• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

RECENZE - OZONE EDGE 19m - NOVINKA 2013

 

POJEZDILI  jsme NOVINKU SEZÓNY 2013 - OZONE EDGE velikost 19 m2  (v textu zkracováno na E19)

Historický vývoj velikostí:

Ozone Edge je vrcholným modelem nafukovacích draků firmy OZONE. Edge sám o sobé právě vstupuje do své 6-té sezóny. A každým rokem „přidává“ a to nejen na kvalitě ale i na kvantitě! Do roku 2011 byla největší vyráběná velikosti 15. V roce 2012 přišla 17tka. Do zimy 2012 (včetně) byly na trhu dostupné velikosti: 7,9,11,13,15 a 17.

Novinky 2013: Edge 10 a Edge 19:

V průběhu zimy 2012/2013 začaly prosakovat na trh informace, že OZONE vyvíjí dvě nové velikosti EDGE, a to Edge10 a Edge19. Zatímco Egdge10 nás nechával celkem chladnými (páč Edge se všech velikostech chovají téměř identicky – dokážeme si chováni 10tky představit, 9-tku i 11-tku jsme jezdili). Naproti tomu EDGE19 v nás vzbuzoval už od začátku velké emoce a naplňoval nás obrovským očekáváním, protože je to model, který nemá v dosavadní řade Edgů srovnání.  EDGE-17tka byla loni naším nej-ježděnějším drakem a je to tahoun/raketa, výborná mašina. Ale 19tku si tak „trochu“ už nedokážeme, představit…

Jedeme si pro něj:

Je uterý 5-3-2013 večer a u Filipa přebírám typickej OZONE bag s EDGE19 uvnitř. Doma na něj mám už připravené i speciální rejsove ztenčené a prodloužené ARAMIDOVÉ šňůry (OZONE 32m race lines). Mastím to přes Prahu domu,  nedbaje rychlostních radarů….

První pohled do bagu :

Co nás čeká v bagu? Nudná klasika? Ne tak úplně!  Prvním překvapením je bar s lajnama, největší bar jakej  jsme zatím měli byl 55 cm k Edgi 17, bar od Edge19 je zase o něco vetší  (cca 57 cm), zaleží taky na tom, jak bar měříte, ale myslím, že celkem směrodatný údaj je reálný rozchod řídících šňůr (prostě bar na E19-tku je zase ještě o něco vetší než největší bar, který jsme dosud měli a to cca o 1,5-2,0 cm).

Délky šňůr: 21m, 23m, 25m, 27m, 30m a 32m

Také standardní šňůry (myšleno standardní, pokud jde o tloušťku šňůr) nejsou délky 25m, jako u většiny OZONE draků, ale mají délku 27m ! V nabídce je i RACE BAR. 

Již z těchto dvou charakteristik je jasné, že Edge19 je určen hlavně do LowWindu: vetší bar na velkou mašinu, delší šňůry, aby byl drak výše (ve větší výšce typicky fouká o něco více), plus navíc poloměr rozsahu pohybu - při LW mávaní - bude na delších šňůrách zase o něco vetší.

Hmotnost:

U LW draků je jednou z podstatných vlastností (tedy pokud se bavíme o LW mašinách, což Edge19 je) samotná hmotnost draka, respektive plošné zatížení draka vlastní hmotností a vahou šňůr.   Žádoucí je co nejlehčí drak s co nejmenším plošným zatížením, aby se udržel nad hlavou (nebo alespoň nad hladinou) v co nejslabším větru. Když vítr třeba zeslábne uprostřed jezera na hodnotu, kdy už není možné jet, je alespoň dobré mít možnost vyčkat na další poryv s drakem NAD hlavou, páč pokud spadne LW nafukovačka do vody, často už prostě nejde z důvodu své váhy a také velikosti („PŘILEPÍ SE NA VODU“) restartovat. Dnešní LW kajty dokážou jet v tak slabém větru, ve kterém ale nedokážou  restartovat z vody… . Do celé úvahy a udržení draka nad hlavou vstupuje ještě velikost vztlaku v poměru k ploše draka a rychlosti obtékaní, ale to by asi už bylo nad rámec tohodle rozboru…

Každopádně hmotnost mě zajímá: běžím do garáže pro EDGE-velikost17-model 2013 (tedy jedinou alespoň teoreticky porovnatelnou mašinu, kterou mám po ruce). A začínám VÁŽIT! No a teď přijde to třetí překvapení, který je asi zásadní: EDGE19 je fyzicky o 400 gramů LEHČÍ než EDGE17! Teoreticky by měl být Edge19 cca o 200 gramů TĚŽŠÍ než EDGE17, ale ve skutečnosti  je o 400 gramů lehčí! Na celkové váze kolem 3,7  kg to představuje úsporu přes 10% váhy,  což v kombinaci s více než o 10% vetší  plochou slibuje mnohé…

Vážil jsem ty draky (E9, E13, E17, E19) minimálně 5x a vždy to vyšlo stejně. Nevěřil jsem tomu a už jsem si připadal jako blázen. Pak jsem asi půlhodiny porovnával E17 a E19, a nenašel jsem významné konstrukční rozdíly, tzn. kajty jsou konstrukčně stejný: stejný počet dílů náběžky (20), stejná konstrukce bánů (5ti a 4 dílné), stejný špunt a přepouštěcí ventily do bánů atd. Našel jsem pouze dva konstrukční rozdíly: E17 má 3 poutka na odtokovce na přivázání řídiček (trimovaní délky kroku baru versus síla na bar: delší krok=menší síla, kratší krok=větší síla), E19 má tyto poutka jen 2, E17 má potah u každého  z 5-ti žeber u kořene na horní straně náběžky vyztužený přeplátováním trojúhelníkem, E19 má vyztužení jemnější - jen páskem a navíc nemá vyztuženo 5 žeber, ale jen 3 prostřední. Určitě to nějakou váhu uspořilo, ale určitě ne půl kila (což je váhově například petka kofoly). Dalších úspor váhy muselo být dosaženo vnitřní konstrukcí a/nebo tenčí tloušťkou materiálu.  Jiný vysvětlení nemám. Závěr: EDGE19 váží úplně stejně jako EDGE 13 !!! (tedy váží méně než E17 a i méně než E15 !!!). Pokud jde o plošné zatížení, tak E19 jednoznačně vede nejnižším plošným zatížením. (poměr hmotnosti draka a jeho plochy).

Myslím, že připojená tabulka a grafy hovoří jasně. Neuvažujeme váhu šnůr, ale přepokládá se, ze šnůry jsou buď na všech dracích stejné (čímž jsou ve výhodě vetší draky, páč se váha šňůr rozpočte do větší plochy) , nebo druhá možnost je, že se na EDGE19 budou používat speciální nové racové lajny, které jsou nejen podstatně delší (32m) ale i tenčí a také lehčí.

    druhý bán s malou výztuhou    střední bán s malou výztuhou        krajní bán již bez výztuhy 

To je všechno  hezká teorie, a teoreticky to vypadá hodně slibně, pro praktický posouzení to chce alespoň jednu sezonu reálnýho ježdění na vodě v různejch podmínkách s různejma jezdcema a různejma boardama atd. (na sněhu je diskuse o LW mašinách ještě složitější než na vodě, tak se do ní ani nepouštím..).

Praxe:

Zatím jsme měli příležitost vyzkoušet E19 jen dvakrát a to jen na sněhu (jednou ve dne a jednou v noci). Nerad bych dělal ukvapený závěry na základé jen dvou snow-sessnu, ale první dojmy jsou tyto:

E19 má vše co mají ostatní Edge : výkon/síla, rychlost, agresivita, stoupavost, přesvědčivost ovládání, kultivovaný chovaní ve všech režimech, nezáludnost, proporciální  depower, přiměřenou délku chodu depoweru,  velmi účinný trim.

Zaměřím se jen na Rozdíly proti menším velikostem řady EDGE:

Jak bylo řečeno výše: Méně výztuh na náběžce. Jen 2 oka na trimování řídiček. Ještě MENŠÍ hmotnost než jeho MENŠÍ bráškové. (podotýkám, že jsem vážil a porovnával jen hmotnost vyfouknutých draků,  diskusi o vlivu váhy natlakovaného vzduchu v náběžce a v bánech odkládám k posezení u piva u taboráku nebo v kádi na MKB…)

Proti menším modelům je E19 pocitově o něco „gumovatější“, zřejmě dáno obrovskou plochou a také tím, že konstrukčně je zřejmě malinko subtilnější kvůli úspoře váhy. Myslím, že je to OK, nepředpokládá se, že s E19 se bude jezdit v 10m/s (i když věřím, že i 10m/s zvládne) a třískat s ním v takovým větru o zem nebo o vodu.

Při nafukování je E19  určitě dobrý pořádně nadupat (možná až k hranici 8.0 psi). Když se to pořádně nenapere, je jednak složitější start (páč  se drak občas „láme“ v ruce i vlastní vahou, jak je velikej) a druhým důvodem je pocit z jízdy. Při tvrdším nafouknuti je E19 příjemnější „do ruky“ (věc zvyku a preference).

Pokud jde o obratnost, tak na to, jaký je to „hovado“, je obratnost vynikající. Samozřejmě to nejde porovnávat s točivostí např. C4-13m2, ale v porovnání s E17 je obratnost srovnatelná, jen drak je pocitově „měkčí“ .

Jízda

Opět se potvrdilo, že E19 je raceovej drak a to demonstruje i chováním: při poryvu nebo zesílení větru jde do RYCHLOSTI. Při snk, kde odpor boardu ( speciálně na rychlým povrchu ) je oproti vodě minimální, to vede k tomu, že je nutný okamžitě draka „vypustit“ ( depowerem ) nebo dát draka vejš, páč ta rychlost začíná bejt „neustojitelná“ (samozřejmě zaleží i na povrchu a zkušenostech jezdce, píšu to z pohledu průměrného rekreačního jezdce – jakých nás je snad většina, ne z pohledu závodníka, kterému to BUDE DĚLAT DOBŘE J)

Na vodě by mohla velikost a okamžitá síla (impulz), který se pak jak uvedeno výše mění v rychlost, při rozjezdu hodně pomoct ( speciálně lidem kolem 100kg ) – páč my - Metráčci  - potřebujeme VYCUKNOUT na start a dostat se z vody…

Dalším postřehem (brachovým, kterej je zvyklej si nandavat snb až po tom co má draka nad hlavou), bylo, že E19 i ve slabým a turbulentním (byli jsme za kopcem) větru PERFEKTNĚ drží nad hlavou a zapnuti  snb není vůbec problém.

Bezpečnost:

V jednom ze svých povídaní o Edgích (časopis KITESURFER 4-2012) jsem napsal, že ani středně pokročilý „začátečník“ se v rozumných (!) podmínkách nemusí Edge bát, a to ani jeho největší velikosti (jsem tenkrát napsal)… Rád bych upřesnil, že v té době byla největší dostupná velikost E17. Z přiložené „zahradní fotky“ je vidět, že E17 (což už samo o sobě je mašina jak hovado) vypadá v porovnání s E19 jako jeho dítě… (hloubka profilu E19 na prostředním bánu je více než 235 cm (!), tzn. Že dospělý člověk tam jen tak tak dosáhne se vzpaženou rukou…).  Takže závěr z toho je, že EDGE jsou sice obecně hodnější a ovladatelnější, než jak na první pohled vypadají, ale u E19 je už opravdu potřeba přemýšlet, komu jí dáte do ruky…s takovoudle obludou se už velký chyby asi neodpouštěj… navíc asi bude hodně záležet i na hmotnosti jezdce. Každopádně pokud přijde „dust devil“  (termický poryv - vír), kterého už jistě každý z nás potkal, bude tentokrát už taky hodně záležet na tom, kolik kilo na E19 bude zrovna viset na trapézu…prostě je to už MEGA „hovado“, …jako asi nejnebezpečnější bych považoval turbulentní termický poryvy v horkých letních dnech a také zdánlivý klid nebo mírný větřík před bouřkou, no a samozřejmě také POZOR na svahové proudění na kopci nebo v horách (vítr proti kopci).  Je si potřeba  prostě uvědomit, že ta obluda nad hlavou má už plochu blízkou nebo dokonce vetší než podlaha dětského pokoje…. Když někdo pojede 10tkovýho draka a přijde nějaká „mela“, asi se to dá ustát, s dvakrát tak velkým drakem nad hlavou už to bude o dost složitější…Sledovat vývoj počasí a větru během jízdy, bude s E19 naprosto zásadní věc.

Určitě se k E19 jako fenoménu vrátíme, až ho více pojezdíme na vodě, očekávaní jsou zhruba tyto:

Očekávaní:

  • Díky nejnižšímu plošnému zatížení by se měl udržet nad hlavou ještě v slabším větru než „menší“ Edge.
  • Měl by umožnit přesvědčivou jízdu v LowWindu i těžším jezdcům. Orientačně bych to viděl tak, že do 80 kg stačí jezdci E15, 80-90 kg bych sáhnul po E17, a nad 90 kg E19. Je to samozřejmě orientační, závisí na podmínkách, na jezdci a hodně i na prkně. Asi bych tady měl zmínit i něco o váze jezdce ve vztahu k minimální rychlosti větru pro jízdu, ale zatím si netroufám u E19 odhadovat. Sám vážím těsně pod 100kg (nastrojenej a mokrej hodně přes 100 kg), loni jsem jezdil často E17 ve 4m/s, ale často to bylo „se staženou prdelí“ z obavy, abych se vůbec vrátil na břeh, kdyby to maličko polevilo. Doufám, že s E19 budu mít tu prdel staženou zas o něco míň…
  • Očekává se, že E19 pojede s TwinTypem určitě ve větru pod 4m/s a to i s těžším jezdcem (což už zvládá i E17, ale s dovětkem o „stažený prdeli“ uvedeným výše, a ty 4ms musí být opravdu ložený a stabilní, což samozřejmě velmi často nejsou…) Jestli E19 pojede od 3,0 m/s nebo od 3,5 m/s je diskuse spíše akademická a hlavně mnoha-parametrická, praxe ukáže.

Otevřené otázky:

  • vyvstává mnoho otázek, které určitě rozvíří hladinu emocí mnoha kajterů, ale o tom to přece je ne?  Tak teda natvrdo: 

Bude EDGE19 představovat přímou konkurenci pro Flysurfer21?  FS21 je dražší, vetší, dvoupotahový, nenafukovací… E19 je v určitým chápaní jeho přesný opak (i když nijak závratně levnej taky není – logicky). Přímá konkurence FS21 to asi nikdy nebude už  z principu technicky, a také zaleží na „nátuře“ jezdce,  ale použitelností (tedy myšleno jako podmínky, ve kterých budou oba draky jezdit) rozchodně bude E19 Flysurferu šlapat na paty zase o něco víc než E17. Brácha jezdí převážně Flysurfery a nejvíce FS21DLX, já jezdím OZONY a nejvíce EDGE, vážíme oba zhruba stejně, tak uvidíme jak to letos dopadne… Samozřejmě do hry vstupují i jiné značky a typy draků, píšu jen o tom, co znám z praxe a moc rád si svou praxi kdykoli rozšířím o cokoli jiného. Zaleží na preferencích jezdce, po čem šáhne. Tohle povídání snad může pomoci v základní orientaci, ale nikdy nemůže nahradit praktické OTESTOVÁNÍ draka potenciálním riderem.

        Plocha m2      Cena MOC v Kč
EDGE  7                            7,00                  34 900,00
EDGE  9                            9,00                  35 900,00
EDGE  10                          10,00                  36 900,00
EDGE 11                          11,00                  37 900,00
EDGE 13                          13,00                  38 900,00
EDGE 15                          15,00                  39 900,00
EDGE 17                          17,00                  42 900,00
EDGE 19                          19,00                  43 900,00

Zdroj: Ozone CZ 

BUDE na LW jízdu lepší EDGE19 nebo nový ZEPHYR ? Nevím, nechme se překvapit, co přinese nový ZEPHYR. EDGE jde do rychlosti, ZEPHYR půjde asi spise do síly. Uvidíme, jak to bude s obratností, silou na baru, pocitem z jízdy...

PŘEJDOU jezdci co jezdili E17 teď hromadně na E19? Nebo zůstanou u EDGE17, který začíná sice o něco málo později (pokud jde o rychlost větru) ale také vydrží vetší nářez? Těžší jezdci zřejmě přezbrojí… vyvstává pak ale další otázka,  jakou zvolit další velikost POD E19 k pokrytí zbylého spektra síly větru….(zatím mám na svých 100kg pak jako další draky  E13 do „normálního větru“ a E9 do „bushida“). Původně jsem měl E17, E13, E9, což byl rozestup přesně  4m2, nebude teď mezi E19 a E13 „moc velká díra“ právě ve spektru toho „pravého“ J kajterského větru“?

KAM půjde vývoj odlehčených MEGA nafukovaček? Najdou si svoje místo na trhu? Budou konkurovat komorám? Dočkáme se nafukovačky s plochou přes 20m2 ? Přijde totálně dutá nafukovačka plněná třeba heliem, co se udrží i v NO-WINDU ? Přijdou draky s měnitelnou plochou a/nebo geometrií…? Přijdou nové sofistikovanější konstrukce (např. s karbonovými výztuhami jako se to už dávno stalo v jiných air-game-sportech)? Budou nás po vodě/sněhu/landu tahat vůbec ještě draky, tak jak je dnes známe?  NECHME SE PŘEKVAPIT!

Závěr: EDGE19 se každopádně jeví vynikající LowWind ALTERNATIVA (NIKOLI NÁHRADA!) k drakům „standardních“ velikostí, má standardní jízdní projev nafukovačky ,stejně tak jako standardní handling a přípravu na zemi, což může být pro někoho naprosto zásadní faktor. Zatím je to mega přerostlý mimimo, který se teprve rozkoukává na světle konkurenčního kajtovýho trhu, ale je už konečně na světě, tak mu popřejme šťastnou budoucnost!

Takže asi tolik o technických parametrech a prvních dojmech z E19, bohužel jsme neměli moznost více prakticky otestovat, a přijít na více zajímavostí a detailů. Technicky E19 splnil (a předčil) očekávaní,  chováním a jízdně se jeví výborně. Více info po testech na vodě. Určitě k tomu napíšou i svoje dojmy Stejňáci (Pořízkové 115 kg+) a další jezdci , těšme se!

Pokud jste dočetli až sem, tak moc děkuju, přeju hodně větru (i když teď s E19, už toho větru stačí zas o něco míň, že jo ?… J) a těším se někde na viděnou a na pokec někde na place! Děkuju. Yenyk.

Text:  Yenyk12TwoTeen v.r.

Foto:  Ywosh11OneTeen

 

Vložil: admin1, 10.03.2013

stepan (www | profil)
17.03.2013, 12:24:41

Zajimalo by me pls kolik vazi ozone catalyst? Je lehci nez edge nebo neni?

Tady ten prodejce uvadi velmi nizkou hmosnost mensi nez edge o 1kg.. je to mozne? DIky

Odpovědět
sepiekite
17.03.2013, 20:09:40

Myslím, že koukáš na tu nejmenší velikost 4m2 .... přepni si tam v tom rozbalovacím menu velikost draka, jakou potřebuješ

Odpovědět
stepan (profil)
17.03.2013, 23:22:35

Prave ze ne. Ozone Catalys 12m2 = 3.06kg, Ozone Edge 13m na tom samem webu 4.6kg.

Mozna je to hmotnost jednoho bez baru a druheho s barem proto jsem vznesl tento dotaz :)

Odpovědět
Milan
14.03.2013, 23:00:39

Super recenze,

Jeste by me zajimalo jaka je ve skutecnosti plocha tech kitu...ma opravdu 17ka 17m2 ?

BDW 17ka Turbina 2013 vazi 3.63kg takze je plosnym zatizenim 0.21 presne mezi 17kou a 19kou Edge 

 

Odpovědět
m
14.03.2013, 23:15:42

http://internationalkiteboarding.org/images/documents/etc/registered%20kites.pdf

Odpovědět
Filip (profil)
15.03.2013, 08:56:28

Ted jsem vazil posledni dodanou 17ku Edge a vaha je tam 3,65 Kg coz je zmena o proti mereni co provedl Honza s Edge 17 pred tydnem na draku dodanym do CR na konci roku 2012. Zrejme doslo ke zmene hmotnosti u vsech velikosti. Jinak myslim, ze hlavni uspora vahy je na dusich, ale to nemam overene. Jinak si to nedokazu vysvetlit.  

Jinak Zephyr 17 model 2013 vazi 4.2 Kg. Je tam jina konstrukce a zesileni pro freestyle, ted jsem to cekoval. 

Co je ale potreba vedet ze jak Edge, tak i Zephyr maji o 2 struty (pricne bany) vice tj. celkem 5ks.  Zejmena u Zephyra je tu kvuli zpevneni konstrukce pro freestyle nutnost. 

Odpovědět
yenyk (profil)
15.03.2013, 14:26:17

Hodne zajimava tabulka na odkazu.! Diky!. Homotnosti Egde 17 a Edge 15 se "ofiko" shoduji presne s tim, co jsem navazil. Ovsem u Edge 19 je "ofiko" vaha vyssi o tech pul kila, ktery jsem predpokladal ze tam budou, ale fyzicky (na kusu, ktery jsem vazil) tam nejsou.

Podotykam, ze vse co jsem vazil BYLY MODELY 2013, ale evidente ZALEZI I NA SARSI, respektive na datumu vyroby. Vypada to, ze vsechny modely asi do budoucna "zlehci" o cca 400 gramu na vnitrni dusi. Coz malicko zmeni "cerveny graf" ale  zaver ze "zeleneho" grafu o plosnem zatizeni bude TRENDOVE velmi podobny, jak je presentovano (tedy logicky: vetsi drak = mensi plosne zatizeni). Samozrejme hmotnost a plosne zatizeni je o LW masin dulezita hodnota, ale je to teorie, a jen jeden z MNOHA faktoru, UVIDME, CO POTVRDI PRAXE. OZONE obycnejne vi, co dela, takze korelace meziteorii a  praxi, by mela byt vyznamna :-)

Odpovědět
stepan (www | profil)
15.03.2013, 17:57:07

Dobra tabulka!!

Hodil jsem ji do excelu a udelal podil hmotnost/plocha a Edge je tam na prvnim miste mezi foukackama :). V zavesu jsou nejake dve me nezname znacky a logicky FS komora.

Odpovědět
hadrák
14.03.2013, 10:17:25

Jinak jsem si všiml,že moje ikona megapoletů Eddy Lansink,lítá ještě výš na značce,co mi s ním moc nejde dohromady(alespoň že to je FS z 50%)A rozhodně to není o LW.

Odpovědět
Filip (www)
14.03.2013, 08:18:17

Info z testu od meho zakaznika: 

The 19m is AWESOME!! i tried it yesterday with 6-8 knots and then it picked up to 10-13 kinots
The kite creates huge power! Compared to my last years Royal Rush 19m it is much more easier a kite. I did not have to adjust all the time the depower. To be honest i barely used it , even when changing from upwind to downwind. I had to fly such a big kite half a year now, so in a jibe a droped it. Suprisingly i managed to launch it quite easy in 6-8 knots! I did not believe i could relaundh such a big kite in this wind!It really is light. I think we will have great sessions with it. You will like it all!  

Odpovědět
Čikas
12.03.2013, 20:45:50

Přečetl jsem článek a také recenze,  musím uznat dobrý popis! draka. Mě osobně Edge nadchnul akorát si nedovedu přestavit jízdu na tak velkém draku??Celkově mi osobně připadá lepší jízda na větším prkně než menší prkno a obrovský drak. Nejvíce mě baví jezdit na 6,5 kite  a na 18m lajnách.:) Doufám, že letošní sezóna na Mušově  bude dosti  větrná a zůstanu u přísloví Česká Tarifa, v opačném případě se asi moc neopálíme protože jak vzlítne nad vodou více  metrážních  mašin bude tam trvalý stín:):)

Odpovědět
Ywosh11 OneTeen
13.03.2013, 08:39:23

Cus Čikasu ! Všichni doufame, že bude na Český Tarifě foukat !!!  ( jednou sem si dovolil rict : "hlavne at nefouka ! " - mysleno at je to mezi 3-6ms...a malem me ukamenovali... :-)))))  ). Ale když uz tam jedu 250 km 2-3 hodiny - tak naka "vobluda" do zálohy se hodí... Jak píšes tu kombinaci velky prkno ( myslis tim  patrne  Tvoji vlnofku ) + malej drak ... TO JE PRAVE PRI DNESNI TECHNICE TO SUPROVY,  ZE SI MUZE KAZDEJ SKOMBINOVAT NAPROSTO CO CHCE !!! Ty kombinace me prave bavej a kazdej si muze najit to "pravy vořechovy" :-). Este jedna poznamka : moderní velky draci uz nejsou NIJAK ZASADNE liny - ani obratově ( nesrovnavam s Cečkama ) ani jizdně ( voba si pamatujeme Tvoje kiteloopy s mojim  milackem ne !??? :-))) ) -  Edge je race drak,  kerej to žene a žene...K opalovaní : pokud "NEFOUKA" sou hovada ( mysleno draky woe !!!!  :-)  ) na vode a malodrakisti se muzou vopalovat, pokud "FOUKA" budou i LWindisti na malejch !!! cili kliiid a miiiir :-)))). Cus  uz brzo na MKB !!!

Odpovědět
Filip (profil)
13.03.2013, 09:05:16

Hosi, dalsi tema na ktere se tu zapomina je hangtime LW draku. Open C ma sice vetsi dynamiku, ale nemaji zdaleka srovnatelny hangtime a technicky ani nemohou. Klasicke C uz povazuji komercne za mrtvej koncept. Jedna vec je hranice LW (vc. rychlosti, stoupavosti) ale pro me je a bude velmi dulezita vlastnost tj. hangtime a jak drak reaguje do skoku neboli jsem schopen odrazit se z hrany stejne jako s Open C?. K cemu Ti je mavacka v 5-6ms s freestyle drakem kdyz s LW drakem budes mit vse a neporovnatelnej zazitek i ve freestyle modu. Kdo dava triky na freestyle draku, tak je da i  na LW draku. Co je vlastne ten Freestyle? Je to pouze unhook coz jezdi male % lidi. Pro me osobne ne a vidim to spise jako vse co se deje nad hladinou vody.

Odpovědět
Ywosh 11 OneTeen
13.03.2013, 09:09:30

Dobre TY ! :-). Začínám se ale v tom KITEBOARDINGU ztracet ! : maly procento jezdi LW ( dle Switche) + maly procento jezdí unhook ( dle Tebe )... kurwa co teda jezdí to VELKY PROCENTO kajtovy populace ??? :-)))))

Odpovědět
polda
04.04.2013, 13:46:32

A já Ti Ivošu odpovím. Průsečíkem obou tvrzení je překvapivý postulát, že "malý procento jezdí"! 

Odpovědět
Čikas
13.03.2013, 10:58:11

Poprvé jsem jezdi Edge 11 nový model na dlouhých lajnách, i když jsem zvyklý jezdit 6,5 Wainmana na 18kách lajnách připadadalo mi to perfektní dokonce reakce parádní. Draků je pná pr..l největší problém je u naší:) váhy vybrat draka, který to zatížení při zahranění vydží a nebortí se! Vyzkoušel jsem dost značek a je v tom obrovský rozdíl, některé profily draků to prostě neudží a nepomůže ani extra přefouknutí. U Edge 11 nový model to krásně drželo tvar a to jsem ještě měl lyžáky +lyže atd.Další problém u velkých velikostí (nad 14m) je stoupání proti větru. Některé značky co jsem zkoušel to moc dobře nezvládali a po přifouknutí síly větru spíše začali stahovat po větru, proto jsem raději jezdil na vodě uzavřenou komoru Twisty, která tohle nedělá .Doufám že se brzo voda ohřeje .......................

Odpovědět
pepikorliklocal
12.03.2013, 20:27:51

no dyz uz se to tak rozjelo i dyz vim tak trochu mimotema,no vono taky to nemusi bejt zdycky jen tam a zpet ,taky to muze bejt tam a zpet jinac nez na kitu tak treba z krepicu na arconu kde na vas jiz ceka zenuska s prichstanym piknikem a s karou ve stínu,bo z dranske do wieku de na plage zdycik oslnis i peknou halzou metr vod brehu cholky co sou na kurze a dyz mas hodně flujdum zavezou te zpatky a jeste te hodej i do normy,nebo treba hrat ve trech a pul metrech hru komu cestou vod realgrekhotelu no ten plne rusu u kitebic, cestou do tigaki spadne drak je blbej a vecer platíno, vstat kazdy rano za jeden real busem na ikarai a pak tři hoddky dolu na kaujípe, no udicku sem hodil jesli se nekdo rád veze po vetru a plánuje asi by se tomu mohlo řikat i expedice vod nekud nekam sem s tim  osobne mam v merku fortalenza =jeri ale klidne i jinac jen nemam rad zraloky a jedovaty srace i dyz pro letosek bych mozna jeste neco raci potrenoval a spokojil se klidne i s letenkou na santorini do krabice zabalit kolo kite hracky a trajektama si project par ostrovu na co by sily stacily a voject vsechny ty pekny plage trajekt pro ciklistu je jinac uplne za hubicku 

timto zakladam oddíl kondiční turisticke kiteboadizmiky 

how

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
11.03.2013, 18:34:33

Spickove napsany - cetl jsem od zacatku az do konce. Mnohem lepsi nez produktovy katalogovy popis kde se presne tyhle veci nedozvim.. Lux recenze. Po vasem precteni me vzdycky nasadite brouka do hlavy. Podle vas s brachou uz jsme poridili par draku a prken a vzdycky to byla supr volba..

Kazdyho pred sezonou zajima na cem nejlepe pojezdit. 19ka je opravdu neco noveho. Pamatuji si jak pred 10lety kity vzali trend zvetsovani a muj prvni drak byl Cecko 18ka, ktera ale jezdila hure nez pak nova bow 13ka.  

Ted je to neco noveho, kluci pisou ze se v lowindu neda delat freestyle. Chtel jsem napsat ze lowwind neni jen o tom jezdit ve slabem vetru tam a zpet. Ale kdyz pak prifoukne na 5m.s kdy uz ostatni kiteri vyrazej na vodu s 13kama a 10kama a jezdi tam a zpet tak tyhle masiny jedou na plnej vykon a je mozny uzivat si freestyle na 100%.

Ja sice unhooky a new-school triky neumim, ale vim ze zakladem je skok railey. Musim rict ze u tech velkejch draku to kope mnohem lepe nez malej drak. Finta kterou si pod tim predstavuju je ze drak funguje jako indianskej luk kterej se zahranenim napne a vykopne, a cim vetsi luk ma indian tim vejs to leti ;-)..

Me uspokojuje i jezdeni tam a zpet,  na jezere rovna voda, na slapadlech se opalujou holky nahore bez a ja si se hovadem na druhy peru kolem koupacu a od prkna strika gejzir vody do dvoumetrovy vejsky a kdo jinej jeste muze postrikat par vykoz..jch kocek na vode ;-) 

 

Odpovědět
jindra (profil)
12.03.2013, 09:20:09

Taky to vidím podobně. Jezdím většinou Berzdorfersee a Eurosee, občas Rujánu a zdaleka nejvíc jsem vloni pojezdil vašeho Zephyra a s mýma 75kg to byl nejježděnější drak. A to jsem se snažil být u vody vždycky, když mělo fouknout. A než ležet u vody a zevlovat, je lepší pojezdit na rovné hladině a sledovat protažený ksichty milovníků silného větru.

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
12.03.2013, 18:21:12

To jsem rad ze ti dobre poslouzil. Zvazujeme ze zmenime E17 na E19 tak kdybys nechtel jit do E19 a chtel E17 tak to fakt doporucuju. My co jsme presli tak to byl fakt obrovsky rozdil. Ten E17 se jim hodne povedl. Nejvetsi vyhodou proti Zephyru byla obrovsky rozdil v stoupavosti ten Edge leti proti vetru jako sip. Co ostatni davali na 5 slaku E17 na jeden (obrazne - doufam ze me nikdo nechytne za slovo).

 

Odpovědět

<předchozí123další> 

Nový komentář:

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz