelů:

  • tah, rychlost, výbornou stoupavost, hang-time, úžasně proporciální depower s lineárním průběhem síly, obrovský rozsah větru (orientačně:  E13, 90kg, 7ms – 12ms, zaleží hodně i na prkně!) rozsah je dán jednak výkonným (a přesně zpracovaným) profilem a druhak překvapivě účinným  trimem depoweru, přirozenost, kultivovanost a přesvědčivost ovládaní, vyváženost reakcí a netradičně velký tah a to i na kraji okna.
  • model 2013 navíc přidává: agresivní design, tenčí šňůry galerie, extrémně čistou náběžnou hranu, hbitější reakce a menší sílu do baru.

Pro rekreačního středně pokročilého jezdce  v zásadě model 2013 ničím zvláštním nepřekvapuje,  ale to je dáno hlavně tím ze už i model 2012 je výjimečně „odladěná“ mašina, reagující jako supersportovní motorka:  dělá přesně to, co od ní člověk očekává, nepřekvapí žádnou  nečekanou reakci (klapancem na kritickým úhlu náběhu na kraji okna, nebo naopak „stallem“ při přetaženi – nic z toho).  Pokud bych měl pokračovat v přirovnání k motorkám, tak stejně jako super-sport, je EDGE vzhledově i chováním hodně sexy záležitost. Rozdílem proti super-sportu je ale to, že super-sport neodpouští chyby, Edge ANO. Je mnohem hodnější a klidnější, než jak vypadá a než jakou má (jako primárně Racový drak) pověst. Je jednoznačně vhodný i pro rekreační pohodový jezdění.  V modelu 2013 jezdec získá přesvědčivost a výkon, který je ale možno 100% kontrolovat téměř tak snadno jako u školního draka.

Tak tolik asi úplně první čerstvé dojmy z EDGE13 – 2013, porovnáni jednotlivých velikosti kompletní výrobní řady EDGE a pár poznatků a praktických triků z jezdění modelů EDGE-2012 během letní sezony 2012 by brzy mělo vyjít v samostatném článku. No, a už se pomalu těšíme na sníh…a na letní sezonu 2013.

Aloha.

Yenyk-12-TwoTeen

 Ywosh-11-OneTeen

alias Prokopáci.

Vložil: admin1, 23.09.2012

Myshisko
25.09.2012, 15:13:03

Tak presne na toto som sa tešil, na recenziu E13 2013 a som veľmi potešený !!! Vlastním E13 2012 a neskutočne som si túto hračku oblúbil. Skrátka, keď chalani jazdia 15-tky, mne stačí 13-tka, naopak keď jazdia 8 a 9m kity, mne opäť stačí 13-tka :), pri mojej hmostnosti (78kg) s tým pokryjem vietor 6-11 m/s (pri 11m/s - zmeraných, som s ním jazdil na Lefkáde pri stabilnom vetre bez trimovania naplno, akurát pri pristávaní bolo treba trim stiahnuť takmer úplne). Možno by to chcelo väčšiu dosku ako 134/41 do slabšieho vetra.  

Dík za recenziu, pekne napísané !

Odpovědět
Yenyk (profil)
25.09.2012, 16:02:40

Další EDGE zavislák :-) Vitej v MadHousu! :-) Dik!

 JoJo deska dělá STRASNE moc. Kombinujem E17, 15 a E13 s malym carbon Cryptem 135x42 (coz pro naší váhu 95 kg na sucho, povazuju za "hodne malou" desku...) a  velkou Stellou 145x46. Ve stejnejch podmínkách se dá jet E17 a malá deska nebo treba E13 a velká deska, je to vo tom na CO je zrovna chut. Kazdopádně velká deska to posouvá hodne
(hodne mysleno radove treba o 1 m/s treba) dolu (myšleno jezditelnou rychlost vetru), coz teprv kdyz se na to veme Flyrace (twin tip s centrální zatahovací flosnou) nebo dokonce výtlačnej RaceBoard.

Jinak recence byla psana narychlo hned po "zazitku" takze tam par drobnosti chybi. Ale zmeny 2012x2013 jsou skutecne v detailech, pac se to uz limitne fakt blíží dokonalosti.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
24.09.2012, 21:42:33

Jo a co jeste je zmena ze v roce 2012 daval Ozon na draka jeste takovej pytel. Neco jako kdyz je v bomboniere bombon v alobalu. Tedka uz  je to tam jen tak hozeny ;-)

 

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
24.09.2012, 21:40:05

Brachove one-two-teen nasadili vysoko  tezko se konkuruje. Sila dvojcat je znat ;-)

Super napsanej clanek.

Zrovna jsem to ted nekomu vysvetloval ze prechod z modelu 2012 na 2013 je neco jako prechod z Ferarri 2012 na 2013. Ja jsem nejvic vyskal radosti kdyz jsem vymenil Slingshot Key za Edge. On ten Key se neda srovnavat protoze je to low-end drak a tohle je maximalni high end. Ale zkousel jsem Nordy, Cabrinhu, Flysurfera a ten Ozon ma

nejvetsi rozsah

nejvic stoupe proti vetru

a co totalne nechapu jak je to mozny tak kdyz to nefouka a musim hodne kejvat, tak u ostatnich draku jedo kolmo po vetru ale s Edgem ztracim vejsku mnohem mene, i kdyz se borim po bricho do vody.. Pri tech kejvnutich to zabira nejak hodne na kraji okna.

 

Odpovědět
Yenyk (profil)
25.09.2012, 11:41:41

Nazdar Kuciii Stejnacky!  Absolutne souhlas s Vaším komentářem.

Jak tam pisu, bracha jezdil FS21 a ja ujezdil EDGE 13, 15, 17. Jednak byl fakt nestabilni vitr, takze to chodilo od 4 ms do 8 ms i vice chvilema, ale na druhou stranu si  vsechny Edge s tim bez problemu poradily. 2013 to posuva zase o kousek dal, hlavně ale "pocitove" (pokud jde o dojem z jizdy)  realne  (fakticka vykonost)  fakt uz moc nevim, kam by to dal melo jit...je to vo ladeni detailu (snury, cistota provedeni draka atd...).

Pokud jde o ten separatni pytel do bagu (kterej tam ted uz neni), tak to ma za nasledek to, ze aspon draka uklizim pokazdy do bagu, pac kdyz tam byl pytel, tak jsem vozil draky a snury jen v tom pytli. :-)

Tesim se na EDGE17-2013, s tenkejma (a navic treba s prodlouzenejma snurama), to bude neprekonatelna LW foukacka, ale nejen do low windu. Bracha s Filou ted jezdili E17 ve 12ms, to uz je extrem, ale ten "konec" vetrnyho spektra je sice impozantni, ale zajimavej spis bude ten "spodek" tzn od kolika m/s to realne jede.

EDGE kdyz se dostane do pohybu, bud jizdou nebo kejvanim (pripadne obojim), tak je to proste masina.

Tak Cus zas nekdy na vode !

Odpovědět

Odpověď na komentář:

Myshisko
25.09.2012, 15:13:03

Tak presne na toto som sa tešil, na recenziu E13 2013 a som veľmi potešený !!! Vlastním E13 2012 a neskutočne som si túto hračku oblúbil. Skrátka, keď chalani jazdia 15-tky, mne stačí 13-tka, naopak keď jazdia 8 a 9m kity, mne opäť stačí 13-tka :), pri mojej hmostnosti (78kg) s tým pokryjem vietor 6-11 m/s (pri 11m/s - zmeraných, som s ním jazdil na Lefkáde pri stabilnom vetre bez trimovania naplno, akurát pri pristávaní bolo treba trim stiahnuť takmer úplne). Možno by to chcelo väčšiu dosku ako 134/41 do slabšieho vetra.  

Dík za recenziu, pekne napísané !

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz