• header
DRIVEN
BY
RIDERS
SNK \ Recenze vybavení \ Zobrazení

NEW Ozone Edge v8 prvni dojmy na zakazanem Eurose

V pondeli Filip vyskladnil moji objednavku novych V8ek a tak cely tyden zkoumam prepdovedi kam by se dalo vyrazit to namocit novy platno do vody.
Ozone Edge 2015 s nazvem V8 predpokladam ze se jedna o verze 8 takze to bude jako s iphonem ze hned bude vsem jasny s jakou verzi maji tu cest. Ted kdo ma V8 ma to nejlepsi co se da sehnat.
V sobotu rano vstavam brzno rano a za oknem vitr ohyba stromy, to neni mozny zadnej vitr nehlasili. Takze rychly windyty, windguru, medard a vono fakt fouka snad vsude. 
Volim vyjezd na Eurosee protoze to je podle me nepeknejsi spot pro vsechny kitery zijici v praze a smerem na sever. Nepocitam killery jako ZG co jezdi Nechranice kamikadze spot. ;-) 
 
12hodina a jsme u mariny fouka krasny zapad ale na vode zadnej kiter to je divny. Jdu do stanku kde pracuje nemec ktereho znam uz 7 let a ackoliv ja neumim nemecky a on anglicky vzdycky se domluvime a univerzalnim jazykem pokecame. Ptam se jestli se tu smi kitovat rika ze zatelefonuje na marinu a zepta se na pravidla a dava me informace ze mam jet za novou pisecnou plaz az do travy/krovi a tam nahodit draka. Moc se me samotnemu do vody nechce, ale alespon rozbalim nafoukny novy krasavce na travicce navazu si snury a podivam se jak vypadaj novy draci. 
 
Nafukuju asi 2minuty a uz je u me dalsi kiter nemec mistni , ktereho zname uz take leta a take neumi anglicky a tak zase posunkovou reci diskutujeme o dracich a dozvidam se ze na tehle plazi se nesmi kitovat, ale tady na te trave a dal uz se smi. Ze zacala sezona a vsechny plaze jsou jen pro koupace.
 
Jdeme na vodu. Vitr fouka side-on-shore zprava a chodi slusny poryvy kolem 8ms, takze beru 13ku jako prvni na test a kratky prkno RL split ktere jsem si ted oblibil.
 
Drak prvni dojmy:
Opticky:
- novy batoh se zipem, ty stary byly s provazkem a meli kapsu vevnitr, tenhle ji ma venku takze do pytliku s lepenim a nahradnimi dily uz nebude padat pisek a da se pouzit pekne i na penezenku - drobnost ale potesi
- v novem baglu nova kapsa na bar a v ni novej bar. Ma novy molitanovy okraje robusni a gumicky na aretaci provazku z opacny strany nez bylo doposud zvykem. Odstrelovaci system stejny jako u lonskeho a depower take. 
- snury 25m standard. Novinka na konci provazku jsou 3 uzliky. Zkousel jsem 2 krajni polohy a zatim netusim proc to tam je..
- drak po nafouknuti velmi podobny tvar lonskemu a predlonskemu. Bohuzel jsem nemel moznost porovnat ale jestli je to uzssi nebo ne tak to budou milimetry. Opticky se me nezdalo. Stejne tak banan a ventilky vsechno stejny.
- material draka se me zdal takovy mastny - asi to necim impregnuji ;-)
 
Pocitove a jizda:
- obrovsky vetrny rozsah - rekl bych stejne jako lonsky model. Poryvy a slaby vitr a zadny problem. 
- 19ku jsem vytahl kdyz zacalo busit pres 10ms v narazech a absolutne jsem necejtil zadnej problem.
- velke zlepseni - skoky - skace dobre a skace rad. Vysoky, dlouhy hangtime. Alespon jsem to posoudil podle toho ze v loni kdyz jsem chtel zkusit boardoff tak jsem vzdycky hned pristal a ted jsem to nevodpalil naplny a nahore jsem mel kupu casu a cejtil jsem ze to bude mit potencial na velky vejsky
- 19ka podle me stoupe o trosku lepsi nez ta lonska. Celkem jednoduse jsem nabiral vejsku nebo v bezvetri alespon tolik neztracel. Pocitove . Takze rozhodne stoupe dobre..
- stabilita - klasika dobry jako vzdycky zadnej problem v poryvech. Pochodoval jsem mezi stromama kdyz me to sfouklo ktere meli tak 5m a nemel jsem strach ze draka zavesim. Bylo cejtit ze to peke drzi.
- sila na baru - (na draku jsou 3 pozice nastaveni silu baru) nechal jsem default prostredni trosku to tahne ale ja to mam takhle rad. Odpor tak ekvivalent 0,5-1kg.
 
 A tak jsme si s nemcem jezdili v jedny lajne a hecovali se ruznych skoku. Heiko (tak se jmenuje) posilal darkslide a pekny vysoky boardoff tak jsem to take zkousel a ono to slo (teda skoro).  Jezdili jsme asi 3-4hodiny s 1 prestavkou prestrojeni 13ky na 19ku. S 13kou me to vzdykcy po 20minutach sfouklo tak jsem vybalil 19ku a to prisel fujavec ze byla zbytecna, ale kdyz uz byla ve vzduchu tak uz jsem ji prubnul. Co me na 19ce bavi je ten horni rozsah. I kdyz je to vobluda a nahore jsou čerti tak dole na baru je pohoda klid a pocit míru a kontroly. Dolni cast rozsahu to uz je klasika netreba resit - jede paradne s moji tonáží už ve 4ms na shortu a v 6ms už to skáče mega..
 
 Zakončení na Eurosee balíme a po silnici k nám štráduje němec v uniformě s nápisem Polizei. Hlavou mě běží co jsem asi provedl. Němec je přísný a káže odevzdat ID a že je tu zákaz kitování. Vysvětluji že jsem se informoval a o žádném zákazu nevím. Vedeme asi 30minut diskuzi. Policie si ofocuje obcanku a nechava nas odjet bez pokuty. Rikali neco o 500Eur, tak doufejme ze za tyden nepristane doma vesely pozdrav z nemecka s modrym pruhem.
 
Dozvidame se ze kite je zakazany v celem Sasku na vsech jezerech a smi se provozovat pouze tam jde je vyhradne povolene. Tedy nikde. 
 
Aktualne probihaji jednani s nemeckymi urady a uvidime jak se bude povoleni vyvijet. Eurosee je top spot na otocku na vikend. Tyrkysova voda, travnata plaz, paradni vitr. Kitersky raj. Skoda kdyby to bylo dlouho zavreny. 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Vložil: stejnaci.cz, 19.05.2015

Kuba
22.05.2015, 11:08:27

Ahoj, přihodím svojí amatérskou poznámku k V8, ulovil jsem jednu z prvních a před 14 dny jsem jí zkoušel na Rujáně na Rosnu a souhlas se vším co psal Petr a Filip. Ve loňské verzi mám 19 a 11, supr draci, ale nová 13-tka V8 mě konečně začala tahat do vyšších sfér do kterých se s loňskýma verzema dostanu jen když správně trefím timing, což se mi ne vždy podaří. Díky tomu pocitu jsem se poprvé odhodlal do frontrollu a.. a super, po pár pokusech už mě tam drak krásně držel, načasování fajn, výška akorát, po cca 20 kusech už to šlo na pravou nohu skoro vždycky a levá tak 50prc. A normální rovné skoky postupně nabíraly výšku až jsem se občas dostal na střední standard Jindry Nešněry, což je prostě můj nedostižný etalon vysokého skoku :) Takže drak z pohledu postupujícího freeridera super, v pravý čas na pravém místě, ochotně do skoku, podrží tam, rychlost točení akorát. A bag je fajn, bar se mi nejdřív nezdál, preferuju holou strohou funkčnost tak jsem si říkal že ty nové koncovky se určitě budou trhat atp, ale po projetí na vodě je fakt příjemný, a jestli bude i houževnatý tak taky 1A.

Odpovědět
Čikas
21.05.2015, 14:55:49

Pěkná "hračka" hlásím se  na test  13 +10  v  pořádném větru. Na ten katapult jsem hooodně zvědavý :):)

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
21.05.2015, 21:07:09

kdyz vysel prvni edge tak to byl sok jak to litalo do vejsky nekdo az moc. Si pamatuju jak jsem se obcas dostal tak vysoko ze jsem az dostal strach ;-)..

V loni to bylo vo rejsech - ono to trosku souviselo i s olympiadou ktera v roce kdy se to delalo zahejbala s trhem a objevil se race. Podle me to byl velkej trigger proc najednou byl boom.  V tom je obrovskej business...

Letos zase navrat ke korenum, race uz valcujou komory a nafukovacka je alespon pro me reseni na vodu. Tenhle typ stihla lehka hodna ale zaroven vostra kocka. 

Jsme uz dost zmlsany jak se to kazdej rok posouva. 

Ja jsem super tezka vaha na kite a jestli neco veze moji vahu v lowindu s kratkym prknem tak to je neco..

Kdyz bych to shrnul 

predlonskej byl skokan 

lonskej byl rychlej a hoodne stoupaci velkej rozsah

letosni je stoupaci skokan s rozsahem..

Rekl bych pocitove ze zkombinovali ty vyhody predeslejch modelu

 

Odpovědět
Myshisko
20.05.2015, 19:48:33

Bol som zarytý edgák (mal som ročník 2012 a odjazdil som s ním 2 nádherné sezóny) užasný kite, úžasné vlastnosti, láska na prvý pohľad, proste na frirajd som na nič lepšie nenarazil, a to fakt nepreháňam. Jediná drobná maličkosť čo mi chýbala, bol slider stopper. 

Potom ale prišiel ročník 2013 a 2014 a Edgu (aspoň pre mňa) zobrali to najlepšie : Jednoduchý skok, rýchlosť a akurátny tlak na bare. (ani veľa ani moc) a otočka na uchu  :´(

Mám ale otázku do pléna. Prečo ? Ozone, spravil s Edgom taký krok dozadu v predošlé roky, a teraz mu opäť tie vlastnosti vracia. To isté spravili aj pri Frenzy ( Otvorená - zčasti uzavretá - zasa otvorená),  s C4 spravili to isté, ročník 2013 bol perfektne vyladený jak na frírajd, tak na wakestyle a v roku 2014 z nej zasa spravili pre mňa nepoužitelný kite (prehnane veľký tlak na bare, zbytočne dlhá depower line). Týmto nechcem nijako haniť kvalitu ozone kitov ktorá je mimochodom fantastická a vždy budú patriť medzi repertoár značiek, po ktorých by som siahol a ktoré odporúčim medzi prvými. Deprimuje ma  ale pocit pokusného morčaťa. To čo sa mi páči mi vezmú a ob jednu sezónu opäť vrátia. Z pohľadu koncového užívateľa mi to príde zbytočne mätúce.

Novú V8 si otestujem hneď ako príde na Slovensko ;) 

Odpovědět
Ywosh
20.05.2015, 20:17:24

Ahoj. Pises to spravne !!!  Vysvetleni je jednoduchy vysvetleni : Ozone ladil Edge ( race kite ) do rejsu, protoze na tom jezdili nejlepsi svetovy rejsari. Od chvile kdy vsechny foukacky na rejsech pomlatili Chrona ( nebo obecne uzavreny komory ale nejvic chrona - viz fotky zavodu ) tak nema Ozone duvod ladit Edge ( foukaju ) do rejsu. posledni modely byly "utazeny" hodne rejsove ( jak profilem tak uhlem nabehu). Novej model ma byt navratem k vlastnostem ktery popisujes = je se asi na co tesit (protoze i kdyz ja race treba rad jezdim tak obecne nikdo z nas neni zadnej zavodnik ale jezdime si pro radost = freeride ). proc je tomu na jinejch modelech nevim, cecka nemusim a freenzy predesly modely taky ne ( az tu posledni ). Dokonce i v otevrenejch komorach udajne sloucej Frenzy a Summit do jednoho prijemnyho modelu... ale k tomu by rek urcite Filip vic. Proste je se na co tesit :-)))

Odpovědět
Filip
21.05.2015, 13:59:26

Ahoj, Edge V8 uz nema race ambice a to halvne diky CHRONO, jez uplne v teto discipline zabilo foukacky. Do SK vam uz putuji Edge V8, tak se spoj s Romanem Matusem at si udelas jasno :). Jinak vzdycky je tezsi byt prvni nez druhej a udrzovat si stalej naskok prinasi vzdycky i nejaka uskali.  

Odpovědět
Filip
20.05.2015, 09:55:08

Petre, super report. S tim zakazem v Sasku to je fakt mazec.

Jinak snury u nove V8 jsou letos 500kg/300kg (loni 300/300). U 19ky je pouzita super tenka duse, takze drak by mel byt o par set gramu lehci. V8 se posunul vyznamne do freeridu a je odladen na snadne skakani a to i pri mensich rychlostech, coz jsi hned poznal. V8 uz nevyzaduje tak presny timing do skoku a po pritazeni baru te hned bere vzhuru:). Spojeni spravneho nacasovani a V8 se budes divat na jine boostare jen z vrchu :).  Polomer otacky je rovnez mensi, takze s V8 to bude ponekud zase o dost zabavnejsi jizda.   

Odpovědět
Y11
20.05.2015, 10:44:38

Cus Filipe. Bylo by to ( a možná to i fakt je  ) SUPER. Ale !!! :  papir snese všechno. Mě zajíma jeden rider +  stejný podmínky  + prohazovat si ty draky a dělat s nima stejny věci.  Pak RAD napíšu že jeden se kouká na druhýho zvrchu ( doslova i obrazně ). Psát to,  když je tu jeden kus a jel ho jeden člověk je trochu PŘEDČASNÝ myslim...( netvrdim, že to tak,  jak píšeš neni, ale jak to je dovopravdy  budu tvrdit,  až to SKUTEČNĚ POROVNÁM... )

Odpovědět
Filip
20.05.2015, 12:13:46

Havni parametry poznas velmi rychle aniz by jsi musel srovanavat ve stejny cas a z predchazejicim modelem. To snad ani nejde, protoze i podminky se neustale meni behem dne a navic chce to vice nez jen jeden den testovani. Pro me jsou dulezite informace od vice rideru co jiz maji V8 a maji prime srovnani v ramci rady Edge. Petr je jeden z nich  a jsem rad za takove info. Mohu jen potvrdit ze stejne informace mam od vice rideru a z ruznych zemi co jiz jezdi V8.

Pripravuji s tvym brachou TEST (srovnani) Ozone R1 17, 19 a Edge V8 19. a pak sem dame veskere informace pro sirsi diskusi a to nejen nad technickym podrobnosti jez rovnez predstavime.  

Odpovědět
stejnaci.eu (profil)
21.05.2015, 21:10:20

Myslim ze muzu srovnat ty 13ky mel jsem stesti ze min vikend jsem jezdil na mlejnech 13ku 2014 a ted 13ku v8. Takze sice jsem skleroti ale trosku jsem si pamatoval. Je recht ze hodne delaj podminky a mit 2 vedle sebe je nenahraditelny.

Na euro byl o tridu horsi a slabsi vitr nez na mlejnech a na skoku to bylo fakt dost znat. Protoze najednou jsem hned or prvniho skoku zacal ustavat daleko tezssi triky (teda neze bych nejaky daval) ale napriklad ten boardoff s moji nemotorikou abych ustal tak potrebuju hangtime pro lenochoda a to me tenhle drak dal.

Drak rychlej a krasne presnej..

Odpovědět
Y11
20.05.2015, 08:34:43

Čaues Petře. Radost číst !  až na ten zakaz teda :-(,  to je navopak totálně k nas..rání. Technickej : nemáš pocit, že bán nábežný hrany je tenčí ??? Podle fotek mi to tak přijde. Hezký jak skloubili design lonskejch  a predlonskejch modelů a vznik z toho letošní :-)). Moc pěkný. Těšim se na porovnání.

Odpovědět

Odpověď na komentář:

Kuba
22.05.2015, 11:08:27

Ahoj, přihodím svojí amatérskou poznámku k V8, ulovil jsem jednu z prvních a před 14 dny jsem jí zkoušel na Rujáně na Rosnu a souhlas se vším co psal Petr a Filip. Ve loňské verzi mám 19 a 11, supr draci, ale nová 13-tka V8 mě konečně začala tahat do vyšších sfér do kterých se s loňskýma verzema dostanu jen když správně trefím timing, což se mi ne vždy podaří. Díky tomu pocitu jsem se poprvé odhodlal do frontrollu a.. a super, po pár pokusech už mě tam drak krásně držel, načasování fajn, výška akorát, po cca 20 kusech už to šlo na pravou nohu skoro vždycky a levá tak 50prc. A normální rovné skoky postupně nabíraly výšku až jsem se občas dostal na střední standard Jindry Nešněry, což je prostě můj nedostižný etalon vysokého skoku :) Takže drak z pohledu postupujícího freeridera super, v pravý čas na pravém místě, ochotně do skoku, podrží tam, rychlost točení akorát. A bag je fajn, bar se mi nejdřív nezdál, preferuju holou strohou funkčnost tak jsem si říkal že ty nové koncovky se určitě budou trhat atp, ale po projetí na vodě je fakt příjemný, a jestli bude i houževnatý tak taky 1A.

* Jméno:
* E-mail:
www:

Text příspěvku:

Komentáře
Fórum
Bazar - nové

Kontakt | Zpracování osobních údajů | FAQ | Návod na vložení článku

mystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook pagemystic kiteboardingmystic kiteboarding facebookozonekites czech facebook pageozonekites international facebook page

design & code puradesign.cz