• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

PRVNÍ KUS CHRONO V3 V ČR by YENYK12

Začnu trochu ze široka: Uvědomil jsem si totiž, jak strašně rychle ten čas letí!

První power-kity jsme s bráchou vyzkoušeli v roce 1996, kdy jsme zároveň začali létat i na paraglidech a později na motorových paraglidech. Pokud jde o draky, tak to byly buggy ručkové draky od firmy JOJO-WINGs Roudnice, stejně jako naše první padáky. Všechno byly tenkrát v podstatě velmi jednoduché otevřené komory. Ale už v té době se laborovalo s auto-stabilními profily a největší vychytávkou paraglidingu té doby byla „lámací“ klapka na odtokovce a diagonální žebra, tedy žebra v komorách našitá mezi dvěma sousedními žebry zhruba v uhlu 45 stupňů.  To vše se dělo v paraglidingu před více než 20 lety….pak dlouho nic a pak přišly plastový výztuhy náběrky.

Později jsme se dali mimo paraglidingu také na kajting (2010) a logicky jsme tíhli k uzavřeným komorám. Poměrně dlouho jsem čekal až koncept uzavřené komory představí i OZNONE. Prvotinou Ozonu v konceptu uzavřená komora bylo CHRONO V1, které jsme měli možnost poprvé otestovat v lednu 2014 na Lipně. To snad není ani pravda, že už jsou to 4 roky! V1čka byla výborná, ale protože to byla prvotina OZONU v tomto segmentu, tak své drobné mouchy měla. Pak přišel koncept R1, což je super výkonný race-kite vyvinutý sice na základě zkušeností z vývoje CHRONA V1, ale i když na první pohled se CHRONO V1 a R1 V1 příliš neliší, jsou to v podstatě dva rozdílné draky. (viz prosím některé z našich recenzí na těchto stránkách CHRONO vs. R1)

Na podzim 2015 přišlo CHRONO V2 a to mi tak sedlo (vyhovovalo), že jsem pořídil celou sadu OZONE CHRONO 9 – 13 – 18 m2. V2 je skvěle vyladěná, stabilní, pocitově i výkonově výborná. Proti V1čce je V2jka mnohem stabilnější v poryvech. Dle spotu, počasí a nálady jsem tuto sadu střídal s podobně „velikostně naladěnou“ sadou OZONE EDGE 9 – 13 – 19 m2 V8 a později V9. Trubka je trubka a nedám na trubky dopustit, ale uzavřená komora má prostě taky něco do sebe: minimálně krásu tvaru, oboustranný profil  a v důsledku toho dokonalost aerodynamiky v porovnání s trubkou (foukačkou). I když uzavřená komora při pádu do vody logicky nebude plavat nekonečně dlouho jako trubka, tak má zase plno jiných výhod: například se nemusí lajny navazovat ani odvazovat a drak se nemusí foukat pumpou, dá se odstartovat a přistát bez problému v jenom člověku atd. Už CHRONIO V2  bylo výborně odladěné pro normálního uživatele (protože závodní ambice převzala primárně R1čka) a byly zde vychytány i drobnosti typu namáhané kladky na řidičkách V1, čili jsem neměl důvod V2jku měnit. Ale když OZONE oznámil, že nové CHRONO V3 je „rady to ship“ – opět jsem neodolal….

No a minulý týden mi přišlo CHRONO V3. Nemůžu tomu uvěřit, že od V1čky jsou to už přesně 4 dlouhé roky!

Takže konec nostalgie a jdeme se kouknout na tu novou VÉ TROJKU. Podotýkám, že jsem zatím vyměnil jen velikost 9 m2. Model 9 m2 - V2 šel do světa a místo něj jsem pořídil model V3. Myslím, že brzo vyměním i ty vetší velikosti – viz. prosím dále. V3 - 9 jsem pořídil rovnou s race-barem.

CHRONO V3 – 9m2 je v této velikosti logicky určeno do silnějšího větru nebo jako supr mašinka k hydro-foili do „normálních“ podmínek, proto má délku šňůr pouze 21 metrů, a má menší bar tedy jen 45 cm. Balení obsahuje kromě bagu, draka, zajišťovacího kolíku, repair sady, baru, šňůr, stahovacího popruhu i krátký „zimní“ leash (ke krátkému leashi viz. také jeden z našich minulých článků).

Popíšu zde jen změny V3 proti V2, vše ostatní je úplně nebo téměř stejné:

·         První co Vás při rozbalení bagu zaujme je: nový OZONE bar 2018 – bar má vetší plováky než loňský model, výrazně barevně odlišené řidičky barvou plováků a má také nový podvrh baru a to jak potahem, tak tvarem. Bar je gripem jakoby „omotaný“ na což jsme u OZONU nebyli doposud zvykli. Musím ale říct, že bar je jednak velmi líbivý a za druhé velmi příjemný  do ruky.

·         Při rozbalení draka zaujme nový půdorys s kompaktnějším tvarem zejména v uších a také nové nasávací otvory. Nutno podotknout, že nasávací otvory jsou relativně malé a velmi podobné otvorům z R1. Výrobce uvádí, že zatěsnění uzavřené komory Chrono V3 (včetně nasávacích otvorů) je mnohem lepší než u verze V2, což by mělo mít pozitivní vliv i na dobu, po kterou drak vydrží natlakovaný na vodní hladině a tedy na snadnost water-restaru. Prakticky jsme to zatím neověřovali, páč to teď mydlíme spis na sněhu než na vodě. Ale i tak  jsem měl tento víkend cukání to napálit na Miladu.

·         Další konstrukční změnou jsou vylepšená diagonální žebra pro lepší roznos sil mezi profilovými žebry, mezi horním a dolním potahem a teké mezi vrchlíkem draka a galerií vývazu. Pokud jde o diagonální žebra: představce si obdélník slepený ze špejlí. Bude takový nijakej gumovej. Stačí tam ale dat dvě špejle na diagonálu a rázem bude tem obdélník naprosto „betonovej“. Tak fungují diagonální žebra. Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že jsem 20 let létal na padáku bez diagonálních žeber a padák v turbulenci mírně kmital ušima odpředu a dozadu, nic zásadního, jen bylo potřeba si na to zvyknout a neposrat se z toho. Před loni jsem přesel na motorový padák OZONE ROADSTER2, který má diagonální žebra, a musím říct, že se vrchlík s diagonálními žebry je naprosto kompaktní a ani v turbulenci se ani nehne. Podobný rozdíl je mezci CHRONO V2 a V3. Už model V2 je velice stabilní a kompaktní. V3jka obě tyto veličiny posouvá zase ještě o level výše.

·         Vypouštěcí zip je umístěn až téměř u odtokové hrany vrchlíku draka, což by mělo dle výrobce usnadnit balení (tedy vypouštění vzduchu z vrchlíku při rolování draka.

·         Síly v řízení nejsou nijak velké, tady nebudu více hodnotit, jak říkám, mám zatím jen 9tku, takže bych si rád nejdříve osahal i ostatní velikosti pro porovnání síly na baru V2 vs. V3

·         Drak má Výborný depower (také dáno race-barem)

·         Překvapivý záběr draka „na spodku“ na baru

·         Pokud jde o jízdní vlastnosti, více napíšeme až V3jku prubnem i na vodě a porovnáme jí s odpovídajícími velikostmi verze V2.

Každopádně je na co se těšit: CHRONO V3 je zase o něco více vymazlené než V2jka. Neočekávám, že bychom do léta přišli u V3jky na nějaké zásadní nedostaly, páč ani V2jka žádné zásadní nemá (ano - je potřeba u ní rychle reagovat pokud spadne nábežkou do vody, jsem zvědav, jak se bude v této situaci chovat V3jka dle testů a videí na youtubu je V3 na hladině velmi přesvědčivá). Více info z vody až pojezdíme i jiné velikosti.

STAY TUNNED. RIDE HARD.

Good Wind Všem!

Ozone Chrono V3 - Universal High level foil kite from Ozone Kites on Vimeo.

Vložil: admin, 29.01.2018

stejnaci.cz (profil)
29.01.2018, 21:19:13

Jsem zvedavej jak to bude makat. 

Silne o tomhle kitu uvazuju jako alternativu k Hyperlinku. Podle me bude mit vetsi rozsah smerem nahoru. Ale zas HL je ultra stabilni a krasne toci..Podle me CHv3 bude mit zebrovani podobne (lepsi) jak HL protoze tam to udelali hodne dobre ze kam se hrabe R1 nebo CHv2 kdyz vjedes do mista kde je vitr divokej 

 

 

Odpovědět
čikas
02.02.2018, 10:39:35

Chorono 2 jsem jezdil asi 3hodiny na vodě a byl super. nejvíce se mi líbil v 9,0, na tu 3jku jsem zvědavý pokud to bude tak stabilní jak HL 12 není co řešit.... byl to  prrvní drak ve 12m! se kterým jsem mohl svačit v 10 m/s  a nemusel jsem se bát že mne to někam odnese :):) snowkiting pokračuje :):) 

Odpovědět

Odpověď na komentář:

čikas
02.02.2018, 10:39:35

Chorono 2 jsem jezdil asi 3hodiny na vodě a byl super. nejvíce se mi líbil v 9,0, na tu 3jku jsem zvědavý pokud to bude tak stabilní jak HL 12 není co řešit.... byl to  prrvní drak ve 12m! se kterým jsem mohl svačit v 10 m/s  a nemusel jsem se bát že mne to někam odnese :):) snowkiting pokračuje :):) 

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz